Gå til innhold

Lerret, maling og koster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt så lei av å tegne, så tenkte jeg skulle begynne å male igjen. Det er 100 år siden jeg malte sist, og har glemt så og si alt som handler om utstyr og maling. Kunstneren sitter fortsatt i meg, heldigvis.

Lurte på om noen her vet hvor jeg kan kjøpe lerret og maling - og hvilke koster er de beste å bruke når man skal male landskap? Jeg har tenkt å male på et ganske stort lerret.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg maler ikke, men vet at malende venner i alle fall handler lerreter hos Panduro og i noen tilfeller på Europris.

Oljemaling fås også på hobbybutikker. I tillegg har de det hos Clas Ohlson, og i enkelte malerforretninger, uten at jeg vet hvordan kvaliteten er.

Skrevet

Jeg sverger til KEM (Kunstnernes eget materialutsalg) i oslo, samme bygget som Blå.

De har kvalitet, utvalg og det er som å gå i en godtebutikk for en som er interessert i skikkelige farger og utstyr. Spesiellt malingen er langt bedre der en den du får på vanlig hobbybutikk.

Det er også mulig å bestille på nett fra dem, men anbefales å ta en tur innom og lese og se alle de forskjellige egenskapene de forskjellige typene maling har.

Link

Skrevet

Å! Så bra at jeg er i Oslo nå da. Jeg får vel god hjelp dersom jeg spør hva jeg er ute etter? Jeg orker ikke sånne som ikke har greie på det de driver med..

Skrevet

Å! Så bra at jeg er i Oslo nå da. Jeg får vel god hjelp dersom jeg spør hva jeg er ute etter? Jeg orker ikke sånne som ikke har greie på det de driver med..

De som jobber på KEM vet hva de driver med, de er enten kunstnere selv, eller omgåes kunstere der daglig. Dette er en butikk som blir ofte brukt av både kunstnere og kunstskolestudenter, så her er det ett langt høyere kunnskapsnivå på akkurat DET en det du finner i en vanlig hobbybutikk, som tross alt har alt fra perler og stoff til tre og maleutstyr.

Det er litt annerledes en hva man tenker på, siden verken bygget eller inngangen ser ut som noen vanlig butikk. Men vet du hvor Blå er, så er du p årett plass. ;)

Og det ser litt ut som en lagerinngang, men sånn er det nå bare. De har fokus på innhold, ikke interiør, for å si det sånn. :) Herlig butikk, elsker¨å vandre rundt der og kikke på ting og se ting jeg aldri har tenkt på før. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...