labb Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Jeg hadde influensa for 2 uker siden, da var jeg syk i 1 uke. Jeg ble frisk igjen, men så fikk jeg bare vondere å vondere i ørene. Nå går jeg med konstant hodepine og vondt i ørene. Jeg har vært hos doktoren 2 ganger. Den første gangen for ca.1 uke siden, da sa doktoren at trommehinnene mine så hent fine ut, å jeg har heller ikke noen typiske ørebetennelse symptomer. Jeg fikk beskjed om å knaske Paracet og legge meg på siden etter jeg hadde tatt nesedråper. I dag var jeg hos doktorern igjen (en annen doktor), for det har bare blidt værre ( stikker, som om noen stikker deg med nåler), hun så på trommehinnene mine, men nå så det ut som om det har samlet seg væske bak hinnene og at det var undertrykk. Jeg tok også en prøve for å se om det var baktriell eller virus, prøven viste at det var ikke noe baktriellt. Er det noen som har vært borti det samme? Begynner å bli desperat....
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Be om å få komme til ØNH lege. Jeg gikk med smerter (stikkende og kløende) SVÆRT irriterende og til tider svært vondt også. Trodde jeg skulle bli smårar av den verkingen. Gikk til lege gang til gang uten at han fant noe ørebetennelse eller infeksjon av noe slag. Mente det var psykisk betinget. Gikk slik ca 1 år før jeg endelig ble sendt til ØNH Viste seg at jeg hadde et langt øyehår i øyet. (brukte Q-tips for å vaske øret, da har antakelig håret fulgt med der) ØNH legen mente jeg hadde gått med det lenge. Irritasjonen fra håret hadde også gitt meg eksem inni ørene. ØNH legen brukte lang tid før han endelig klarte spyle ut håret. Etter det fikk jeg først salve og dråper. Var plaget med eksemen i 3 år før den omsider gikk over. Det mest irriterende var at jeg fikk høre av legen etterpå at han faktisk hadde sett håret inni øret flere ganger men trodde det skulle komme ut av seg selv . Kunne spart meg for øreverk og øreplager i mange år.
labb Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2012 Takk for svar! Jeg skal kreve at jeg skal til en NØH-spesialist. Man føler seg som en hypokonder når man sitter der å legene finner ikke noe... Jeg ble bare sittende å måpe av det du skrev, går det virkelig ann?! Tusen takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå