Juli Skrevet 22. mai 2002 #1 Skrevet 22. mai 2002 Vi er litt i villrede når det gjelder bryllupsbildene. Vi har bestilt fotograf til den store dagen og de skulle ha 2000,- med forlovere og dersom vi vil ta bildene ute.Dette er da selvfølgelig uten takkekort. Det er greit nok, men så har jeg en venninne som jobber på en fotolab og som vi godt kunne tenke oss tok bildene...hun har gitt oss et tilbud på 4500,- og det er med fotograferingen og 50 takkeort. jeg synes det var litt dyrt....hva betaler dere for bildene og fotograferingen? 12
LindaK Skrevet 22. mai 2002 #2 Skrevet 22. mai 2002 Da vi bestilte fotograf så vi ikke så mye på prisen, som på hvilket resultat vi kan forvente. Vi betaler 3000,- for fotograferingen, så kommer alle kopier og forstørrelser i tillegg. Fotografen vår er egentlig reklamefotograf, så vi kommer til å ha noen få tradisjonelle bilder, og en god del mer kunstneriske bilder. Har hørt om priser mellom 1500 og 9000 for fotografering, så tror du må se på hva slags type bilder og hva fotografen står for når du bestemmer deg! -L
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #3 Skrevet 22. mai 2002 Vi betaler 3000 kroner, men det er ikke inkludert noe annet enn selve fotograferingen. Vi får filmene og står selv for fremkalling og kopiering. Synes det er en veldig grei deal!
meta Skrevet 22. mai 2002 #4 Skrevet 22. mai 2002 Vi betaler 3800. Da kan vi ta bilder ute hvis det er fint vær og vi kan selv velge om det bare er oss som skal fotograferes eller om vi også vil ha med f.eks foreldre og forlovere.
Olympia Skrevet 22. mai 2002 #5 Skrevet 22. mai 2002 Vi betaler 2995,- for album med 30 bilder tatt inne.I tillegg kommer kopier til takkekort,forstørelser o.l.12
Ada=) Skrevet 22. mai 2002 #6 Skrevet 22. mai 2002 Vi betaler Fotograf: 5000 Assistent: Husker ikke Per film: 250 Takkekort og forstørrelser kommer i tillegg til dette
Augustbrud02 Skrevet 23. mai 2002 #7 Skrevet 23. mai 2002 Vi betaler 4500 for 20 bilder i skinnalbum med navnene våre trykt på. Synes dette er en grei pris og dte er nok midt på treet. I tillegg kommer selvsagt takkekortene og forstørrelsene.12
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #8 Skrevet 23. mai 2002 Vi giftet oss i januar, og tok både inne og utebilder (med hest og slede), vi fikk velge ut selv hvilkene bilder vi skulle bruke, og siden det var så mange fine så tok vi litt av.... Vi valgte 2 skinnalbum, 1 med inne bilder og 1 med ute bilder. Det kom på 7000; Det er 18 bilder i hvert album. Hilsen blondie
juni Skrevet 23. mai 2002 #9 Skrevet 23. mai 2002 Det er viktig å se på hva man får igjen og ikke bare sammenligne priser. Jeg synes ikke 4500,- var så mye, men det kommer selvsagt an på hvor dyktig hun er og hvor mange og store bilder dere sitter igjen med. Hun bør f.eks helst ha hjelp til bildene dersom det er sterkt sollys, ellers kan bildene lett bli veldig amatøraktige, med svarte skygger under øynene. Husk at det er veldig dyrt å lage store bilder, og antagelig bruker hun mellomformatkamera (?) og det er dyrere enn vanlig film. Dessuten lages ikke bildene på en hvilken som helst timelab. Jeg lagde nettopp et album der bare bildene hadde kostet over fire tusen hvis de hadde hatt negativene selv. Og hvis man regner med selve fotograferingen, assistent, film, album og fremkalling sier det seg selv at jeg ikke hadde gjort det for 4500,- Og da har jeg ikke en gang tatt med andre utgifter som bil og utstyr. Men fotografer som kommer til oppstilt sted, tar to ruller film og setter 15 små bilder i et lite album, kan selvsagt gjøre dette for 2000,- Antakelig har de flere bryllup på samme dagen også. Ikke noe galt med det. Det kommer bare an på hva man selv ønsker, noen synes fotografering er noe man bare gjør og andre ønsker seg mer ut av det. Dette kan selvsagt ikke koste det samme, da jobben fotografen gjør ETTER bryllupet er så utrolig forskjellig. Jeg står minst en hel dag i mørkerom pluss en dag på fargelab. Og det er etter at svart/hvit filmene er laget i tank. Deretter tar det noen timer å organisere og sette inn bildene i album. Dette er jobb folk ikke tenker over at gjøres, og det er nesten DET som er selve jobben, fotograferingen er bare kos. Måtte bare komme med noen realistiske tanker, til de som synes fotografering er dyrt. Hadde sikkert synes det selv også, hvis jeg ikke hadde jobbet med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå