Gå til innhold

Vielse på ukedag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har borgerlig vielse fredag den 1.06.2012 kl. 14.30. Siden det er en fredag må man ta hensyn til de som jobber/studerer og har litt problemer med å være fraværende. Vi har snakket med nesten alle (vi har en veldig kort gjesteliste og alle er familie) og de sier at det er OK, noen skal være halve dagen på jobb/skole, så kommer de til oss. Siden det er en liten reisevei for alle sammen (ingen bor i samme by som oss, desverre) har jeg tenkt at det er best om gjestene(de som føler for det) kommer bare til festen etter vielsen (borgerlige vielser er jo ganske korte allikevel) Og ha en såpass lang tid mellom vielse og fest slik at alle rekker å komme til tide...

Så nå må jeg spørre dere der ute, som har hatt vielser + fest i en ukedag, hva gjorde dere? Vielsen er kl 14.30 og jeg tenke å skrive på invitasjonene at festen starter kl 16.30, og at det ikke er nødvendig at de møter opp til vielsen. Er det for kort tid mellom vielsen og festen? med tanke på at folk må komme hjem fra jobb/skole og gjøre seg klar, også kjøre over én time til å komme til oss osv. Vil ikke at noen av gjestene skal komme når resten er halveis under middagen...

P-S: Unnskyld at jeg poster som anonym, grunnet er at det finnes enkelte personer der ute jeg ikke vil skal vite nøyaktig når jeg skal gifte meg for dem kommer garantert til å lage noe bråk :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Ikke helt det du spør om, men om jeg var invitert i bryllup på en fredag ville jeg bedt sjefen min om en feriedag den dagen, i stedet for å gå glipp av vielsen. Du sier også ifra i god nok tid i forveien til at de har tid til å ordne det :)

Når det gjelder tid mellom vielse og fest, så kommer det an på om dere skal til fotograf mellom. 2 timer kan være i knappeste laget om dere skal rekke det.

Skrevet

Ikke helt det du spør om, men om jeg var invitert i bryllup på en fredag ville jeg bedt sjefen min om en feriedag den dagen, i stedet for å gå glipp av vielsen. Du sier også ifra i god nok tid i forveien til at de har tid til å ordne det :)

Når det gjelder tid mellom vielse og fest, så kommer det an på om dere skal til fotograf mellom. 2 timer kan være i knappeste laget om dere skal rekke det.

Synes det var fornuftig, ja :)... Nei, vi skal ikke til fotograf

Skrevet

[quote name='AnonymBruker' timestamp='1329223146' post='10476245'

Så nå må jeg spørre dere der ute, som har hatt vielser + fest i en ukedag, hva gjorde dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...