Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg er ei 20år gammel jente som prøver å bli gravid. jeg skal egentlig ikke ha mensen før den 16, men begynte å få småblødninger allerede den 11. i dag, 13, begynte det å blø som vanlig. Til vanlig pleier det bare å være noen timer med smøblødninger før det begynner å blø mye. ikke to dager liksom... og jeg har heller ikke hatt like mye kramper som vanling. har hatt vondt, men det er ikke samme type vont, om dere forstår hva jeg mener.

Hva mener dere? Er en smule forvirret her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Festeblødning er omtrent "ett tørk". Som oftest lyserosa eller brunt i fargen. Så lenge du blør mer, og friskt, rødt blod, er det snakk om vanlig mens-blødning.

Gjest Modig mor
Skrevet (endret)

Festeblødning er, som Athene sier, en veldig liten blødning. Den kommer på den tiden egget fester seg, rundt 7-10 dager etter eggløsning. Jeg har vært gravid seks ganger, men opplevd festeblødning bare denne siste gangen.

I tillegg til festeblødning er det mange som opplever å ha småblødninger tidlig i svangerskapet. Dette kan være friskt, rødt blod (jeg har opplevd det i to svangerskap, og alt var i orden). Noen snakker om en slags "hormonblødning" som enkelte visstnok opplever rundt den tiden de ellers ville fått mens.

Til slutt: Syklusen din er ikke noen fast størrelse, den kan endre seg. Hvis du ikke vet akkurat hvilken dag du hadde eggløsning, kan du egentlig ikke vite hvilken dag du venter mens. Det kan for eksempel hende du hadde eggløsning tidligere enn du pleier, og derfor får mensen tidligere enn du trodde du ville få.

Endret av Modig mor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...