AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Hallo. Jeg skal si opp jobben min rundt 15 April, ta ferie en måned (15. Mai) til oppsigelses tiden er over. Er dette mulig, eller frekt? Arbeidsgiveren vil få melding om ferien nå, så de veit jeg vil bli borte en stund. Jeg trenger ferien til å pakke og flytte fra landet. Noen som har erfaring med dette?
Harmonics Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Legg ferien til etter at du har avsluttet ansettelsesforholdet.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Hei, Harmonics. Hva mener du egentlig? Jeg må si i fra om ferie en måned før jeg skal ta den. Jobben er i utlandet og har ikke samme rettigheter som jeg ville hatt i en norsk jobb.
Glynis Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 (endret) Jeg må si i fra om ferie en måned før jeg skal ta den. Jobben er i utlandet og har ikke samme rettigheter som jeg ville hatt i en norsk jobb. Du syntes ikke det var relevant å opplyse om i første post? Endret 13. februar 2012 av Glynis
linnformasjonen Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Hei, så lenge du ikke bryter kontrakten din - syntes jeg du skal tenke på deg selv og hva som er best for deg. Du sier at du flytter fra landet, det er ikke så lett å si hvilke bestemmelser som gjelder da vi ikke vet hvilket land du jobber i. Likevel, siden du bare har 1 mnd oppsigelsestid bør bedriften være veldig fleksibel og kunne ta inn noen nye på kort varsel - så jeg hadde ikke tenkt noe mer på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå