Gjest MrsL Skrevet 7. januar 2004 #1 Skrevet 7. januar 2004 ...........kaffe og kaker / bryllupskakeskjæring og musikk? Holder på å booke musikk og vi ble veldig usikre på når musikken egentlig skal starte. Jeg trodde kaffe og kaker startet med at brudeparet skjærer bryllupskake og deretter går direkte på brudevalsen, men det er kanskje feil? Kan noen opplyse meg?
-ida- Skrevet 7. januar 2004 #2 Skrevet 7. januar 2004 Lurer på det samme, det står ikke noe i min skikk og bruk om dette heller. Og om noen vet hvor mange timer det skal gå fra middagen og til kaffe og kaker?
Grooo Skrevet 7. januar 2004 #3 Skrevet 7. januar 2004 Hehe.. Husker ikke stort av hvordan vi hadde det, men nå har jeg sett på bildene, og klokkeslettene de er tatt: 22:12 Første bilde av folk som går polonese 22:20 Alle står i ring, altså er polonesen ferdig og vi gjør klar til å starte valsen 22:24 Brudeparet er fremdeles alene på dansegulvet, danser vals. - Så er det valsing en stund, flere på dansegulvet... 23:10 Brudeparet kutter ett stykke av bryllupskaken
Gjest Tex Skrevet 7. januar 2004 #4 Skrevet 7. januar 2004 Vi kommer til å ha polonese fra salongen og inn i dansesalen ca klokka 20.00. Den går rett over i brudevals og resten av pliktdansene. Så blir det dans og åpen bar frem til ca 22.00, da skal vi skjære bryllupskake og åpne kakelaget. Baren vil fremdeles være åpen, og musikken skal spille hele tiden med unntak av de tre minuttene det tar å sprette kaken.
jea Skrevet 7. januar 2004 #5 Skrevet 7. januar 2004 Vi skal ha taffel musikk til middag og fortsetter på festen..Middag er ferdig kl 20..Festen strarter.. KL 2200 regner jeg med att kaken skjæres ..Før kaken skjæres skal vi ha en lys sang..Alle får utdelt telys som de setter foran brudeparet i ett hjerte.. er ikke siker på når valsen skal starte,sikkert før sangen...
Maxine Grey Skrevet 7. januar 2004 #6 Skrevet 7. januar 2004 Tror nok at skikk og bruk har variert litt fra landsdel til landsdel. Gjør det slik dere ønsker og på den mest praktiske måten! Jeg kommer fra et distrikt hvor man er meget kake-glad, og der har skikken vært at man gjerne danser en stund mellom middagen og kakene.
Augustbrud02 Skrevet 9. januar 2004 #7 Skrevet 9. januar 2004 ...........kaffe og kaker / bryllupskakeskjæring og musikk? Holder på å booke musikk og vi ble veldig usikre på når musikken egentlig skal starte. Jeg trodde kaffe og kaker startet med at brudeparet skjærer bryllupskake og deretter går direkte på brudevalsen, men det er kanskje feil? Kan noen opplyse meg? Vi hadde først skjæring av bryllupskake, så spiste alle kaker og når alt dette var ryddet bort så danset vi "vals". Trodde det bare var kongelige som gikk rett fra kaken og til dansen jeg.
Isiselin Skrevet 9. januar 2004 #8 Skrevet 9. januar 2004 Vi hadde først skjæring av bryllupskake, så spiste alle kaker og når alt dette var ryddet bort så danset vi "vals". Trodde det bare var kongelige som gikk rett fra kaken og til dansen jeg. Det tenkte jeg også! Har aldri i løpet av de 14 bryllupene jeg har vært på sett det blitt gjort på annen måte enn at man spiser middag, har en pause, skjærer bryllupskake, spiser kaker og drikker kaffe, rydder unna til festen og så blir festen satt i gang med bryllupsvalsen. Slik skal vi ha det. Men det kan jo tenkes at slikt varierer fra landsdel til landsdel. De 14 bryllupene jeg har vært i har alle vært i Nordland og Nord-Trøndelag.
Gjest MrsL Skrevet 11. januar 2004 #9 Skrevet 11. januar 2004 Kanskje jeg er litt kongelig av meg da Visste jo ikke det jeg, men har fått mange gode svar og det blir nok slik dere har beskrevet her nå.
monja Skrevet 11. januar 2004 #10 Skrevet 11. januar 2004 Vi spretta bryllupskaken, hadde kaffe og kaker, deretter polonese og vals og så ble det fest og dans. Tydeligvis ulikt hvordan man gjør dette, så det er nok bare å velge selv hva som er mest praktisk
smile Skrevet 11. januar 2004 #11 Skrevet 11. januar 2004 vi hadde middag, en liten pause (masse bildetaking) polonese som gikk over til vals og inn og skjære kake! Vet ikke hvorfor det ble akkurat den rekkefølgen men vi hadde ikke mer dans på kvelden og kanskje nettop derfor var det før kaken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå