AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Hei Jeg bruker masse oljer på huden, mest jojoba, mandel og nypekjerne- men jeg syns jeg får mere og mere sorte prikker?! Trodde at jojoba bl. annet skulle balansere nettopp dette og gi mindre sorte prikker? Bruker jeg for mye olje, kan det være det? Er det noen som er hudpleiere el lign og vet mye om dette?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Jeg er ikke utdannet hudpleier, men kan en del om hudpleie likevel. Jojoba og mandelolje er bra for de fleste hudtyper, men sorte prikker er vanskelig å bli kvitt. Sorte prikker er tilstoppede porer, og grunnen til at de er sorte er rett og slett oksidering. Det viktigste du kan gjøre for å fjerne dem og minske fremtidige utbrudd er å holde porene åpne og så rene som mulig. For å kickstarte burde du dampe huden i 10 minutter. Deretter klemmer du forsiktig (med papir på fingrene, så ikke du får mer bakterier inn i porene). Så bruker du en peeling, og skrubber forsiktig over huden i minst et par minutter. Skyll godt med kaldt vann. Etter dette kan du legge på ansiktskrem eller olje. Gjør dette en gang i uken ca, og bruk gjerne peelingen to ganger i uken. Ikke klem oftere enn en gang i uken, og gjør det forsiktig! Vær bevisst på hva slags sminke du bruker, mye sminke tetter til porene og gjør tilstanden verre. (Mineralsminke er bedre enn tung foundation).
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Tusen takk for fint svar! Tror kanskje jeg satser på å klemme ut hos hudpleier, hvis økonomien tillater det, for akkurat nå virker det som om de bare sprer seg og dobles i antall, mulig det er verre pga været nå om vinteren, tørr inneluft og sånt. Skal teste mineralfoundation!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Har du prøvd sånne strips? Husker ikke hva de heter, men selger de på Vita-butikker og sånn. Jeg fikk helt bakoversveis første gang jeg prøvde - stripsen var full av sorte hudormer Men de kommer jo tilbake..men synes det har blitt mindre av de etterhvert
Zakuro Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 Har du prøvd sånne strips? Husker ikke hva de heter, men selger de på Vita-butikker og sånn. Jeg fikk helt bakoversveis første gang jeg prøvde - stripsen var full av sorte hudormer Men de kommer jo tilbake..men synes det har blitt mindre av de etterhvert Aha, så det er der jeg finner dem:D Har lett etter sånne strips^^,
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Jeg får ingen effekt av jojoba eller andre oljer - hverken mer eller mindre positivt/negativt. Heller ikke mineralsminke - porene ser faktisk større ut for min del, uansett merke. Men om jeg skal anbefale deg ett er det mineralhygienics, er den mineralfoundationen som til nå er minst avlørende, og det har ganske god dekkevne synes jeg. Ikke så dyrt å feile heller
Gjest Nanne70 Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Bruker du oljene til rensing av huden eller i stedet for fuktighetskrem? Jeg holder på å sette meg inn i OCM - Oil Cleansing Method - og så vidt jeg har forstått, er det ikke alle oljer som egner seg til alle hudtyper, samt at det er et fåtall oljer som egentlig egner seg som fuktighetskrem. Mange klarer seg forøvrig uten ekstra fukt når de bruker OCM. Ved bruk av OCM skal man etterhvert kunne bli kvitt sorte prikker og få minsket porestørrelsen (hvis man har store porer), men man må prøve seg fram, da OCM ikke gir like gode resultater for alle.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har fått vite at jojobaoljen kan være for tung for min hud. Kanskje det gjelder deg også?
Honesty Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Mandeloljen kan nok være litt heavy for en hudtype som er disponert for sorte prikker. En hudpleier sa dessuten til meg en gang at den faktisk kan gi sorte prikker hos enkelte, men akkurat dét utsagnet tar jeg med en klype salt. Poenget mitt er at forskjellige oljer har forskjellige egenskaper; mandelolje er fet og rik, mens jojobaoljen er lettere, og dermed mer egnet for fetere/blandet hud.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 Ja jeg bruker alle tre oljene som fuktighet, istedet for krem, men jo, det kan godt være at de er for tunge for huden min. Jeg har bare fått helt dilla på oljer:D oil cleansing method har jeg aldri hørt om, er nok ikke så inne i hudpleie, men strips brukte jeg mye når jeg var mye yngre( når jeg ikke trengte de). Uansett så er det vel sånn at jeg bruker for mye olje tror jeg, smører minst to ganger daglig og sikkert altfor stor mengde. Tenker at det bare er å pøse på når det er naturlige ingredienser, men tydelig ikke.....
Gjest Raggy Skrevet 16. februar 2012 #11 Skrevet 16. februar 2012 For å finne ritkig hudpleie må en prøve og feile litt. For noen fungerer disse oljene bra mens for andre ikke.. Test et produkt om gangen slik at du kan elliminere hva som evt fungerer for deg. Gode strips kan også kjøpes på Iherb.com,Earth Therapeutics, Clari-T, Pore Cleansing Strips har jeg testet og er fornøyd. Strips er gøy!!! :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå