Tusenfryd Skrevet 8. januar 2004 #41 Skrevet 8. januar 2004 Da har man jo et ansvar selv for å være ærlig. Er man ikke det, så blir det kanskje ikke som man vil. Jeg er heller ikke særlig glad i diltepar - har en venninne som annenhver gang sitter og klager fordi det ikke blir noe varig forhold, de vil forskjellige ting i livet etc - og har han med seg. Samme fyr, ja... slitsomt. Og jeg hater avtaler hvor jeg forutsetter en venninneslarv og får svar om at VI kommer. Men blir jeg spurt om det er ok, så sier jeg nei, hvis det ikke er det.
Gjest Embla s Skrevet 8. januar 2004 #42 Skrevet 8. januar 2004 Ofte så renner slike diltepar rundt i samme klær.Dvs de har likens allværsjakker, gensere o.l. Kan ikke få uttrykt klart nok hvor teit jeg synes dette er. Helt enig! Jeg regner alltid med at ting jeg forteller veninner muligens kommer til mennene deres. Om det er rett eller galt vet jeg ikke, men jeg har det i bakhodet og tar det for gitt. Dette med at hvis man avtaler cafe med veninne så dukker begge opp, er vel et "oppstartsproblem"? Etter noen år sammen er det vel oftere at den andre syns det er deilig å få være alene noen timer?!
Såpebobla Skrevet 8. januar 2004 #43 Skrevet 8. januar 2004 Jeg gjør mine ting, samboer gjør sine ting og avogtil gjør vi ting sammen. Slik vil jeg ha det!! Syns det blir for mye når kjæresten skal være med på kafebesøk når det er meningen å være et "venninnetreff"
Gjest care Skrevet 8. januar 2004 #44 Skrevet 8. januar 2004 Ofte så renner slike diltepar rundt i samme klær.Dvs de har likens allværsjakker, gensere o.l. Kan ikke få uttrykt klart nok hvor teit jeg synes dette er. det der tror jeg er et bygdefenomen
Gjest sexysadie Skrevet 9. januar 2004 #45 Skrevet 9. januar 2004 det der tror jeg er et bygdefenomen Jo,men likevel ett litt vel sprengt fenomen.
Livets datter Skrevet 9. januar 2004 #46 Skrevet 9. januar 2004 Noe av det som gjør at jeg trives så godt med LD-mannen, er at når vi går ut sammen, så har vi det kjempegøy. Men begge er enige i at vi trenger venninde-/kompistid hver for oss i ny og ne.
Piglet Skrevet 9. januar 2004 #47 Skrevet 9. januar 2004 Det er kjempe irriterende med diltepar! Ikke minst fordi jeg og kjæresten alltid har vært kjempe oppmerksomme på at det er viktig å ha sine egne ting også. Jeg har sagt i fra til en veninde om at jeg ikke syntes det var riktig at hun tok med seg kjæresten hele tiden, spesielt ikke hvis hun ikke sa ifra først. Synes også det er irriterende med de som ringer og smser til kjæresten hele tiden når vi er sammen, da føler jeg at jeg liksom har annen prioritet. Uansett, jeg forstår ikke hvorfor diltepar dilter. Alle har vel behov for litt tid alene eller med egne venner av og til? Piglet
pusla Skrevet 10. januar 2004 #49 Skrevet 10. januar 2004 Også har du de som forsvinner og aldri har tid lengre når de får seg kjæreste, men når forholdet tar slutt, ja da forventer de at du skal sitte der med åpne armer og ha all mulig tid, akkurat som før. Like irriterende som diltepar, spør du meg.
Gjest sexysadie Skrevet 10. januar 2004 #50 Skrevet 10. januar 2004 Også har du de som forsvinner og aldri har tid lengre når de får seg kjæreste, men når forholdet tar slutt, ja da forventer de at du skal sitte der med åpne armer og ha all mulig tid, akkurat som før. Like irriterende som diltepar, spør du meg. Disse er de verste....
Gjest Seleena Skrevet 10. januar 2004 #51 Skrevet 10. januar 2004 Enig med siste innlegg, selv om det er noe kanskje alle gjør/kommer til å gjøre. Selv tar jeg aldri med meg kjæresten når jeg skal møte en venninne eller ha jentekveld. Både han og jeg skjønner når en venninne/kamerat mener "bare den ene". En gang da jeg og to andre venninner skulle dra på jentetur inn til Oslo med hotellovernatting så spurte den ene venninna om hun kunne ta med kjæresten fordi han hadde trygla. Dette syntest vi var en litt brems siden han var gutt på en jentetur. Dessuten kjente vi han ikke så godt heller for forholdet var ganske så feskt, og han bodde litt langt fra oss. Og ikke nok med det, siden dette var en "felles" tur der vi kom til å drikke litt på rommet, måtte vi absolutt ligge på samme hotellrom alle sammen. Turen var veldig kjedelig.....
Gjest Myumi Skrevet 10. januar 2004 #52 Skrevet 10. januar 2004 Synes også det er irriterende med de som ringer og smser til kjæresten hele tiden når vi er sammen, da føler jeg at jeg liksom har annen prioritet. På en måte synes jeg at det er enda verre når de begynner med å sende sms'er med hvor hun er, hva hun spiser, hvilken film vi skal se, hva vi snakker om + + +
Gjest sexysadie Skrevet 10. januar 2004 #53 Skrevet 10. januar 2004 På en måte synes jeg at det er enda verre når de begynner med å sende sms'er med hvor hun er, hva hun spiser, hvilken film vi skal se, hva vi snakker om + + + Da vet vi jo hva slags type venninna vår har kommet i klørne i.... :evil:
Gjest Myumi Skrevet 10. januar 2004 #54 Skrevet 10. januar 2004 Da vet vi jo hva slags type venninna vår har kommet i klørne i.... :evil: Det trenger jo ikke nødvendigvis bety at hun har havnet i klørne på en kontrollerende drittsekk som kryssforhører henne når hun kommer inn døren. Det kan jo hende at de bare er veldig forelsket og mister hodet innimellom også. Men dårlig oppførsel er det uansett.
Saturn Skrevet 10. januar 2004 #55 Skrevet 10. januar 2004 Jeg liker heller ikke så godt at noen alltid må komme parvis, og det må da være sinnsykt kjedelig for gemalen å sitte å høre to damer snakke og da, så ikke kan jeg forstå at han gidder. Men noen er nå sånn og det er vel ikke så mye en kan gjøre med det.
Gjest sexysadie Skrevet 10. januar 2004 #56 Skrevet 10. januar 2004 Man kan virkelig undre seg over de menn som faktisk gidder...
Gjest Myumi Skrevet 10. januar 2004 #57 Skrevet 10. januar 2004 Man kan virkelig undre seg over de menn som faktisk gidder... Jeg skjønner ikke hva de får ut av en kveld som eneste mann ved bordet.
Gjest sexysadie Skrevet 10. januar 2004 #58 Skrevet 10. januar 2004 det snedige er jo hvordan kvinnene forandrer oppførsel når det er en fyr til stede; uansett om han er ilag med noen eller ikke.
Myrtle Skrevet 14. januar 2004 #59 Skrevet 14. januar 2004 Kjempeirriterende. En kamerat av meg ga fullstendig faen i meg etter at han ble sammen med kjæresten - det blir for dumt. Nå har han bare tid når han kjeder seg, eller når han har lyst til å snakke om sex. As if.
Gjest Embla s Skrevet 14. januar 2004 #60 Skrevet 14. januar 2004 det snedige er jo hvordan kvinnene forandrer oppførsel når det er en fyr til stede; uansett om han er ilag med noen eller ikke. Joda, men ingen er vel den samme i enhver situasjon? Det er vel tegn på sosial kompetanse at man er i stand til å lese kontekst og modifisere egen oppførsel i forhold til de man omgås?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå