Gå til innhold

Barnebilder fra barnehage og skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi får hvert år tilbud om å kjøpe bilder av våre håpefulle. For noen år tilbake fra barnehagen, og de siste årene fra skolen. Vi har imidlertid funnet ut at vi ikke trenger bilder fra hvert eneste klassetrinn, så vi har valgt å kutte ut noen år. Nå viser det seg at leverandøren sender regning uavhengig av hva vi ønsker. Dette skjedde for 2 år siden hvor vi måtte "krangle" lenge, og nå har det skjedd igjen der vi ikke har mottatt noen bilder.

Bedriften Fovea står imidlertid hardt på sitt og har sendt saken til inkasso.

Vi er imidlertid ikke interesert denne gangen heller til å betale for bilder vi aldri har mottatt. Fovea as aksepterer imidlertid ikke dette.

Hvordan håndteres slike bedrifter ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

si at du sitter i FAU og at dere vurderer og bytte leverandør neste år pga elendig servic.-)

• Liker 2
Skrevet

Skjønte jeg det riktig at dere ikke har fått et eneste bilde tilsendt, men likevel fikk faktura? Merkeligste jeg har hørt, og definitivt klagegrunn. Men det lønner seg vel å betale inkassoen uansett og klage i etterkant.

Skrevet

Man må.da inn og krysse av om man ønsker tilsendt noe fra fovea. Det nå i hvert fall jeg. Om man får tilsendt og returnerer må man heller ikke betale noe.

Skrevet

Så lenge dere er i en "tvist" skal ikke regninger gå til inkasso. Men jeg husker ikke helt det formelle rundt dette.

Klag til skolen hvis ikke selskapet hører på dere.

Skrevet

Sier som Mamma1- må man ikke krysse av for å få noe tilsendt? Vi måtte logge oss på og velge blant forskjellige pakker/bilder i høst da vi fikk bilder.

Helt klart en klagesak hvis dere har fått faktura uten å ha mottatt noe som helst. Men det er i så fall første gangen jeg har hørt om det. Sikker på at dere ikke har glemt å returnere noe, eller takke nei til gjennomsyn, eller noe slikt?

Gjest Baronesse
Skrevet (endret)

...

Endret av Baronesse
Skrevet

Sier som Mamma1- må man ikke krysse av for å få noe tilsendt? Vi måtte logge oss på og velge blant forskjellige pakker/bilder i høst da vi fikk bilder.

Helt klart en klagesak hvis dere har fått faktura uten å ha mottatt noe som helst. Men det er i så fall første gangen jeg har hørt om det. Sikker på at dere ikke har glemt å returnere noe, eller takke nei til gjennomsyn, eller noe slikt?

Problet er delvis at vår håpefulle på 15 år selv har gått inn og satt seg selv for foresatt fordi de andre i klassen gjorde dette. Men uansett har vi aldri mottatt noen bilder.

Kan Fovea kreve betaling for noe vi aldri har mottatt ???

Skrevet

Synes dere skal ringe og snakke med dem om dette.

Dersom dere har flere neg. erfaringer med dem bør dere kontakte skole/barnehage og si i fra om dette. Får skolen/barnehagen mange klager kan det jo hende de velger å bytte levrandør.

Ta ev. kontakt m. forbrukerombudet.

Skrevet

Problet er delvis at vår håpefulle på 15 år selv har gått inn og satt seg selv for foresatt fordi de andre i klassen gjorde dette. Men uansett har vi aldri mottatt noen bilder.

Kan Fovea kreve betaling for noe vi aldri har mottatt ???

Sikker på at deres håpefulle på 15 år ikke også har mottatt bildene?

• Liker 1
Skrevet

Uansett så har ikke en 15-åring juridisk lov til å forplikte seg på denne måten.

Min håpefulle abonnerte på noe helsekostgreier. Hadde selvfølgelig ikke penger til å betale for. Jeg som foresatt tok kontakt med firmaet og alle krav ble slettet med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...