Gå til innhold

Skal starte på treningssenter !

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal etter laang tids opphold i trening (som jeg elsket i 2010, jogget endel, samt noe styrke) starte opp, denne gangen på treningssenter.

Kort fortalt om meg; jente på 25 år, 1.64 høy, 60 kg.

Har fibromyalgi, noe som har halvveis vært til hinder for treninga. Sliter spesielt med høyre kne (har røntget det, alt er som det skal men det knekker og det blir 'ubehagelig' å utføre øvelser som medfører 'bøy i kneet').

Samtidig er jeg ganske sikker på at det er trening som må til for at ikke kroppen min skal 'ruste' helt, føler den bare blir mer og mer 'rusten'.

Så nå har jeg meldt meg inn på treningssenter og skal begynne der denne uka.

Da slipper jeg å bekymre meg for vær, etc, trene får jeg gjort uansett.

Jeg ser for meg 5 økter i uka, (er nødt til å trene på hverdagene, fordi bussen ikke går i helga nesten og jeg er billøs for en periode).

Man - Styrke

Tirs - Kardio

Ons - Yoga

Tors - Kardio

Fre - Styrke

FRI i helga, evt kort skitur i bedagelig tempo.

Jeg skal starte opp og ta det veldig lett og forsiktig første mnd, maks 2 km jogg på mølle, evt kombinert med noen lette styrkeøvelser på overkropp eller litt tid på elipsemaskin.

Vil trene fullkroppstyrke på styrkedagene.

Målet er selvfølgelig å bli mykere, sterkere og ikke føle seg så sabla 'rusten' som jeg gjør for tiden.

Kroppen min trenger virkelig å få blodet 'pumpa' godt igjennom seg!

Men! Jeg sliter endel med maten... 'Jeg vet' selvfølgelig hva man bør innta, men det er det når det skal settes ut i praksis.

Dessuten lider jeg litt valgets kval - bussen tar 45 min hjem, da er det 2-3 timer til samboeren kommer hjem og vi skal ha felles middag.

Bare det gjør at hodet mitt roter seg til matmessig og jeg ikke aner hvordan jeg skal legge det opp....

Blir evig takknemlig for noen innspill. :takke:

Endret av Guido
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld, jeg mener ikke å være frekk, men... Hva er spørsmålet? :klo: Jeg vet ikke helt hva vi skal svare på?

Skrevet

Jeg skal etter laang tids opphold i trening (som jeg elsket i 2010, jogget endel, samt noe styrke) starte opp, denne gangen på treningssenter.

Kort fortalt om meg; jente på 25 år, 1.64 høy, 60 kg.

Har fibromyalgi, noe som har halvveis vært til hinder for treninga. Sliter spesielt med høyre kne (har røntget det, alt er som det skal men det knekker og det blir 'ubehagelig' å utføre øvelser som medfører 'bøy i kneet').

Samtidig er jeg ganske sikker på at det er trening som må til for at ikke kroppen min skal 'ruste' helt, føler den bare blir mer og mer 'rusten'.

Så nå har jeg meldt meg inn på treningssenter og skal begynne der denne uka.

Da slipper jeg å bekymre meg for vær, etc, trene får jeg gjort uansett.

Jeg ser for meg 5 økter i uka, (er nødt til å trene på hverdagene, fordi bussen ikke går i helga nesten og jeg er billøs for en periode).

Man - Styrke

Tirs - Kardio

Ons - Yoga

Tors - Kardio

Fre - Styrke

FRI i helga, evt kort skitur i bedagelig tempo.

Jeg skal starte opp og ta det veldig lett og forsiktig første mnd, maks 2 km jogg på mølle, evt kombinert med noen lette styrkeøvelser på overkropp eller litt tid på elipsemaskin.

Vil trene fullkroppstyrke på styrkedagene.

Målet er selvfølgelig å bli mykere, sterkere og ikke føle seg så sabla 'rusten' som jeg gjør for tiden.

Kroppen min trenger virkelig å få blodet 'pumpa' godt igjennom seg!

Men! Jeg sliter endel med maten... 'Jeg vet' selvfølgelig hva man bør innta, men det er det når det skal settes ut i praksis.

Dessuten lider jeg litt valgets kval - bussen tar 45 min hjem, da er det 2-3 timer til samboeren kommer hjem og vi skal ha felles middag.

Bare det gjør at hodet mitt roter seg til matmessig og jeg ikke aner hvordan jeg skal legge det opp....

Blir evig takknemlig for noen innspill. :takke:

Bildet med svart truse tatt i des 11, det andre tatt juni 2010, på mitt beste kondisjonsmessig.

Det står jo innlegget, hva poenget med tråden er.

Uansett, mitt innspill er at du gaper over for mye i første omgang. Trening 5 økter i uka, og kanskje litt i helg? Det er å være overivrig i første omgang, uansett hvor mye man trente før, du vil brenne deg ut med det første.

Innspill til mat. På bussturen må du spise noe som er hensiktsmessig godt for kroppen din, og det at det er 2-3 timer til middag derfra er jo egentlig OK. Jeg anbefaler deg å spise proteiner, og karbohydrater etter trening. Feks 2 kokte egg og en banan, eller en banan og noe frukt, og skyr, cottage cheese, eller noe der. Du trenger det for å gi kroppen det den har brutt ned.

Mer du lurer på? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...