Gå til innhold

Trening med strikk,er det effektivt og gir resultat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i grunn ganske sterk, har trent øvelser hvor kroppsvekten er i hovedsak, samt manualer opp til 15kg, skal få meg litt mer vekt til dem etterhvert. Men ja, siden jeg er helt avhengig av å trene hjemme ( 1t kjøring til treningssenter ), så må jeg prøve å finne ut av litt ting selv. Jeg er overraskende markert og definert til å aldri ha satt en fot innenfor et treningssenter, men det er fordi jeg elsker høy aktivitet og trening, og gjør noe fysisk hver dag enten det er å løpe, løfte vekter, eller ri på tur. Nå har jeg altså kjøpt meg strikk av typen "extra strong" siden jeg tenkte at de lette ikke gjør så mye for meg. Og godt er det, for jeg fikk til mange øvelser med strikkene, og det kjennes bare middels tungt. Øvelsene kan gjøres vanskligere og tyngre, så jeg har noe å gå på. Jeg lurer på om de gir meg god effekt, gjør meg sterkere, faktisk er god trening? Har ikke hatt erfaring med de før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som er tyngre enn hva du vanligvis gjør, vil ha effekt.

Skrevet

Kroppen er ingen maskin som teller vekt og repetisjoner, bare intensitet og arbeidskraften som benyttes. Så lenge du presser deg mer får du effekt. Og strikken kan du jo gjøre mye varigert trening med så det er veldig effektivt.

Skrevet

Ok, tusen takk :) Da fortsetter jeg, og ser hva som skjer. Artig er det jo uansett.

Skrevet

Du kan gjøre nesten alt med strikk, du må bare finne en måte å gjøre øvelsen på! Er det noen spesielle ting du ønsker å gjøre/kroppsdeler som du ikke klarer å få til? Det er noen ganger bare å stramme strikken så godt du klarer, så blir det fort tungt.

Jeg har et sett med strikker, tror det er fire eller fem forskjellige, og bruker den hardeste selv, og de mykere med kunder.

Skrevet

Spøkelse, takk for svar :) Jeg ønsker å kunne ta de fleste øvelser, det fulgte med et hefte med den strikken, der er mye beskrevet. Og med strikken følger det med noe til å feste den i døra med, supert! Da står jeg i gangen og peser, og tar alt fra biceps, triceps til lår og rumpeøvelser. Funker kjempebra, tror jeg, det er tungt :) og kan alltids gjøres tyngre hehe. God investering!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...