Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde egentlig bestemt meg for å boikotte disse bøkene, som for meg fremstår som en renspikket utlevering av alle Knausgård har møtt på og hatt rundt seg gjennom livet......men vil samtidig ikke gå glipp av noe stort på den norske forfatterfronten heller...

Så spørsmålet er; Går jeg glipp av noe? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les Stig Sæterbakken i stedet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare lest de to første Knausgårdbøkene, og synes de var spennende og engasjerende til en viss grad. Jeg kommer nok ikke til å lese flere, men følte jeg måtte lese en eller to da jeg vet hvem noen av personene i boken er :) Liker du derimot bøker som er veldig selvutleverende og en smule dystre, bør du kanskje unngå de.

Skrevet (endret)

Jeg har nå lest de fire første, og synes de er helt geniale. Men jeg tror jeg får noe helt annet ut av dem enn de som ser på dem kun som en selvutleverende, narsissistisk selvbiografi. Hvis man ser slik på bøkene, så tror jeg nok det er bedre å la være å lese dem.

Endret av Tabris
Skrevet

Leste to. Gadd ikke mer. Skal prøve igjen..Kanskje.

Syns bok en var god. Bok to kjeldeligere.

Skrevet

Er ferdig med de to første, og er snart ferdig med den tredje nå :) Skal lese alle bøkene!

Liker de svært godt jeg :)

Skrevet

Kjøpte noen mursteiner på salg, deriblant Knausgårds første. Tenkte at jeg fikk vel krype til korset og selv finne ut av denne hypen.

På første side fikk jeg en litt ekkel følelse for hele boka. På side 5 gikk et lys opp for meg: jeg har lest den før. For leeenge siden. Lenge før "noen" hadde hørt om forfatteren. Så sjekket jeg første utgivelse foran i boken. Joda, riktig lenge siden var det.

Men glemt den? Ånei. Jeg la den vekk. Orker ikke lese den en gang til. Skikkelig ekkelt og creepy fra side en, og jeg har intet ønske om å utsette meg for samme opplevelse en gang til.

Ikke synes jeg språket er overvettes heller. Litt for påtatt og oppstyltet etter min smak. Den creepy følelsen er nok at hovedpersonen kryper under huden på meg, og da har han jo forsåvidt oppnådd det enhver forfatter ønsker, så takk men nei takk.

Bare for å gi dere som ikke liker Knausgård et helt annet alternativ: "Barnepiken" av Kathryn Stocket. Største leseropplevelsen på mange år. Og jeg leser myyye. Slukte den på under 3 døgn - alle de fabelaktige 496 sidene.

• Liker 1
Skrevet

takk for tipsene :) Da droppes nok Knausgård inntil jeg går helt tom for bøker å lese....noe som mest sannsynlig aldri kommer til å skje,heldigvis ;)

Har lest diverse intervjuer med både Knausgård selv, og kona hans - han fremstår som en forferdelig usympatisk mann :sjenert: Så hvis bøkene gjenspeiler han slik jeg trodde, er han nok ikke en forfatter i "min gate" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...