Gå til innhold

Min matinntak dag...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Frokost: Havrekli med skummet melk, en kopp svart kaffe, vann

Lunsj: 5 Fiberrik med enten hvitost eller skinke

Mellommåltid: 1 pakke nudler

Middag: Pasta, salat eller kylling

Kvelds: fiberik med skinke, frukt og en kopp grønn te.

Vil jeg gå ned i vekt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du går ned i vekt avhenger av om du bruker mere energi enn det du tar inn.

Altså- bruker du mere energi enn det du får i deg, vil du gå ned i vekt.

lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si mer om mengden for at vi skal kunne avgjøre om det du spiser er sunt eller ikke. Det høres ikke ut som mye i alle fall.

Summa summarum er cluet: mindre energi inn enn energi ut. Ganske enkelt.

Men kommer det veldig lite energi inn, stopper kroppen opp. Da slutter den nesten å forbrenne og går helt over på sparebluss. Du vil gå ned i vekt, men når du begynner å spise normalt igjen vil vekta eksplodere fordi kroppen fortsatt går på sparebluss.

Og med så mye fiber: vær forberedt på å få trøbbel med magen! Du bør definitivt spise mer variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra hva du skriver her er det imulig å svare på spm ditt.

Men en ting som slår meg er at med så mye karbohydrater du putter i deg, vil det uansett ta tid før du går ned.

Kutt ned mengden karbohydrater, og øk mengden proteiner. Unngå mat med mer enn 5 % fett , og slutt å telle kalorier.

Begyn å tren! Og husk at rett etter trenging dvs. innen 45 min helst 20 er det lov med karbohydrater. Da er det faktisk bra :-)

Så er det bare fint å spise ofte. Frokost er viktig, helst innen 45 min fra klokken ringer. Så spiser du jevnt men smått utover dag. Ikke mat de 6 siste timene du er våken.

Da skal du se vekta går ned .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for gode råd, jeg er så oppblåst i magen, ser ut som om jeg er 5 mnd gravid, jeg innbiller meg det er all den fiberen som gjør det eller er jeg helt på jordet? Hva annet skal jeg spise da? Vil så gjerne gå ned 5 kilo, da hadde jeg vært overfornøyd. Kan jeg ta to skiver grovbrød istedet da? eg hadde litt mage fra før, men nå er den så svær og stygg at dette angrer jeg nesten på at jeg startet med. Jeg ville bli fastere i fisken, men er jo blitt hæsli rundt magan. Si meg at magen vil bli slappere rundt magen når jeg slutter med all den fiberen? Jeg har masse luft i magen og får ikke til å gå på do...sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mat de 6 siste timene du er våken.

Hvordan henger dette sammen med små og hyppige måltider? Det vil jo si at hvis jeg spiser middag kl. 18 (som vel er ganske normalt) så "kan jeg ikke" gå å legge meg før midnatt?

Til deg som startet innlegget. Tror du ikke er mer variert kosthold som også inkluderer treninger noe for deg?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mat før leggetid er da bare tull.

Det er jo dagens samla matinntak som teller. Jeg spiser ofte mat ca 1 time før jeg legger meg, og går ikke opp i vekt av det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fiber gir luft i magen - og kan gi treghet i magen. 5 kilo er da ikke mye å ta av. Spis sundt, men ikke heng deg opp i fiber. Grønnsaker, kjøtt og frukt er sunt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' fiber gir luft i magen - og kan gi treghet i magen. 5 kilo er da ikke mye å ta av. Spis sundt, men ikke heng deg opp i fiber. Grønnsaker, kjøtt og frukt er sunt det også.[/quote']

Fiber HJELPER mot treghet i magen, men det er veldig viktig å drikke nok, hvis ikke kan det ha motsatt virkning.

Og gjest, bare sånn at du vet det, en pakke nudler gir en del kalorier, minst 400. Et knekkebrød inneholder ca 40, mens et eple 50, så da er det bare å regne..

Hvis du vil ned i vekt, er det viktig at du drikker rikelig, spiser sunt og grovt, men også at du trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

gjest-igjen

Jeg går masse med tvillingtvogn, tar 100 situps hver kveld, og har mer enn nok å henge fingrene i det daglige liv. Ok, jeg skal ikke bli så fiksert på fiber, husker min mor spiste fibertabletter før hvert måltid for å dermed ikke spise de stor måltidene. Kan hende det er derfor jeg tror det hjelper. Nudler er det over og ut med her i heimen. Neida, det er kanskje ikke så vanskelig å gå ned 5kilo, men mine sitter dønn fast, tre tette svangerskap har gjort noe med kroppen min. Syns alt går tregere, er det det at jeg har fylt 30 som gjør alt så tungt? Jeg er veldig utålmodig og vil så gerne se resultatet tvert, har den lekre buksa som venter på å bli brukt av denne flotte jenta :ler:

Si meg hva som er så fullt av proteiner da? Har jo skjønt det nå at det burde jeg spise mer av :roll:

Takker igjen for gode råd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dett klarer du fint vettu, du virker veldig motivert, og det er jo kjempeviktig :wink:

Protein er det mye av i kjøtt, men velg helst magert kjøtt, som kyllingfilet, svinefilet, (fileter generelt) skinke, kalkun, osv.

Nøtter har opp i mot 20% proteiner, men inneholder også 50% fett. Viktig å få med at dette er umettet fett, altså sunt fett, men det gir samme fettmengde. Nøtter er veldig bra, spis litt av dem.

Bønner inneholder mye proteiner, det samme gjør cottage cheese.

Egg er også fin proteinkilde.

Kornprodukter inneholder noe protein.

Lykke til :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprite
Ikke mat før leggetid er da bare tull.  

Det er jo dagens samla matinntak som teller. Jeg spiser ofte mat ca 1 time før jeg legger meg, og går ikke opp i vekt av det.  :D

Mat før leggetid er ikke så lurt. Spiser du før du legger deg, så jobber magen. Jobber magen tar det lenger tid før du sovner. Kroppen skal ikke jobbe med noe når du skal sove, da får du mindre søvn og kanskje går det utover dagen din som kommer.

Oppsummert:

Spis ca to timer før du hopper til køys, med mindre du skal sitte og lese på sengen, eller hoppe i køys med samboer og ha en erotisk aften. :D

Jeg hoppet vel laaangt ut av tema, men bare nevnte det.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...