Gå til innhold

sunn og god kveldsmat?

Tahlia

Anbefalte innlegg

Trenger en god og sunt kveldsmat-tips. Føler det blit mye skriver om dagen egentlig. Prøver og spise sunnest mulig. Jeg pleier og spise Havregrøt til frokost , skiver til lunsj. Noe annet enn skiver som jeg kan spise og samtidig bli litt mett på ? Man skal vel ikke ha for mye av karbohydrater på kvelden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fruktsalat? Yoplait sin dobbel 0% yoghurt?:) En salat med reker eller tunfisk?

Har aldri smakt den yoghurten du snakker om. Jeg pleier spise yoghurt naturell når jeg spiser yoghurt så spiser jo det av og til. Reker liker jeg ikke og tunfisk synes jeg ikke er særlig godt. Men om jeg lager tunfisksalat er det bedre :)

Men tenker fruktsalat er det jo egentlig mye sukker i. Jeg spiser som regel den frukten jeg trenger til lunsj eller utover dagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men takk for tips :) Hva er bra med den yoghurten du snakker om?

Endret av Tahlia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men takk for tips :) Hva er bra med den yoghurten du snakker om?

Lite sukker og fett og brukbart protein innhold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser ofte cottage cheese med eple, banan og kanel. Du kan også blande i litt kesam eller yoghurt om du synes det blir tørt uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme gate som mange andre tips her: Cottage cheese, yoghurt naturell, skyr eller kesam med hakkkede mandler, kanel og gjerne litt eple :) Svisker og yoghurt er også godt.

Eller så har jeg fått dilla på å lage engergibarer som kanskje egner seg bra som kveldsmat :)

Oppskrifter blandt annet her og her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget knekkebrød med avocado er min kveldsmatfavoritt. Ellers skjærer jeg ofte opp diverse grønnsaker, som stangselleri, gulrøtter, kålrabi, og knasker i meg.

Hjemmelaget suppe er også super kveldsmat, fres purre og løk i en gryte, hell på vann og grønnsaksbuljong og kok opp med små buketter blomkål, og kjør alt til suppe med stavmikser når blomkålen er mør. Raskt og enkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Favorittene mine er hjemmelaget knekkebrød med god ost og marmelade, evt. supperester om vi har hatt suppe - da lager jeg som regel ekstra for å ha til kveldskos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

*knekkebrød med laks

*yoghurt/gresk yoghurt (med musli, banan etc..)

*havregryn (med banan)

*smoothie med musli/havre

*egg

Det var vel egentlig det jeg kom på i farten, har også hørt at man ikke skal spise for mye om kvelden og at man også skal prøve å holde seg unna mye karbohydrater om kvelden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pleier av og til å spise et beger med mager vaniljekesam, mm :)

Anonymous poster hash: 37658...a3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grove pitabrød med skinke/kylling og salat

Anonymous poster hash: 6a416...eae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresk salat, eller en salat (tomat, oliven, fetaost, avocado) med bruschetta (brøskiver stekt i litt olje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaniljekesam med frosne skogbær er helt herlig:-) Da får du stilt litt av søtsuget som ofte kommer på kvelden og!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frukt/bær med kanel og skummet surmelk :sikle:

Anonymous poster hash: 6b6b1...642
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du allerede har fått nok frukt - og mange andre bra tips - foreslår jeg nøtter og ost. Restriksjoner på karbohydrater om kvelden har jeg aldri hørt om før. Spis det du har lyst på og som fungerer for deg.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...