Gå til innhold

Avliving av desmerkatter i panikk i kina

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=208745

Syns det er helt horribelt at de avliver disse dyrene i panikk, bare på antagelser om at de kan være smittkilder til SARS.

Trodde disse katten var på grensen til å være en truet art?

Og er de ikke endemiske til kina(dvs finnes bare der)

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg kan ikke nok om dette til å uttale meg -men jeg er veldig glad i katter!

Gjest Poirot
Skrevet

Kan lite om katter. Men med den tette befolkningen de har i Kina og dødeligheten viruset (visstnok) har, skjønner jeg godt at de ikke ønsker SARS....

Gjest gjest1
Skrevet

Skjønner godt at deikke vil ha spredning av sars-viruset, men det er ikke greit å drepe for fote av den grunn.

De avliver også på en uh9oldbar måte(bl drukning)

Skrevet

jeg har fått nok av å lese om de grusomme kineserne. det er jo bare terror og gru med de folka (ja jeg generaliserer, men det er grunn til det og), flåing av levende katter, flåing av levende slanger for å drikke blodet deres (dette gjør japanerne og, på barer, helt grotesk), de binder opptil 10 levende høner i bunter og kjører med dem bakpå mopedene sine,.... osv osv. hva er det som feiler dem? greit at de er oppvokst med dette, men det går da an å bruke sunn fornuft? jeg blir rasende!!!!!!!!! :evil:

Skrevet
jeg har fått nok av å lese om de grusomme kineserne. det er jo bare terror og gru med de folka (ja jeg generaliserer' date=' men det er grunn til det og), flåing av levende katter, flåing av levende slanger for å drikke blodet deres (dette gjør japanerne og, på barer, helt grotesk), de binder opptil 10 levende høner i bunter og kjører med dem bakpå mopedene sine,.... osv osv. hva er det som feiler dem? greit at de er oppvokst med dette, men det går da an å bruke sunn fornuft? jeg blir rasende!!!!!!!!! :evil:[/quote']

Vet du - jeg er HELT ENIG !!!! De er utrolig fæle med dyrene der nede !!!(generalisere) .....koking av kattunger for å tage te! Bruk av levende dyr for å lage middel som skal hjelpe mot ditt og datt ! hallo - vi lever i år 2004 !! Det der er så vanvittig hjerteløst og tåpelig - kan de tro på sånt??? De burde sannelig opplyses litt. Å se bilder eller tv fra merkeder der nede kan få meg til å grine - for dyr holder under forferdelige forhold.

Det er grusomt at de driver og drukner kattene på den måten - tenk hvor fælt det føles for å de å kjempe for livet - panikken i de små kroppene , stakkar - jeg blir så sinna !!!!! :evil: Og katter er ikke mat heller - det er vemmelig synes jeg.

For står godt de ikke vil ha sykdommen - det vil ikke jeg heller få hit til landet - men - når det gjelder å behandle dyr der nede - og denne typen avliving - så synes jeg det er grusomt. Huff!!! Ordet Dyrebeskyttelse- finnes sikkert ikke der nede. Det må da gå an å avlive på andre måter som ikke påfører dyrene redsel i forkant og underveis. Og enn om det ikke er kattenes feil da - skal de bare henrettes likevel de da?

*Virgo i affekt på dyrenes vegner*

:oops: :oops:

Gjest sexysadie
Skrevet

Slettet, Marianne (Moderator)

Skrevet

Slettet, Marianne (Moderator)

Ellers er jeg enig med dere andre, måten dyr behandles på er så vannvittig grufullt at jeg blir helt syk av det. Der finnes visstnok ingen dyrebeskyttelse eller noen lov i Kina som taler for dyrenes rettigheter. Men hørte at noe er på gang, for der er de virkelig et u-land :evil:

Skrevet

Dersom det er en GOD grunn til å avlive dyr, må det gjøres på en slik måte at dyrene ikke lider!

Det er ikke kattenes feil at menneskene får SARS av å spise dem. De angriper problemet i feil ende :cry:

Gjest Poirot
Skrevet

Drukning er feil.

Å generalisere over en MILLIARD mennesker er også feil. Kina er tildels et u-land, det er mange folk der som har det like ille som kattene dere snakker om. Husk det.

Gjest sexysadie
Skrevet
Drukning er feil.

Å generalisere over en MILLIARD mennesker er også feil. Kina er tildels et u-land, det er mange folk der som har det like ille som kattene dere snakker om. Husk det.

Kvaliteten på ett samfunn kan måles hvordan d behandler dyr.

Kina er også d land med den hurtigst voksende økonomi.

De siste to tusen år har vært den reneste opptur for Kina(stillehavsregionene) Vi må rekne m at de kommer til å dominere i de neste århundrene.

Skrevet
Kina er tildels et u-land' date=' det er mange folk der som har det like ille som kattene dere snakker om. [/quote']

Det har enkelte mennesker her til lands også. :-?

Skrevet

Vær så snill å roe følelsene litt da!

1. Det er VG! Prøv sånn kritisk kildelesning og de greiene der.

2. Hadde det vært en dødelig epedemi i Norge som kunne smitte ungene deres i barnehagen hadde dere vært litt mer engstelige enn om det skjer i et annet land.

3. VI DREPER ENORME MENGDER MED ROTTER I NORGE HVERT ÅR FOR Å HOLDE SMITTEFAREN NEDE. I Oslo er det antagelig likemange rotter som mennesker og de holdes nede ved bruk av gift som dreper de på en smetefull måte og den viktigste grunnen til at det er så mye rotter er at vi slenger halve kebaben i søpla. Så humane er vi

4. Det er i KINA!!! Jeg var der i april. Dere fatter ikke hvor tett det er mellom folkene der. I Norge kunne folk sendt barna til bestemor på landet dersom det var Sars i barnehagen. Det kan de ikke i Kina. Det er stappende fullt over alt.

5. Når det er 300 ganger så mange folk i Kina som i norge er det 300 ganger så mange ille ting der også.

Kunne sikkert fortsatt med 6. 7. 8. og ni også men men :)

Gjest Poirot
Skrevet
]

Du vet svært lite... NEI, det er INGEN i Norge som har det slik de fattigste i Kina har det.

Skrevet

For det første, som Poirot sier, vi i Norge kan ikke forestille oss hvordan de fattigste i Kina har det.

For det andre, det er snakk om SARS, en epidemi hele verden var livredde for, og hvis man tror f. eks. katter sprer smitten så vil man som regel prøve å begrense smitten mest mulig.

Kina er ett kjempedigert land, uten de ressursene vi har. Selvfølgelig skulle man ønske at man kunne ta livet av alle kattene med en fin liten sprøyte som fikk dem til å sovne inn. Men det er ett par ting som står i veien for det; økonomi og tid. Det koster mye mer penger enn drukning, og det er enormt mye mer tidskrevende.

Og generalisere helle Østen på grunnlag av hva man kan lese i VG og se i diverse programmer laget for å sjokkere er ikke videre intelligent, spør du meg.

Skrevet

Jeg hadde håpet at før de fortsatte utryddingen av allerede utrydningstruede katter, så kunne de kanskje konkludere med at det faktisk ER kattene som er årsaken ?

Hva med for eksempel å SLUTTE Å SPISE DE KATTENE DA ????

:evil:

Om vi her i Norge spiser et dyr,- som vi mistenker bærer en eller annen form for smitte,- så ligger vi vel unna ? Trenger vi å utrydde dem i tillegg ?

For øvrig så har jeg intet imot at de utrydder rotter - de som ikke er kjæledyr, ER faktisk smittebærere av litt av hvert, og de har vært det i mange århundrer....

Skrevet

ser at det er mange her som rettferdiggjør dyremishandlingen bare fordi mennesker også har det vondt (da snakker jeg om måten kineserne behandler samtlig dyr) :roll:

Gjest Poirot
Skrevet
ser at det er mange her som rettferdiggjør dyremishandlingen bare fordi mennesker også har det vondt (da snakker jeg om måten kineserne behandler samtlig dyr) :roll:

Er det det? MANGE som rettferdiggjør dyremishnadling? Da tror jeg du må lese litt nøyere Iset....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...