AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Hei dere jeg er ei jente på snart 23 år som er ferdig med allmenn påbygg til våren. Jeg har hatt veldig vanskelig oppvekst og bakgrunn, noe som desverre har satt sine spor på min skolebakgrunn til tross for at jeg er veldig flink på skolen. Jeg har lenge hatt en drøm om å studere jus. Men i den senere tid har jeg også hatt lyst til å ta en master i Økonomi og Adm ved BI i Oslo for en litt mer allsidig utdannelse. Jeg har 7 eksamener jeg skal ta til våren, hadde en før jul som jeg fikk en 5'er på. Selv om jeg har lyst til å ha en master innen Økonomi, er det noe som alltid drar meg mot jussen igjen. Føler det er en mer 'by the book'-bra utdannelse å ta. Jeg syns også det er veldig spennende, men det er akkurat som om kroppen min ikke tør å innrømme det, da jeg er redd for å ikke komme inn. Jeg har regnet litt på poengene mine nå og sett på poenggrensene ved UiB, UiO og UiT for ifjor, og det er en sjangse for at jeg kan komme inn på nippet, sammen med alderspoengene jeg har samlet opp. Dette kun hvis jeg får gode karakterer (gjerne toppkarakter) i alle fagene jeg skal opp til privatisteksamen i. Jeg får skikkelig nerver av dette! Jo, jeg liker å lese og jobbe med fagene mine, men får ingenting til når det ligger å gnager i bakhodet mitt at nå er det alt eller ingenting! Dette er en gyllen mulighet for meg til å tilegne meg gode studie og lesevaner til den dagen jeg evt kommer inn på jussen, men stressnivået mitt ligger på 100... Jeg blar gjennom Søkerhåndboka fra Samordna opptak hvertfall 3 tilsammen i løpet av en dag... Bare leser poengsummene om igjen og omigjen... Er nesten blitt fanatisk! Føler jeg får angstanfall minst 1 gang til dagen. Satt og leste i et blad nå for litt siden for å prøve å slappe av, hvor det stod: 'søskenkjærlighet' i en artikken, hvor jeg klarte å lese det ordet som SIVILØKONOM! Føler jeg snart går på veggen og får ikke lest noe... Det er akkurat som om livet mitt går etter regelen 'Rettsvitenskap or nothing!' Hjelper ikke akkurat på at de rundt meg mener rettsvitenskap er mer fornuftig valg enn Øk & Admn ved BI. Ikke har jeg R1 matte til å komme inn på NHH med heller... Huff, noen som har tips mot slike nerver?? Merker bare hvor mye jeg faktisk skjelver når jeg sitter å skriver dette... Alle tips tas imot med stor takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå