Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med Subaru Impreza? Ikke de nyeste modellene men enn sånn ti år tilbake i tid. Jeg regner ikke med de har endret seg så veldig - og de nye er jo veldig bra etter hva jeg har hørt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ubergest
Skrevet

Du overvurderer dine medsøstre; de færreste kvinner aner hva de kjører rundt i, de bare vet fargen på bilen.

Skrevet

Hadde jo håpet at det var noen sniklesende menner her inne da vettu som kanskje kunne komme med innspill :wink:

Skrevet

Hei.

Jeg kjører en Subaru Impreza 1,6gl, og er storfornøyd :D Dette er en 97-modell, som jeg kjøpte i sommer. Den hadde da gått ca 107 000 km. Forrige eier var en dame i 50-årene, så den var litt "daukjørt". Men etter jeg fikk blåst ut litt sot, går den greit (ikke noen racer-bil akkurat da...). Jeg personlig synes det er litt mye dekkstøy, noe som visstnok skal være forbedret i nyere utgaver, men det er ikke så ille at det er plagsomt. Det eneste jeg savner, er litt flere "hyller" og "rom" hvor man kan legge fra seg lommebok/tlf o.l, men dette er visstnok også blitt bedre i de nyere utgavene. Kjøreegenskapene er helt greie. Ikke verdens mest stabile bil kanskje, men heller ikke den mest ustabile. Enkelte modeller sliter med skjørtebank, og jeg fikk av den grunn byttet motor i min (på garanti). 4WD til Subaru er veldig bra! Jeg har kommet opp og ned bakken min hele vinteren uten piggkjettinger, og den bakken er vanvittig bratt. Så alt i alt; en bra bil!

Stjerne :D

Skrevet

Trodde subari bare solgte 4WD, jeg..

Skrevet

Ja, det stemmer det, de har kun biler med 4WD. Det jeg mente var at det 4WD-systemet Subaru bruker er veldig bra (4WD-systemet på en Golf er f.eks. ikke likt som 4WD-systemet på en Subaru. Og med det mente jeg ikke å si at systemet til VW er dårlig.....).

Stjerne :D

Skrevet

Jeg er enig i at det er litt lite hyller å legge i fra seg ting ja.

Hva mener du med skjørtebank Stjerne? Jeg har ikke hørt det begrepet før tror jeg.

Det er vel slik med bl.a impreza at de har 4wd koblet inne hele tiden og så har man en lavgir spak man kan dra opp ved behov. I eldre subaruer har man måttet dra opp en spak og koble inn 4wd. Så jeg er spent på hvordan det fungerer å kjøre med det på heletiden. Jeg regner med at det vil gi en stabil bil.

Stjerne - hva står 1,6 gl for? er det noe med motorstyrken? Er 1,8 GL bedre enn 1,6?

Skrevet

Hei.

Skjørtebank er at det er for stor klaring i sylindrene, slik at de ligger og slår i sylinderveggen. Det lager en vanvittig tikkelyd - særlig når motoren er kald. Blir dette ille nok, kan motoren ryke.

Å ha 4WD innkoblet hele tiden er helt supert synes jeg. Å spinne er nå et begrep jeg har glemt hva betyr :) I min bil har jeg en spak som dras opp for å koble inn lavgir. Da kan du klatre omtrent hvor som helst.... Men denne spaken finnes bare i stasjonsvogner så vidt jeg har skjønt.

1,6 og 1,8 angir sylindervolumet på motoren. Så en 1,8 er sterkere enn en 1,6. Om den er bedre kan vel diskuteres. Det har litt med hk å gjøre også. gl angir bare hvilken utstyrspakke bilen er levert med (står for grand lux).

Stjerne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...