AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Hei! Ser på flybilletter og eneste mulighet den dagen jeg vil reise, er et fly som går 18:30. Men er ikke ferdig på skolen før 14:30. Rekker jeg det da? Har 4 timer på meg da. Men det beste er om jeg kan dra hjem og hente kofferten etter skolen og så dra til sentrum og tipper klokken har blitt senest 15:30 før jeg da er i sentrum og kan ta flytoget. 3 timer til avgang. Men kan også ta med kofferten på skolen hvis det kanskje blir dårlig tid. Eller er dette dårlig tid og bør jeg vente til neste dag? Er innenlands.
Gjest Annaires Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Det holder nok i massevis! Flytoget tar jo ikke lang tid.. Og du trenger ikke være på Gardermoen flere timer før avgang..
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Det holder nok i massevis! Flytoget tar jo ikke lang tid.. Og du trenger ikke være på Gardermoen flere timer før avgang.. Så bra å høre! tenkte det selv også, men var noen som sa det ble alt for dårlig tid, men hun er sånn at hun skal møte opp i god tid bestandig Så om jeg reiser fra sentrum 15:30 så går det også greit? Så slipper jeg å ta med kofferten på skolen.
Anglofil Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Flytoget bruker ca 20-25 minutter, så jeg kan ikke skjønne at det skal være et problem. Mvh Yvonne
Gjest MorAase Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 Går flybussen forbi skolen din? Eller hjemmet ditt? Den bruker ikke spesielt lang tid den heller.
aliata Skrevet 14. februar 2012 #6 Skrevet 14. februar 2012 Du trenger ikke være på Gardermoen før 17:30. Altså kan du ta flytoget kl 17:00...
Infantata Skrevet 14. februar 2012 #7 Skrevet 14. februar 2012 Jeg gikk av flytoget kl 9:47, løp som en gaaaal, og rakk akkurat flyet til Trondheim kl 10:00 her om dagen..dog uten bagasje. Men poenget er altså at du har svært god tid, så ingen grunn til bekymring :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Bra å høre deres meninger! Så om det blir krise så rekker jeg det mest sannsynlig selv om jeg ikke kommer meg av sted før kl 17. Men det skal nok gå greit
Gjest navnelapp Skrevet 16. februar 2012 #9 Skrevet 16. februar 2012 Eg ville faktisk ikkje tatt flybussen på ettermiddagen. Då er det best å ta flytoget (eller vanleg tog). Det er ekstremt tett trafikk i Oslo på den tida, og du risikerer at bussen blir ståande i kø slik at du ikkje rekk flyet. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #10 Skrevet 16. februar 2012 Eg ville faktisk ikkje tatt flybussen på ettermiddagen. Då er det best å ta flytoget (eller vanleg tog). Det er ekstremt tett trafikk i Oslo på den tida, og du risikerer at bussen blir ståande i kø slik at du ikkje rekk flyet. Lurt! Blir flytog på meg
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #11 Skrevet 16. februar 2012 Skal du reise innenlands eller utenlands? Innsjekkingsskrankene stenger som regel tidligere på utenlandsflyvninger, 40-45 min er standard. Har du ikke bagasje og skal sjekke inn på nett, så er det jo enklere. Det du bør være obs på er at om du planlegger å kun være der en time før, så mister du retten på erstatning om flytoger et forsinket slik at du ikke kommer deg med flyet. De opererer nemlig med at du skal beregne å være to timer før på flyplassen. Det er jo ikke sannsynlig at slikt skal skje, men det er greit å være klar over
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #12 Skrevet 16. februar 2012 Skal du reise innenlands eller utenlands? Innsjekkingsskrankene stenger som regel tidligere på utenlandsflyvninger, 40-45 min er standard. Har du ikke bagasje og skal sjekke inn på nett, så er det jo enklere. Det du bør være obs på er at om du planlegger å kun være der en time før, så mister du retten på erstatning om flytoger et forsinket slik at du ikke kommer deg med flyet. De opererer nemlig med at du skal beregne å være to timer før på flyplassen. Det er jo ikke sannsynlig at slikt skal skje, men det er greit å være klar over Er innenlands Har bagasje med ja. Ok, var ikke klar over det. Men kjekt å vite
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå