Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet som kan si meg hva det betyr? Streken er synlig men svaak.

Er det for tidlig å si 10 dpo? Har aldri aldri opplevd å få noe synlig strek i det hele tatt, så ble så overrasket.... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du mener TB?

Jeg fikk positiv 10 DPO, og jeg er gravid :)

Skrevet

Regner med du mener TB?

Jeg fikk positiv 10 DPO, og jeg er gravid :)

Jeg mener sånne strimler fra billigeteste.dk..

streken er veeldig svak da, men det har kanskje ikke noe å si?

Skrevet

10 dpo er en perfekt dag for tidlig strek.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner det spinner fort oppi hodet mitt nå, etter å ha prøvd i over to år :overrasket:

Tør ikke juble før IKM på lørdag..

Skrevet

Kjenner det spinner fort oppi hodet mitt nå, etter å ha prøvd i over to år :overrasket:

Tør ikke juble før IKM på lørdag..

Streker kan være nesten usynlige, så ser du noe, så ser du noe. Det man skal være obs på er dersom streken ikke har farge. Er den grå, så kan det være evap, men er det farge i den så er den som oftest tilstede.

For å vise, her er en 9dpo bfp som jeg hadde en gang.

200807290017fi7.jpg

Skrevet

I utgangspunktet er en strek en strek, såfremt den er bred og har farge, og er jevn.

Men jeg har opplevd slike streker rundt 10 DPO uten å være gravid. Mange ganger har det hendt at det dukker opp en strek en stund etter tidsfristen uten at det er noe på gang, og jeg har også opplevd kjemisk graviditet to ganger.

Lykke til! krysser fingrene for at dette går veien, men enig i at det er smart å holde igjen jublen noen dager til ;)

Skrevet

Streker kan være nesten usynlige, så ser du noe, så ser du noe. Det man skal være obs på er dersom streken ikke har farge. Er den grå, så kan det være evap, men er det farge i den så er den som oftest tilstede.

For å vise, her er en 9dpo bfp som jeg hadde en gang.

200807290017fi7.jpg

Vet ikke hva evap og bfp betyr..men det er farge på streken i alle fall..

Skrevet

I utgangspunktet er en strek en strek, såfremt den er bred og har farge, og er jevn.

Men jeg har opplevd slike streker rundt 10 DPO uten å være gravid. Mange ganger har det hendt at det dukker opp en strek en stund etter tidsfristen uten at det er noe på gang, og jeg har også opplevd kjemisk graviditet to ganger.

Lykke til! krysser fingrene for at dette går veien, men enig i at det er smart å holde igjen jublen noen dager til ;)

åh håpe håpe...:)

Takk for det

Skrevet

Ja, veldig viktig at testen blir positiv FØR tidsfristen. Siden vi alltid har litt HCG i urinen så kan det skje at det kommer en strek når testen tørker.

Legger ved bilde av min positive test ved 11 DPO. I dag er jeg 15 DPO, og skal til legen på torsdag for å bekrefte graviditet :rodmer:

Men som du sier, greit å ikke bli altfor glad før etter IKM, siden det kan være kjemisk. Men det er vel bare 15% sjangse for det eller noe sånt?? (Hvis streken blir sterkere og sterkere i dagene fremover, er det ikke kjemisk. Da vil strekene bli svakere og svakere mot IKM, og TR vil komme noen dager for sent)

Lykke til!

post-37018-0-46456100-1329240105_thumb.j

Skrevet

Men som du sier, greit å ikke bli altfor glad før etter IKM, siden det kan være kjemisk. Men det er vel bare 15% sjangse for det eller noe sånt?? (Hvis streken blir sterkere og sterkere i dagene fremover, er det ikke kjemisk. Da vil strekene bli svakere og svakere mot IKM, og TR vil komme noen dager for sent)

Det er stort sett helt riktig.

Sannsynligheten for kjemisk er omdiskutert, man snakker om 15-30% da det først har kommet så langt at det gir positiv test, men samtidig at bortimot 50% av befruktninger går til grunne omtrent når det skal feste seg.

Jeg har også hørt at jeg har økt sannsynlighet for kjemisk i og med at jeg forsøker å få barn med en med dårlig sædkvalitet, da er også sannsynligheten for SA/MA forhøyet.

Skrevet

Dette er jo nesten litt flaut, men nå viste det seg at jeg hadde regnet fullstendig feil, og den dagen jeg trodde jeg var 10 dager dpo var jeg faktisk tre dager over ikm!!! :fnise:

Det fant jeg ut i natt, da jeg finstuderte kalenderen...

Og etter tre svaake positive billigtester fikk jeg idag et klart og tydelig GRAVID på clearblue digital - så da stod jubelen i taket :hoppendeglad:

Og endelig trodde mannen på testen også...

GOOD TORSDAG HILSEN :gravid:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...