Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte at nav praktiserte dette for noen år tilbake. Jeg lurer på om de fortsatt deler ut dette beløpet.(15000kr)

Det skal brukes til komfyr, vaskemaskin og kjøleskap. Mulig det var fryser også med på det vedtaket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, det har jeg aldri hørt om at har forekommet.

• Liker 2
Skrevet

Da jeg flyttet for meg selv for første gang så fikk jeg noe som het etableringstønad på

10 000 kr av nav.

Dette fikk jeg fordi jeg allerede var nav klient og mottok på det tidspunktet noe som het reabiliteringspenger derfra.

Jeg tror det er en støtte man kan søke om dersom man allerede er i systemet som jeg var den gangen men, det er nok ikke noe som alle som skal etablere seg for første gang får sånn helt uten videre.

• Liker 4
Skrevet

Dette praktiseres fortsatt, men det er vel ment for "vanskeligstilte" om jeg ikke tar helt feil.

• Liker 1
Skrevet

Det er det verste jeg har hørt! Håper ikke dette er noe alle og enhver kan få? :hakeslepp:

• Liker 3
Skrevet

Det er det verste jeg har hørt! Håper ikke dette er noe alle og enhver kan få? :hakeslepp:

Slapp av.

Dette er (heldigvis) ikke vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ut ifra at det gjelder de som allerede er under NAV, ts?

For når jeg flyttet hjemmefra for første gang, måtte jeg klare meg selv...

• Liker 1
Skrevet (endret)

ja er nok kun for de vanskeligstilte. søstra mi fikk penger fra nav ganske tidlig, men det var fordi hun måtte flytte ut pga psykike problemer som gjorde at det var helt uutholdelig for hele familien at hun bodde hjemme, og det ble enklere for henne mht oppfølging og sånn... Jeg fikk ikke en dritt da jeg flyttet ut for første gang :P så "vanlige" mennesker får det nok ikke.

Prøv å finn deg en leilighet med hvitevarer inkludert, ellers får du sånr brukt ganske billig eller gratis på finn.no:)

Endret av otilie
Skrevet

Merkelig hva folk tror NAV skal stille opp med. Og da tenker jeg ikke på folk som er i en vanskelig situasjon, men at noen mener NAV helt uten behovsprøving skal dele ut penger til normale og påregnelige utgifter i øst og vest.

Vi skal ha baby - får jeg en sum til babyutstyr fra NAV?

Jeg skal flytte hjemmefra for første gang - får jeg penger til å etablere meg fra NAV?

Lurer på hva det neste blir:

Nå er det snart vår, og jeg kan jo ikke noe for at årstidene skifter. Jeg trenger nye klær og sko til jobb og fritid når vi går mot lysere tider. Kan jeg får penger av NAV til å fornye sommergarderoben?

• Liker 3
Skrevet

Vi skal ha baby - får jeg en sum til babyutstyr fra NAV?

Ja ALLE uansett økonomisk situajon får penger til babyutstyr på NAV. Det heter engangsstønad om du ikke har hatt jobb, og foreldrepenger om du har/har hatt jobb. :filer:

Skrevet

Ja ALLE uansett økonomisk situajon får penger til babyutstyr på NAV. Det heter engangsstønad om du ikke har hatt jobb, og foreldrepenger om du har/har hatt jobb. :filer:

Det er jo ikke støtte til babyutstyr, men til tapt arbeidsinntekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...