Gå til innhold

Er det riktig og fortelle at en har kontakt med en til på nettdatingside når noen spør om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det riktig og fortelle at en har kontakt med en til på nettdatingside når noen spør om det?

Nå har jeg opplevd og fått dirkete spørsmål fra noen som jeg har begynt å bli kjent med (veldig god kontakt) via sms/msn og hva enn det nå heter alle steder om jeg har kontat med flere. Når jeg fortalte at jeg hadde kontakt med en til og jeg spurte vedkommende om hadde det fikk jeg til svar at det var bare meg. I tillegg så fortalte vedkommende at den ikke holdt på med flere samtidig og jeg fikk lykke til videre helsing...og takk for laget...

Var det riktig av meg å fortelle det?

Forstår ikke hva jeg gjorde feil? Har jeg forresten gjort noen siden jeg fortalte det?

(svar ærlig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skjønner heller ikke hva du har gjort galt, så lenge ikke dere datet og hadde tatt ting et skritt videre, ser jeg ikke at det er feil i ha kontakt med flere.

Det er vel ikke unormalt å ha kontakt med flere på nettet frem til man møtes og ting eventuelt utvikler seg til noe mer..

Jeg synes forøvrig at det er riktig at man svare åpent på at man har kontakt med flere.

Endret av Ixnay
  • Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Ein naturleg reaksjon ville vel vere å spørje om dokke kunne vere eksklusive når han fekk vite at du hadde kontakt med andre. Viss du då svarte ja burde det vere bra nok. Eg syns han høyrdest litt rar (og kontrollerande?) ut.

• Liker 4
Skrevet

Du har overhode ingen meldeplikt for noen som helst, ditt liv- DU BESTEMMER.

Gjest Maruwan
Skrevet

Det er en bra lakmustest å si at du har kontakt med flere. Dersom han/hun har et problem med det bør du holde deg laaaaaaangt unna.

Skrevet

Det er en bra lakmustest å si at du har kontakt med flere. Dersom han/hun har et problem med det bør du holde deg laaaaaaangt unna.

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt her. Faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg opplevd og fått dirkete spørsmål fra noen som jeg har begynt å bli kjent med (veldig god kontakt) via sms/msn og hva enn det nå heter alle steder om jeg har kontat med flere. Når jeg fortalte at jeg hadde kontakt med en til og jeg spurte vedkommende om hadde det fikk jeg til svar at det var bare meg. I tillegg så fortalte vedkommende at den ikke holdt på med flere samtidig og jeg fikk lykke til videre helsing...og takk for laget...

Var det riktig av meg å fortelle det?

Forstår ikke hva jeg gjorde feil? Har jeg forresten gjort noen siden jeg fortalte det?

(svar ærlig)

Det riktige vil være å fortelle at du har hatt kontakt med en annen, men at nå skal du bare ha kontakt med han her for å se hva dere kan få til i sammen.

Skrevet

Det er jo bare å innse at man har forskjellige grenser for hva som er ok når man er i datingfasen. Det vil alltid være en risiko å svare på spørsmål fra den andre part. Plutselig finner den andre part ut noe som ikke er forenelig med sine egne tanker, og forsvinner. Da må man spørre seg selv om det virkelig var denne potensielle partner man virkelig ville ha, om man nå synes personen forsvant grunnet bagateller.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er ganske normal folkeskikk å svare ærlig på spørsmål, ja. Å starte et forhold med å lyve lover ikke spesielt godt...

Men så synes jeg også det er normal folkeskikk å ikke date/flørte med flere på én gang, så heldigvis hadde jeg ikke hatt problemer med å svare "nei" -med god samvittighet- dersom noen hadde spurte meg om noe slikt.

• Liker 1
Skrevet

TS:

Jeg testet ut og sendte to medlinger, men har ikke fått noe svar på de...så det må bety at.....

det er ferdig...

Hva mener dere om sånne folk?

Jeg er på en måte glad for at folk viser sitt sanne jeg før de blir både date og det går lengre...

Skrevet

TS:

Jeg testet ut og sendte to medlinger, men har ikke fått noe svar på de...så det må bety at.....

det er ferdig...

Hva mener dere om sånne folk?

Jeg er på en måte glad for at folk viser sitt sanne jeg før de blir både date og det går lengre...

Velger du å date flere samtidig, bør du også vite at det er en risiko for at en eventuell partner vil velge å gå videre.

Skrevet

Velger du å date flere samtidig, bør du også vite at det er en risiko for at en eventuell partner vil velge å gå videre.

Her var det jo ikke snakk om å date to stykker samtidig! :nei:

Jeg syns det er mer en OK å snakke med flere menn på nett om du ikke har truffet noen av dem enda, med mindre dere har avtalt noe annet. Så mange førstedater som går i dass, er det fullt lovlig å preike med flere. Så sant det bare er preiking. Blir det snakk om dating er det for mange en selvfølge at man holder seg til en.

Syns denne karen virket kontrollerende og lite moden i måten han talket svaret ditt på. Av ren nysgjerrighet, hvor lenge har dere hatt kontakt?

• Liker 2
Skrevet

Her var det jo ikke snakk om å date to stykker samtidig! :nei:

Jeg syns det er mer en OK å snakke med flere menn på nett om du ikke har truffet noen av dem enda, med mindre dere har avtalt noe annet. Så mange førstedater som går i dass, er det fullt lovlig å preike med flere. Så sant det bare er preiking. Blir det snakk om dating er det for mange en selvfølge at man holder seg til en.

Syns denne karen virket kontrollerende og lite moden i måten han talket svaret ditt på. Av ren nysgjerrighet, hvor lenge har dere hatt kontakt?

Jeg ser den. Poenget er allikevel det samme. Noen tolerer mindre enn andre når det kommer til slike ting. Det du synes er ok, behøver ikke Hansen på hjørnet synes. Derfor sier jeg at det er en risiko. Er jeg enig med gubben som stakk? Nei, men så var det ikke meg hun skrev med heller.

Skrevet

Jeg ser den. Poenget er allikevel det samme. Noen tolerer mindre enn andre når det kommer til slike ting. Det du synes er ok, behøver ikke Hansen på hjørnet synes. Derfor sier jeg at det er en risiko. Er jeg enig med gubben som stakk? Nei, men så var det ikke meg hun skrev med heller.

Skulle no bare frem til at hun ikke "velger å date flere samtidig" som du skrev over her, så langt hadde de ikke kommet i bli-kjentfasen ;)

og jeg er smertelig klar over at det er mange som ikke deler mine syn på dating dessverre :fnise:

jaja, løser det enkelt ved å være ærlig nett som TS, da finner jeg jo også karer med de samme holdningene som meg. Tror det va en god ting at han stakk no, så slipper TS å bli overrasket om ting skulle bli seriøst med denne fyren ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...