AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Ok, så for noen år siden fikk jeg en kommentar om at jeg hadde bart. Dumme, lille meg. Jeg skjønte ikke at det var tull, og tok derfor barberhøvelen på badet og fjernet håret på overleppen, uten å tenke på konsekvensene. Og det vokste jo selvfølgelig opp stygge, mørke, tykke hår. Hårene er egentlig ikke så veldig synlige, men selv klarer jeg ikke å la vær å legge merke til det. Så jeg lurte på hva jeg burde gjøre... Burde jeg vokse? Eller bruke hårfjerningskrem? Jeg har hørt at når man bruker det, så vokser hårene ut uten å bli tykkere enn de er under overflaten av huden. Så vil jeg da få de lyse hårene tilbake? Eller, blir det iallefall mindre synlig?
charlott Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 (endret) Anbefaler voksing! Barbering bør du styre unna, da gjenveksten virker tykkere fordi de avkuttede hårene fortsetter å vokse. Etter voksing, kommer det ut et helt nytt, mykt hår. Endret 14. februar 2012 av charlott
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Anbefaler voksing! Barbering bør du styre unna, da gjenveksten virker tykkere fordi de avkuttede hårene fortsetter å vokse. Etter voksing, kommer det ut et helt nytt, mykt hår. Så da blir alt som før? Null stress? Bortsett fra voksen, uff, det svir... Men supert! Dette har nemlig plaget meg lenge :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Jeg anbefaler bleking, du får kjøpt bleking til ansikt på feks. Vita
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 jeg anbefaler voksing fremfor bleking. Lyse hår synes like godt som mørke når sola treffer.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Jeg anbefaler bleking, du får kjøpt bleking til ansikt på feks. Vita Det har jeg allerede prøvd, og som uAnonymBruker sa, så hjelper det dessverre ikke :| Men jeg tror nok jeg skal prøve voks :D Hårene blir ikke noe lengre når de vokser opp da, sant?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Jeg vil anbefale deg å prøve threading! Det er veldig enkelt, smertefritt og helt gratis. Du napper ut hårene så det tar lang tid før de vokser ut igjen, og de blir ikke hardere/mørkere heller. Du trenger kun et tråd og så kan du gjøre det selv, veldig enkelt i utgangspunktet. Jeg prøvde det selv sist uke, hadde ikke bart men litt dunhår, og det funket veldig fint.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 threading gjør svinvondt og tar lenger tid en voksing. Kom deg ut og kjøp veet strips, smell den på overleppa og røsk. Gjør vondt i 5 sekunder og så er det over
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 threading gjør svinvondt og tar lenger tid en voksing. Kom deg ut og kjøp veet strips, smell den på overleppa og røsk. Gjør vondt i 5 sekunder og så er det over Merkelig. Har selv både "threadet" og vokset og synes førstnevnte ikke gjør noe vondt. Det tar ikke så lang tid, om man ikke har veldig mye å nappe heller da. Man må jo ikke nappe ett og ett hår om gangen, men ta en hel "rekke" og stramme overleppen litt slik at det ikke gjør vondt. Med veet-strips får jeg ofte rød hud og det kommer små kviser, som jeg ikke hadde der i utgangspunktet. Dette har jeg ikke fått med threading, derfor bruker jeg det. Hver sin smak
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 Merkelig. Har selv både "threadet" og vokset og synes førstnevnte ikke gjør noe vondt. Det tar ikke så lang tid, om man ikke har veldig mye å nappe heller da. Man må jo ikke nappe ett og ett hår om gangen, men ta en hel "rekke" og stramme overleppen litt slik at det ikke gjør vondt. Med veet-strips får jeg ofte rød hud og det kommer små kviser, som jeg ikke hadde der i utgangspunktet. Dette har jeg ikke fått med threading, derfor bruker jeg det. Hver sin smak At du orker! Jeg threader øyenbrynene for de er så lyse at jeg misser alle småhårene om jeg bruker pinsett og voks blir for knotete. Det gjør så vondt!! Men man venner seg vel til det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå