AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Jeg har nettopp fått tilbud om å bytte stilling internt. Den nye stillingen er som leder av avdelingen jeg allerede jobber i, med fem ansatte under meg. Jeg har en høyst relevant masterutdanning og fem års praksis etter endt studie. Jeg vil ha både personal- og fagansvar i den nye stillingen. Fagansvaret er betydelig og viktig for bedriften jeg jobber i. Har fått tilbud om en lønn på 720 000. Får ikke overtidsbetalt (det blir nok en del overtid i perioder), men kan avspasere når det er mulighet til det (men blir mye mer jobbing enn jeg får avspasert). Dette er i Oslo. Er usikker på lønnen - er det bra, middels eller dårlig dersom man ser på disse forutsetningene? Har ingen kjente med tilsvarende stillinger jeg kan spørre, så setter pris på tilbakemeldinger her.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Herlighet, hva skal du med mer penger enn det der.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Om lønna er god nok eller ei kommer an på bransjen og hva andre mellomledere i samme virksomhet tjener, spør du meg. Jeg har selv master, lengre erfaring enn deg, og mellomlederstilling, men tjener mindre. Mitt lønnsnivå er likevel ikke "feil", da den ligger på samme nivå som ellers i bransjen. Du bør undersøke lønnsstatistikker innen det fagforbundet som organiserer folk med din bakgrunn. Noen bedrifter er mer åpne enn andre hva gjelder lønnspolitikk, så det kan i noen tilfeller være mulig å finne ut litt internt også. 1
Kara W Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Uten at vi vet noe mer om bransje og ansvarsomfang vil jeg si at det er en bra lønn. En grei tommelfingerregel er at man skal ha minimum 100.000,- over den høyst betalte "vanlige" arbeideren på avdelingen. Dersom de andre får overtid, og ikke du, så bør du regne ut ca hvor mange timer du tror det utgjør i året og legge til dette. Størrelsen på avdelingen og om du har budsjettansvar har også noe å si her.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 TS her. Takk for svar så langt. Jeg har en samfunnsvitenskapelig master. Når det gjelder forholdet til andre mellomledere i bedriften ligger jeg på omtrent samme nivå som dem. De er riktignok en del eldre enn meg, men på den annen side gjør min utdanning og erfaring at jeg nok har et høyere lønnsmessig potensiale ute i markedet ellers enn de har.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Skal du bevise at du har større potensiale i markedet enn de andre, så må du nesten ut i markedet og få andre tilbud å slå i bordet med. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 Herlighet, hva skal du med mer penger enn det der.. Hva slags kommentar er det...? Så lenge det er mulig å få mat på bordet og tak over hodet, evt. at man har nådd gjennomsnittslønna i Norge, så skal alle være fornøyde og aldri kreve mer, uavhengig av ansvar, utdannelse og marked? Lenge leve misunnelse og jantelov, gitt... Synes lønna høres grei ut med tanke på at det er snakk om bare fem års erfaring, men det kommer jo selvsagt også an på hvor mye arbeid det faktisk er snakk om. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Hva tjener du nå, uten lederstillingen?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 Hva slags kommentar er det...? Så lenge det er mulig å få mat på bordet og tak over hodet, evt. at man har nådd gjennomsnittslønna i Norge, så skal alle være fornøyde og aldri kreve mer, uavhengig av ansvar, utdannelse og marked? Lenge leve misunnelse og jantelov, gitt... Synes lønna høres grei ut med tanke på at det er snakk om bare fem års erfaring, men det kommer jo selvsagt også an på hvor mye arbeid det faktisk er snakk om. Hva slags kommentar er det? Det er vel heller grådigheten som ikke kjenner noen grenser. Hva er det som er så galt med å være fornøyd med nok? Tjener mann godt over 700k i året har man det langt bedre enn de fleste. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå