Gå til innhold

Hva er pent?


HappyGirl

Anbefalte innlegg

Hva synes egentlig dere er penest?

1: Naturlig sminket, uten at man ser at man er sminket?

2: Sminket slik at man ser godt at man har sminket seg. Sterk øyeskygge og leppestift?

3: Uten sminke?

Og en ting til:

Hvordan sminke seg så det ser helt naturlig ut?

Og hvorfor oversminker noen seg?

-Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til daglig synes jeg at det er penest å sminke seg slik at det knapt synes.

Dette gjøres lettest ved å bruke brun/beigetoner som passer til dine egne farger og toner. Er du veldig lys bør mascara og eyeliner være brune, ikke svarte. Er du mørk kan mascaraen godt være svart.

Til fest kan det være lekkert med litt sterkere sminke. Men til helt lyse jenter er det fortsatt stygt med svart eller for sterke farger. Synes jeg da.

Mange unge jenter bruker tid for å finne sin egen stil. Dette ender ofte opp med at de dynger på altfor mye. Så har vi de som er over den første puberteten og gjerne vil se unge ut. De har også lett for å legge på litt mye. Damemenneskene i parfymerier er ofte motbydelige. Vet ikke om det kreves at de bruker alle produktene i butikken hver dag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helt enig i kommentaren din ang. de som jobber i parfymerier.(med enkelte hederlige unntak) Maskelignende foundation i tykke lag og generelt altfor mye av det meste!

Jeg har ingen tillit til sminkeråd jeg evt. måtte få fra damer som ser slik ut, dessverre.

Jeg for min del har mest sans for naturlig sminke. Det kan godt være en del sminke, men det ser ikke oversminket ut.Har sansen for den "sunne og sporty" looken på dagtid. Til fest kan det gjerne være litt mer dramatisk, men det krever visse ferdigheter!

Feks. så syns jeg ofte at kraftig sminkede øyne OG knallfarge på leppene blir for mye av det gode. Det ene bør ikke slå det andre i hjel.Generelt vil jeg si at "less is more".

Smykke på smykke og ringer på nesten alle fingrene ser også så utrolig harry ut...

..mener iallefall Katrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke så mye å si, bare det er proft utført.

Jeg synes det kan være stilig med farger på make-up'en om det er gjort av noen som kan det.

Angående mye smykker og ringer - det synes jeg er kjempestilig, om det er en gjennomført stil. Smykker og tilbehør gjør ofte hele antrekket, og er alt annet enn "harry" etter min mening. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig jeg er et unntak...

frustrert.gif

Jeg jobber i parfymeri bransjen og føler at jeg ikke ser så fæl ut som dere beskriver..

Det jeg syntes er stygt er når man sminker seg sv. mye uten å vite hvordan det skal gjøres.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg mener det er penest helt uten sminke. Vertfall nå på sommeren!

men det er flott med litt naturlig sminke , som LITT eyeliner og beige/brun lyenskygge med en mørkebrun maskara[alt ettersom ] til fest.

Dessuten er litt gloss ganske forførende icon_wink.gif

Syntest av og til det holder med gloss og maskara på fest jeg ! icon_smile.gif

Men som sakt, penest uten sminke nå når det er lyst og varmt ute. Det sjokkerer meg litt å se jenter som stiller med svart øyenskygge og svart maskara med blå lebestift på et grillparty..

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, så kommer det heeeelt an på din egen personlighet hvordan du bør sminke deg!

Er du, og kler du deg "sportslig", naturlig, og rolig, så passer det heller dårlig med sminke som sier "fest og pomp og prakt".

Mens er du typen som hopper rundt i fargerike klær, elsker sjokkrosa og spesielle mennesker, ville det sett helt greit ut med fargerik sminke og gjerne det den "rolige/sportye" ville kalt oversminket?

Ellers så sminker man seg etter hvordan man føler seg den dage! Det gjør jeg ihvertfall. Er jeg sliten og trøtt og føler meg "kjedelig", så slenger jeg på noe mascara og rouge, bare for ikke å se heeelt tragisk ut.

Mens andre dager spretter jeg opp av senga og finner frem klær jeg virkelig føler meg stilig i, og da sminker jeg meg kanskje litt mer også. Dersom jeg føler for det!

Til fest blir det på samme måten, bare litt sterkere.... icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elle, du er sikkert et hederlig unntak. synes de 'verste' parfymeridamene pleier å være middelaldrende - kanskje de begynner å få litt dårlig syn og ikke ser hvor mye sminke de lasser på....

et skrekkeksempel er forresten et damemenneske som pleide å jobbe på vita parfymeriet ved majorstukrysset. har flyttet fra byen, så jeg vet ikke om hun jobber der fortsatt, men hvis noen vil ha et eksempel på hvordan man ikke bør sminke seg (og har veldig lite å gjøre), kan de jo ta en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Litt diskre make-up i narurlige farger er pent på alle og egner seg til jobb og daglige gjøremål. Men jeg mener fortsatt at en ren og velpleiet hud kan gjøre like mye for utseendet som lekker sminke.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...