Azalea Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Nå har jeg lagt opp 50 masker og er snart ferdig med å strikke en runde med rett, men på slutten så er jo den tråden mellom strikkepinnene kjempelang og det er den som jeg må dra i for å stramme maskene.. Skjønner ingenting! Gjør jeg noe galt, eller vil dette gå seg til når jeg har strikket noen runder?
Hoppetaujenta Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Du må stramme hele tiden i starten, ellers blir det en litt rar start...
Azalea Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2012 (endret) Du må stramme hele tiden i starten, ellers blir det en litt rar start... Jo, strammer hele veien. Men kan ikke huske at den tråden mellom strikkepinnene skal være så lang på slutten? Kan jo sitte med hendene langt fra hverandre jo. Endret 14. februar 2012 av Angel-A
Azalea Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2012 Nei, vet ikke hva jeg gjør galt jeg.. Noe er skikkelig feil i hvert fall. Trodde ikke jeg var sååå dårlig på dette at jeg ikke en gang klarer å legge opp masker riktig og strikke de første rundene med rett.. Men der tok jeg feil.
Hoppetaujenta Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 (endret) Altså: når du har lagt opp og strikket tilbake igjen...SÅ strammer du når du begynner på rad to. Gjør du det rett her så blir det ikke lang tråd imellom. Øvelse, øvelse, øvelse! Endret 14. februar 2012 av Hoppetaujenta
Azalea Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2012 Vet ikke hva jeg gjorde galt, men ble like ille på rad to.. Legger det pent fra meg før frustrasjon/hormonene tar helt over. Tror ikke jeg skal prøve meg på noe strikking før noen kan vise meg starten rett og slett. Jeg kan å strikke, men starten får jeg aldri til.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #7 Skrevet 14. februar 2012 Det blir sånn hos meg også av og til, spesielt etter første og andre runde, men det er bare å stramme ordentlig for hver runde, så vil det se fint ut til slutt. Det er iallefall min erfaring.
Hoppetaujenta Skrevet 14. februar 2012 #8 Skrevet 14. februar 2012 Jupp, det stemmer det. Stramme trådene helt, så blir det ikke hull og heller ikke lange tråder der det ikke skal være noen.
meca Skrevet 14. februar 2012 #9 Skrevet 14. februar 2012 Jeg opplever akkurat det samme, og det blir fint til slutt likevel Bare passe på å stramme ved hver overgang, så går det seg til når du kommer litt lengre
Azalea Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2012 Nå er jeg i full gang med å strikke tøfler! Med hjelp fra denne videoen så kom jeg endelig i gang. Veldig kjekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå