Gå til innhold

Første date: bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

For litt siden møtte jeg en fyr på byen (vi er fra samme by, så vi har begge visst hvem den andre var), vi pratet litt men det skjedde ikke noe mer. Vi har sendt en del meldinger i ettertid, og begge viser interesse for den andre. Så viser det seg at han skal i bryllup, og hinter til at jeg skal være med. Det blir da vår første date.

Hva synes dere om dette? Er første date i et bryllup ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du ikke at det er litt rart å skulle være gjest i et bryllup hvor du ikke kjenner brudeparet da?

• Liker 2
Skrevet

Nei, det blir altfor seriøst. Dateperioden skal være latter, lek, og bli kjent med hverandre helt uforpliktende. Blir du med han i bryllupet blir derer sett på som seriøse på grensen til å flytte sammen og lage barn.

Skrevet

For jeg hadde følt det utrolig kleint. Spesielt å møte venner og kanskje slekt av ham på første date, og havne i noen familiealbum sammen med en jeg var på EN date med, om det aldri blir en date nummer to.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville vel foreslått at dokke møttest ein gong før det i levande live. Det kan bli utruleg kleint, sjølv om det forsåvidt er vanlegare til dømes i USA. Og så kjem det an på kva slags typer du og han er. Er du sprudlande, sjølvgåande og har lett for å ta kontakt med andre og la praten gå? Då kan det gå heilt fint. Er du av den sjenerte typen som ventar på at andre tek sosiale initiativ ville eg droppa det om eg var deg.

Skrevet

hmmm.. han vil bare så gjerne bli kjent med deg.. :) Er ikke det noen mulighet for dere å møtes før bryllupet da? og da kan du bestemme deg om du vil være med ;)

Skrevet

Tja, hvorfor ikke, hvis du liker fyren og det er i nærheten? (Altså ikke overnatting og reising og sånt)

Bryllup er koselig og flott, som regel deilig mat og alle er glade. Det må da bare være fint å få med seg, uansett om det blir dere to eller ikke? :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei dere!

For litt siden møtte jeg en fyr på byen (vi er fra samme by, så vi har begge visst hvem den andre var), vi pratet litt men det skjedde ikke noe mer. Vi har sendt en del meldinger i ettertid, og begge viser interesse for den andre. Så viser det seg at han skal i bryllup, og hinter til at jeg skal være med. Det blir da vår første date.

Det høres weird ut som en første date.

Skrevet

Hei dere!

Fyren har rett og slett ikke lyst til å måtte gå alene i bryllupet.

Og det kan jeg forstå sett ifra hans ståsted, men hadde jeg vært deg så hadde jeg droppa det.

Skrevet

Kjenner du brudeparet, da? Jeg synes det virker veldig rart å være en ukjent date i et bryllup, særlig etter å ha lest alle klagetrådene her på forumet om invitasjoner og +1 og at man ikke har råd til å invitere alle man vil. Men sett fra min egen side også hadde jeg følt det som utrolig teit. Bryllup består av mye sosial mingling, og de fleste er familien til brudeparet, som jo ikke har invitert deg. 'Hei, jeg er Lisa, daten til Per, nei, vi er ikke sammen ennå, dette er vår første date, hyggelig å treffe deg.'

Hadde følt meg utrolig flau av å introdusere meg slik, og folk lurer jo alltid på hvem gjestene er ifht. brudeparet.

• Liker 1
Skrevet

Det synes jeg er litt merkelig. Skjønner at han ikke vil gå alene i bryllup. Kjenner du noen i bryllupet? Kanskje møte han en gang før bryllupet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...