Gå til innhold

Hvilken termokopp har du?

cha

Anbefalte innlegg

Veit det er en gammel tråd her fra 2007, men tenkte jeg kunne lage en ny. Er på jakt etter en termokopp, men veit ikke hvem jeg skla velge.

Så, hvem har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Lifeventure, Bodum Presskannekopp og Stelton To Go Termokopp.

Koppen fra Lifeventure kjøpte jeg fordi den kunne brukes som termos, men den lekker som en sil, og hvis jeg putter den i sekken/vesken blir alt vått. Iom at hele lokket må skus av for å drikke, er den ikke praktisk å gå med i hånden heller, og drikken blir relativt fort kald nå lokket må av hele tiden.

Stelton-koppen fungerer bra som holde og gå kopp, men fordi lokket som beveger seg når du drikker ikke kan trykkes/skrus fast, er det lett for å søle når koppen er full. Den holder også ganske dårlig på varmen.

Bodum koppen er den jeg er mest fornøyd med. Jeg bruker ikke presskannelokket så mye, men det følger med vanlig lokk også. Den er god å holde i, drikken holder seg varm, og fordi flippen som åpnes når du drikker kan trykkes fast til lokket blir det ingen skvulping over kanten når du går eller kjører bil. Så den anbefaler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodum, hatt den i flere år å er veldig fornøyd! Innholdet holder seg varmt lenge, den er lett å drikke av og god å holde i. Så den anbefaler jeg på det varmeste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit det er en gammel tråd her fra 2007, men tenkte jeg kunne lage en ny. Er på jakt etter en termokopp, men veit ikke hvem jeg skla velge.

Så, hvem har du?

Altså, faen og. Du skriver ikke "hvem kopp". Det heter "hvilken".

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Lifeventure-kopp, og den funker helt fint - tett (lekker absolutt ikke) og holder lenge på varmen. Så brukeren over her må ha vært uheldig med sin kopp. Det eneste upraktiske er at lokket må skrus av og på, så den egner seg ikke når man kjører bil, hvis det da ikke går an å bytte ut med et "drikkelokk"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett de på Kitchen, Jernia og Kaffebrenneriet. Helt sikkert flere steder som har de og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Bodum :)

Eneste aberet med den jeg har er at jeg føler det er to slurker også er den tom :(

Mulig det finnes noen gigantutgaver jeg må finne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodum :)

Eneste aberet med den jeg har er at jeg føler det er to slurker også er den tom :(

Mulig det finnes noen gigantutgaver jeg må finne :fnise:

Den finnes i to størrelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres veldig rart ut om du har den største, også føler du at du bare drikker 2 slurker så er den tom. Du kan jo ihvertfall sjekke om du har den minste eller største. Min Bodum rommer 1/2 liter med kaffe, perfekt str. i mine øyne :) skulle den vært større går man jo nesten å bærer på en termoskanne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Consensio

Får den nesten ikke inn i kjøkkenskapet hvor jeg har kopper, må ta av lokket først...så den er ganske stor.

Utenpå ser det ut som at den rommet minst en halv liter, men inni går det ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...