Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guten vår på 1 år er svært glad i yoghurt. Fram til no har eg kjøpt nestlè baby-yoghurt som står i hylla med babymaten, men eg synest denne er dyr (33 kroner for ein 4-pk) og tenkjer at han er klar for å prøve andre typar. Det er jo mange å velje mellom, sprett, safari, danonino, litago og sikkert mange fleire, så eg lurer på om de veit kven som er sunnast og kva type de brukar? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, du skulle lest den laaaange tråden om Sprett-yoghurt, den tar helt av. ;) Men et billig og godt tips er i alle fall yoghurt naturell med frukt, bær og knuste nøtter/frø oppi.

Gjest Annaires
Skrevet

Ikke sprett eller litago hvertfall.

Her går det yoghurt naturell med friske bær/frukt, eller danonino.

Skrevet

Vi bruker forresten også mye tyrkisk/gresk yoghurt, for den er ikke så rennende. Ellers kan man jo sile vanlig yoghurt naturell gjennom et kaffefilter.

Skrevet

De har små beger med yoghurt naturell også :) vi har banan oppi :)

Skrevet

Takk for svar :) Har berre prøvd å gje han yoghurt naturell ein gong, og det var lite populært, men då hadde eg ikkje noko oppi, så vart surt og uvant for han. Så skal gje det ein ny sjanse. Har funne ein test på nettet Min lenkehttp://bramat.no/kosthold/tester/331-bramat-tester-yoghurt-til-barn, her var det overraskande mange som fekk godt resultat...då blir eg litt skeptisk ;)

Skrevet

Jeg er veldig skeptisk til lett produkter til barn da. Har lest en plass at de ikke skal ha det før de er tre. Prøv med banan, blåbær, linfrø og litt havregryn - dette får jenta mi til frokost :)

Skrevet

Vi synes de små danonino boksene er supre til ettåringen. :)

Akkurat passe store, og passer fint for han å holde i hånda.

Danonino er mindre sukker i enn alternativene også, så vidt jeg vet.

Skrevet

Vi bruker stort sett Danonino, og av og til Safari.

Skrevet (endret)

En ettåring spiser jo ikke akkurat litervis av yoghurt, så her hadde jeg prøvd meg fram med forskjellige varianter uten å ta så fryktelig mye hensyn til sukkerinnholdet. Rett og slett :)

Tillegg: hos oss bruker vi dermed mye forskjellig. Sprett, Safari, Danonino for de små, og slike digre halvlitersbokser for de store som tar seg kornblanding med yoghurt på etter skolen.

Endret av Okusan
  • Liker 1
Skrevet

Vi tenker som Okusan, det er små mengder det er snakk om, så småen får helt vanlig Tine yoghurt uten at jeg har dårlig samvittighet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns selv danoninoen er kjempegod. Den er mild, men samtidig ikke for søt. At det er kvarg, og derfor har mer proteiner, ser jeg også på som bare bra fordi det metter litt mer.

Minsten kommer nok til å få denne etterhvert her i gården.

Skrevet

Her spiser vi tyrkisk yoghurt med "alt mulig" i; blåbær, banan, fruktmoser osv. Småtten min elsker også Skyr (er litt skeptisk til kunstig søtning, så det blir ikke så ofte) og Cottage Cheese med bær/frukt, en sjelden gang med f.eks Fun Light-saft i (igjen dette med kunstig søtning).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...