Chord Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Leste en artikkel om hvordan man kunne holde rosebuketten lengre, og blant tipsene sto det at man kunne ha et par dråper klorin i vannet, for å holde vannet bakteriefritt lengre. (For de som er interessert i artikkelen, ligger den her ) Jeg har ikke klorin, så jeg lurer på om det kanskje er noe annet som er bakteriedrepende, som kan has oppi vannet? Og som ikke ødelegger rosene? Vil jo gjerne at den nydelige buketten skal leve leeeenge
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Pittelitt eddik kanskje? Og så må du bruke varmt vann (ikke glohett altså), bytte vann hver dag, ikke ikke ha blader under vann (da må du fjerne bladene) og sette de litt kaldt om natten om natten om du kan. Ikke iskaldt såklart. Og selvfølgelig snitte.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Pittelitt eddik kanskje? Og så må du bruke varmt vann (ikke glohett altså), bytte vann hver dag, ikke ikke ha blader under vann (da må du fjerne bladene) og sette de litt kaldt om natten om natten om du kan. Ikke iskaldt såklart. Og selvfølgelig snitte. Er det ikke meningen det skal være lunket vann til blomster?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Roser liker litt varmere vann enn lunkent.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Sølv er bakteridrepende, putt en sølvskje oppi, kanskje, eller bruk en vase av sølv.
lilletuss87 Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Eller så går du innom en blomsterbutikk og spør etter holdbarhetsmiddel Enkelt og greit!
Gjest Spinell Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Litt sent nå, kanskje, men jeg husker fra barndommen at mamma brukte litt sitronbrus (med sukker, ikke light) i vannet. Etter litt googling fant jeg at rådet fremdeles gjelder. Se lenke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå