AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Jeg har en faktura med forfall nå, og det her er penger som jeg ikke har på brukskontoen siden jeg bare jobber deltid. Burde jeg betale med sparepengene mine, eller utsette nedbetalingen? Søker på heltidsjobber nå. En annen ting, kan man få strøket renter hvis man har hatt veldig lav inntekt? Jeg har bare ligget på 115k/år brutto de siste to årene.
Gjest bellabulla Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Om du har en enkelt faktura med forfall bør du selvfølgelig betale den med de midlene du har. Eller er det slik at du ikke kommer til å ha penger hver eneste gang fakturaen fra lånekassen kommer? Om du søker på heltidsjobber så synes jeg du skal betale fakturaene som kommer med sparepengene helt til du har mulighet til å trekke det fra brukskontoen. Er det rentene på studielån du mener? Jeg tror man kan be om renteutsettelse, men iom at det er et lån tror jeg ikke man kan få totalt fritak fra rentene den perioden du bare tjener 115 000. Men jeg er ingen ekspert altså
Gjest Spinell Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Du kan søke rentefritak på grunn av lav inntekt. Det står mer om rentefritak her. Slik det er skrevet, ser det ut som du må ha hatt fulltidsjobb, men jeg tror det er slik at hvis du har vært registrert som arbeidssøker (også om du har hatt deltidsjobb), så teller det. For å få svar på hva som gjelder for deg, må du nesten kontakte lånekassen. Når det gjelder den regningen du har, må du velge om du skal søke betalingsutsettelse eller bruke sparepenger. Betalingsutsettelse gis kun et visst antall ganger.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Betal den. Sparepenger som ikke er på BSU-konto er da bare penger. Regninger må betales til slutt uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå