Gå til innhold

Masterutdannelse, men får ikke brukt den.... vente til etter barn eller sette i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en høytstående masterutdannelse. Problemet er bare det at jeg per dags dato sitter i en konsulent stilling og har sittet her i to år. Den er ikke relevant i forhold til utdannelsen min.

Jakten på den perfekte jobb, innenfor utdannelsen, har begynt. Men jeg ser at dette tar tid.

Årene drar på og man begynner også tenke på barn og familie. så da er mine stooore spørsmål følgende:

Skal man finne drømmejobben før man får barn? Eller vente...Er det vanskelig å finne drømmejobben etter man har fått barn?

Og hvordan ser potensielle kommende sjefer på at man med denne utdannelsen sitter i en konsulent stilling over tid? vil det spekuleres i?

Trenger sårt noen råd om hvordan jeg skal gå frem....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en høytstående masterutdannelse. Problemet er bare det at jeg per dags dato sitter i en konsulent stilling og har sittet her i to år. Den er ikke relevant i forhold til utdannelsen min.

Jakten på den perfekte jobb, innenfor utdannelsen, har begynt. Men jeg ser at dette tar tid.

Årene drar på og man begynner også tenke på barn og familie. så da er mine stooore spørsmål følgende:

Skal man finne drømmejobben før man får barn? Eller vente...Er det vanskelig å finne drømmejobben etter man har fått barn?

Og hvordan ser potensielle kommende sjefer på at man med denne utdannelsen sitter i en konsulent stilling over tid? vil det spekuleres i?

Trenger sårt noen råd om hvordan jeg skal gå frem....

Jeg ville beholdt jobb og søkt på relevant jobb så fort som mulig etter endt utdannelse. Det er viktig å få kompetanse så raskt som mulig etter endt utdannelse, en risikerer at den blir mindre og mindre verdt dersom årene går og man ikke har gjort noe som helst som er relevant. I min bransje vil utdannelsen kanskje t.o.m. være helt verdiløs dersom man ikker har gjort noe relevant etter en 5 års tid.

Gjest Spinell
Skrevet

Enig med den over. Søk jobb mens masteren fremdeles er fersk. Ellers vil du lett stagnere. Det er langt verre enn problemstillingen barn/ikke barn.

Om det er vanskelig å finne drømmejobben etter man har fått barn? Tja, det er mulig det kommer litt an på hvilket område den "høytstående masteren din" er innenfor, men generelt skulle det ikke være noe problem. Folk får barn, og folk med barn bytter jobb, akkurat som folk uten barn.

Skrevet

Den dagen du har alt klart for barn klarer du det kanskje ikke fordi du er stressa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...