Gå til innhold

Venner som kommer parvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre enn meg som har venner som, når de har kjærste, bare fungerer i samspill med denne?

Plutselig så er det "vi" hele tiden. :evil:

Har en veldig nær venn som er slik. Fikk ny kjæreste for et halvt år siden... og siden har de to vært siamesiske tvillinger.

Blir helt sprø!!

Når jeg tror vi to skal møtes for en skikkelig sladrestund på cafe... så kommer de begge to. Kjæresten er koselig han altså, men det er ikke alt om mitt liv jeg vil dele med ham.

Jeg har også kjæreste, men det er da ikke slik at han er med på alt jeg gjør...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til det. Jeg er motsatt og har helst ikke lyst han skal vaere med naar jeg skal treffe venninner... Har noen venner som er saann og noen av dem gidder jeg ikke aa moete saa mye mer rett og slett! Jeg har mange gode venninner som alle er kjempeglade i typen min og, men vi prater annerledes naar han er der..

Par har godt av aa fortsette litt separate venne liv tror jeg... Ellers blir det fort kjedelig, for mind el ihvertfall!!!

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg er skeptisk til venninner med kjæreste/ektemann generelt; de har det med å dele absolutt alt med ham. Også ting de blir betrodd av andre.

Skrevet
Jeg er skeptisk til venninner med kjæreste/ektemann generelt; de har det med å dele absolutt alt med ham. Også ting de blir betrodd av andre.

Jøss...

Hvordan ordner du det rent praktisk? Betror du dem mindre når de får kjæreste?

Jeg sier i alle fall IKKE alt om mine venninner til min mann. Andres hemmeligheter er andres hemmeligheter og ikke min oppgave å bestemme hvem som skal få vite om.

Skrevet

Jeg sier i alle fall IKKE alt om mine venninner til min mann. Andres hemmeligheter er andres hemmeligheter og ikke min oppgave å bestemme hvem som skal få vite om.

:enig:

Jeg har også kjæreste, men vi legger begge to vekt på å ha våre egne ting. Har også venninner der alt plutselig blir gjort sammen m kjæresten, også tidligere "venninneting" som å gå på cafe ol. Så kjenner godt til at kjæresten også dukker opp, når man tror man bare skal treffe en venninne.

Noe annet jeg også stusser litt på er når feks en venninne inviterer til jentekveld/ forspill, også dukker en av jentene opp med kjæresten?! Skjedde faktisk nå i forrige uke :roll:

Tror ikke han koste seg sånn heller..

Skrevet

Alle vet hva en jente kveld er, hadde blitt direkte SUUUR hvis noen tok med kjaeresten! Han burde ogsaa vite bedre! Hater dilte par!! :x

Skrevet
Hater dilte par!! :x

"diltepar!.... fniiiiis

For et treffende uttrykk...

:hoho:

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet
Når jeg tror vi to skal møtes for en skikkelig sladrestund på cafe... så kommer de begge to. Kjæresten er koselig han altså' date=' men det er ikke alt om mitt liv jeg vil dele med ham. [/quote']

Jeg synes at venninnen din oppfører seg veldig ubetenksomt når hun drar med seg kjæresten sin når dere egentlig skulle ha litt alenetid sammen. Dette synes jeg du skal forsøke å ta opp med henne på en pen måte, understrek at du liker kjæresten hennes men innimellom er det fint om dere to også kan få prate i fred sammen på cafè. Dette burde hun strengt tatt forstå uten å bli såret. Hun skylder deg faktisk en unnskyldning etter min mening.

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

"diltepar!.... fniiiiis

For et treffende uttrykk...

:hoho:

Treffende uttrykk- og ja jeg er helt enig. Jenter som ikke kan tilbringe tid med venninner uten kjæresten som vedheng er på grensen til å være patetiske.

Gjest sexysadie
Skrevet

Jøss...

Hvordan ordner du det rent praktisk? Betror du dem mindre når de får kjæreste?

.

Ja, jeg siler ut d mest pikante av hva jeg driver med. :kul:

Skrevet

Dette gjelder jo selvsagt ikke for alle, men har flere eksempler fra min vennekrets på at slike "diltepar-forhold" (Ja treffende utrykk :ler: ) ikke holder så lenge. Uten impulser utenfra (og i det at man opplever ting hver for seg) kan det kanskje lettere skjære seg..

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg har inntrykket av at d faktisk er kvinnene som plutselig ikke har noe liv lenger etter at de har fått seg kjæreste/samboer.

Mannfolkene er langt mere villige til å kjempe for sin rett til å ute å pilse med gutta for å si d sånn.

Gjest Anonymous
Skrevet

ja, har flere sånne venninner som alltid tar med typen... eller ikke kan snakke om annet hvis han ikke er der. Av og til går sånn oppførsel over, men ofte ikke. De venninne som fortsetter å ta med typen overalt bruker jeg å nedprioritere. Synes det er ille hver gang, men diltepar (genialt uttrykk) er alt for slitsomt i lengden.

Mange av disse dilteparen er også slik at de forteller hverandre alt (ihvertfall hun til han) og har opplevd å fått slengt i trynet fra han fortrolige ting jeg har fortalt til henne. Det var spesielt ille siden jeg er en svært privat person som har få venninner jeg deler svært personlige ting med. Selv vil jeg aldri drømme om å fortelle min samboer alt jeg snakker med venninnne om! Litt blir jo delt, men private ting snakker jeg ikke om.

Gjest sexysadie
Skrevet

Mange av disse dilteparen er også slik at de forteller hverandre alt (ihvertfall hun til han).

Dette er mitt inntrykk også. :kjempesinna:

Skrevet
Har en veldig nær venn som er slik. Fikk ny kjæreste for et halvt år siden... og siden har de to vært siamesiske tvillinger.

Blir helt sprø!

Du tror ikke det går over etterhvert da? "Alle" er jo litt siamesiske i begynnelsen vel?

Selv har jeg ingen erfaring med dette, for jeg har faktisk aldri vært så avhengig av mannen min. Og heldigvis har ingen av venninnene mine det heller. Vi møtes fortsatt bare vi jentene, og gubben møter sine kompiser.

Og jeg tror heller ikke at alle forteller det de er blitt betrodd videre til partneren sin. Iallefall klarer jeg å holde tett om hemmeligheter og "hysj-hysj" emner. Er man gode venner tror jeg man bare holder tett.

Men jeg kan nok tenke meg til at siamesiske tilstander er irriterende ja :x

Skrevet

Ene venninnen min var sånn, med alle typene sine opp gjennom årene. Ble nesten sprø av det. Skulle vi på kino sammen kunne typen "plutselig" være med også :o

Siste og nåværende type er det ikke sånn med. Men det er nok fordi han vet å holde seg vekke, trenger ikke være med henne hele tiden og vet å ta vare på sitt eget liv utenom forholdet.

Skrevet

Enig med dere. Jeg forteller dem (dilteparene) ikke saa mye iom det ofte blir litt feil at han skal vite 'alt'! Kjaerestene til vennene mine (enten de er gamle eller nye) har ikke det samme forholdet til meg som venninnene mine har.. dermed vil han ikke forstaa alt jeg gjoer/sier... Har opplevd at noen er litt fordoemmende overfore damas venninner nettopp fordi de vet for mye!

Selvfoelgelig forskjell paa hvordan typen er, men generelt er det ikke lurt aa fortelle alt til kjaeresten. Jeg er heller litt strategisk og 99% til aa stole paa for venninnene mine (den 1% er ting som lekker ut fordi det gjoerd et avogtil..)

Gjest sexysadie
Skrevet

Venninners kjærester trenger ikke å vite absolutt alt... :wink:

Skrevet

Dette problemet kjenner jeg godt og det er heller ikke lett å gripe tak i det. Hun kan bli kjempesur og kan finne på å slenge ut noe om misunnelse eller sjalusi og med ett kan vennskapet være over. Særlig gjelder dette hvis du er singel.

Av en eller annen grunn forestiller jeg meg at dette blir lettere hvis du også har kjæreste som du ikke drar med deg rundt overalt som en annen håndveske.

Jeg er helt enig i at det er slitsomt med diltepar (for ett briljant uttrykk), særlig hvis du sitter der og gleder deg til en kveld med bare dere to også kommer hun med kjæresten uten å ha sagt ifra på forhånd. De som tror at man kan snakke like fritt og åpent når kjæresten er med tar skammelig feil, og å sitte på cafè etter en shoppingtur eller kino med en god venninne, hva er vel bedre enn det?

Ta det opp med henne du, ikke noe annet å gjøre er jeg redd.

Coffee

Gjest sexysadie
Skrevet

Det er ett levende mareritt med diltepar når man ikke liker sine venninnes kjæreste.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...