Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er noen skrivegrupper i Tromsø, mer eller mindre seriøse? Kunne tenkt meg å møte felles forfatter-spirer eller bare de som skriver for morro skyld:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åååå, det hadde vært gøy :D Ser på meg selv som en forfatter spire ;) Har aldri kommet i gang da, men har så lyst å begynne!!!!

Skrevet

Det burde ikke være så vanskelig, de har vel skriveakademi oppi de ;) Hadde jeg bodd oppi der så hadde jeg blitt med

Skrevet

åååå, det hadde vært gøy :D Ser på meg selv som en forfatter spire ;) Har aldri kommet i gang da, men har så lyst å begynne!!!!

Man må jo starte ett sted:) Men vet ikke om jeg er... ryddig og disiplinert nok til å lede en sånn gruppe da, ellers kunne jeg jo like godt lagd en selv:P Men har vært borti ei til her på KG som her litt interessert i en skrivegruppe:)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Man må jo starte ett sted:) Men vet ikke om jeg er... ryddig og disiplinert nok til å lede en sånn gruppe da, ellers kunne jeg jo like godt lagd en selv:P Men har vært borti ei til her på KG som her litt interessert i en skrivegruppe:)

hehe bra du svarer for meg da x)

Skrevet

hehe bra du svarer for meg da x)

Lool! Ur welcome! :fnise:

Skrevet

Lag en, så melder jeg meg på :)

Skrevet

Meg: Bor i Tromsø, liker å skrive, liker å organisere.

Jeg kunne kanskje startet en sånn gruppe. :) Men hvordan ser dere for dere at en slik gruppe skulle fungere?

- Åpent for alle, eller en liten lukket gruppe? I tilfelle det blir en liten gruppe: Skal det stilles krav til deltakerne om at man må være i gang med et konkret prosjekt, eller holder det at man er interessert i skriving og kanskje ikke har kommet i gang med noe?

- Skal det være faste møtetider der det forventes at de som er med møter så lenge de ikke har god grunn til å la være, eller tilfeldige møtetidspunkter og fritt fram for å komme eller la være som man selv lyster? Hvor ofte bør det være møter?

- Hva skal man gjøre på møtene? Lese opp ting man har skrevet? Få tilbakemeldinger? Ha gjesteforelesere?

- Skal dette koste noe, eller være gratis?

- Andre tanker?

Skrevet

Hadde vært kult å vært med på, jeg studerer creative writing for øyeblikket, men er i utlandet så passer ikke så godt akkurat nu, men hadde vært kult å sett en norsk vinkling på arbeidet mitt også;)

Men tips til effektiv fremgang for å få noe ut av det kan være at dere blir enige om at alle kan legge frem 750 ord (ca.) i hvert møte, så gir dere hverandre tilbakemelding på det.

Slik vi gjør det her så sender alle teksten (utdraget) sin til resten av gruppa litt før sånn at en får lest gjennom det på forhånd. Så leser hver person opp sin tekst, mens vi andre skriver notater, kommentarer o.l. Er det noe som ikke funker så samarbeider vi om å finne alternativer :) Gøy, og litt skummelt!

Skrevet

Meg: Bor i Tromsø, liker å skrive, liker å organisere.

Jeg kunne kanskje startet en sånn gruppe. :) Men hvordan ser dere for dere at en slik gruppe skulle fungere?

- Åpent for alle, eller en liten lukket gruppe? I tilfelle det blir en liten gruppe: Skal det stilles krav til deltakerne om at man må være i gang med et konkret prosjekt, eller holder det at man er interessert i skriving og kanskje ikke har kommet i gang med noe?

- Skal det være faste møtetider der det forventes at de som er med møter så lenge de ikke har god grunn til å la være, eller tilfeldige møtetidspunkter og fritt fram for å komme eller la være som man selv lyster? Hvor ofte bør det være møter?

- Hva skal man gjøre på møtene? Lese opp ting man har skrevet? Få tilbakemeldinger? Ha gjesteforelesere?

- Skal dette koste noe, eller være gratis?

- Andre tanker?

-Tja, om gruppen er åpen eller ikke kommer jo an på hvor mye arbeid den som organiserer gidder å legge i dette. Tenker jo at en åpen gruppe kan få flere medlemmer og jo flere medlemmer jo mer jobb blir det kanskje?

-Men tror ikke vi trenger å stille noen andre krav annet enn at de er interessert i å skrive, mange har lyst å skrive men vet ikke hvordan de skal komme i gang. Og når man begynner å stille krav blir for alt så dønn seriøst:P Skal jo være morro også^^,

-Hva angår hvor ofte man møtes kan jo diskuteres litt med gruppa, om det er et fast tidspunkt er det kanskje lettere å ordne timeplanen sin etter det, mens om man skal ha flytende møter, altså ikke en fast dato, så tror jeg også det blir mye jobb for den som organiserer om han/hun må ringe rundt for hver gang og høre når det passer for alle:P

Har ei venninne i en annen by som er med i en skrive gruppe og de møtes en gang i mnd. men det kommer jo an på hvor stor gruppen blir også kanskje?

-Hva som skjer på møtene er også noe jeg har tenkt på, men tilbakemeldinger bør jo være en ganske sentral del av gruppen da, er jo den tingen folk flest sliter med.

Kostnader og sånt vet jeg ærlig talt ikke:P

-Hva med møtesteder da? Vet ikke om biblioteket her i Tromsø har rom til låns?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...