Gå til innhold

Dokumentar på NRK1 om spisevegring

Tosca

Anbefalte innlegg

Var det noen som fikk med seg den danske dokumentaren på NRK1 i går kveld om barn med spisevegring? Det var ganske ille.

Spesielt ille var den moren som lærte sønnen sin på 10 år å veie maten sin og sjekke fettinnholdet på alt han spiste. :hakeslepp: Er det rart barna blir syke?

Nå må foeldre ta ansvar og lære ungene sine å ha et normalt og sunt forhold til mat, eller kommer dette til å gå virkelig ille. :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det ja, og ble rimelig sjokkert...

Og de der jentene som gikk på modellkurs.. 12-13 år gamle var de. Opplegget på kurset kunne vel vært ok nok kanskje, men da jeg så at de drev og tok "modellbilder" med et vanlig kompaktkamera begynte jeg å lure litt.. Tilogmed i Danmark har de vel fått ting som speilrefleks- eller digitalkameraer? At jentene selv privat tok blider med slike kameraer er greit nok, men når kursarangørene ikke har annet lurer jeg litt på troverdigheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ble kraftig provosert av hun moren som fokuserte så masse på fettinnhold og vekt og vannmengde ovenfor sønnen sin! Det er en ting å lære gode matvaner- men å terpe så masse på det bygger bare oppunder tanker han har- og det virket som om han hadde litt tvangstanker når det kom til hva han spiste. Huff - rart barn sliter eller??

jeg synes også det var forferdelig med de jentene som ikke spiste og som drev og jålet seg til. Er det sånn det er å være jente nå til dags? Jeg er sannelig glad jeg ikke er forelder jeg. Huff.

Det er så trist å se hvor stort presset er når det gjelder utseende og slanking hos barn og unge. og det blir desverre ikke noe lettere når de blir større heller. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det programmet og ble skikkelig skremt!

Reagerte voldsomt på moren til gutten på 11 som syntes han var for tjukk og passet på fettinnholdet i maten hele tiden. Hun var jo skikkelig syk og så åpenbart ikke at gutten var iferd med å utvikle en spiseforstyrrelse...

Enig med deg SS - enkelte skulle ikke hatt barn!! :evil:

Det verste med slike programmer er at jeg begynner å bekymre meg for min egen datter og det presset hun utsettes for - hvor mye vet jeg egentlig om det og er jeg et godt forbilde. Ikke så enkelt nei... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...