Gå til innhold

Hvilket kredittkort skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg søkte på google etter kredittkort og fant denne tabellen ganske kjapt: http://www.finndittkredittkort.com/sammenlign-kredittkort

Jeg klikket meg inn på to-tre av disse kredittkortene og leste litt, men jeg merker at jeg blir ganske forvirret. Det snakkes om nominell rente, effektiv rente, termingebyr, bonussystemer, cashback etc etc...

Er det noen her som enkelt og greit kan anbefale meg et godt kredittkort? Det skal i hovedsak brukes i utlandet, da jeg syntes det virker tryggere med kredittkort her, men jeg kommer sikkert til å bruke det som en liten reserve til daglig også.

Setter pris på alle tips. :)

Endret av Gifterseg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk Master Card gjennom totalkundeordningen i banken min. Det fungerer helt greit. Betaler man innen en måned påløper det ingen renter, og jeg betalte ikke noe for å få kortet.

Skrevet

Det er vel bare å få tak i et av "gratis"kortene med "cashback" det. Altså at du kan tjene noen prosent på å bruke dem. (Forutsatt at du betaler alt ved forfall)

Selv bruker jeg 365direkte og trumfvisa.

Skrevet

Takk for tips. :)

Ja, jeg så at 365 var bra, hadde blitt best i test 7-8 ganger el no.

Noen andre som har forslag?

Skrevet

Om kortet skal fungere som en reserve i det daglige, er det da din form for bufferkonto?

For om du ikke skal betale tilbake det du har brukt før rentene løper, så lønner det seg ikke å ha et cashback kredittkort siden det er gjerne de med høyest rente.

Skrevet

liker Norwegian sitt jeg, fikk mitt av samme grunn som deg - til bruk i utlandet...

https://www.banknorwegian.no/Pages/Om_NorwegianKortet.aspx

Kortet har gratis uttak i minibanker i utlandet (1,75% valutapåslag)

Bare husk å betale alt som kommer på fakturaen og ikke minste beløpet (du må justere beløpet selv om du bruker e-faktura...)

Skrevet

Jeg planlegger ikke å bruke det så mye til daglig, men jeg kjenner meg selv såpass godt at det kan hende at jeg låner et par tusen derfra innimellom.

Så man blir "straffet" med høyere rente på cashback-kortene?

Skrevet

Jeg planlegger ikke å bruke det så mye til daglig, men jeg kjenner meg selv såpass godt at det kan hende at jeg låner et par tusen derfra innimellom.

Så man blir "straffet" med høyere rente på cashback-kortene?

Skal man bruke av kreditten, så er Skadiabankens kreditkort desidert billigst. Men har kr 50,- i årsgebyr.

At cashbackkortene skulle være de dyreste på rente, fikk ikke jeg inntrykk av da jeg googlet raskt og sjekket nå.

Men, uansett kunne det ikke falle meg inn å låne penger på kredittkortmåten. Det har jeg aldri gjort (og jeg er noen år).

Finnes mange andre og billigere måter å få lån/kreditt på.

Og får du det ikke på disse måtene....

...da bør du i hvert fall ikke ha kreditkort.

Skrevet

Jeg kan absolutt få lån på andre måter, men noen ganger kan det være greit å slå til på et godt tilbud om man kommer over et to-tre mdn før skatte/feriepenger f.eks.

Så det er ikke snakk om å sløse bort disse pengene. :)

Hvordan er det å få det kredittkortet i Skandiabanken? De vil vel kreve at jeg har konto der?

Skrevet

Jeg kan absolutt få lån på andre måter, men noen ganger kan det være greit å slå til på et godt tilbud om man kommer over et to-tre mdn før skatte/feriepenger f.eks.

Så det er ikke snakk om å sløse bort disse pengene. :)

Det burde man ha sparepenger/bufferkonto til!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så lenge man betaler innen forfall ser jeg ikke problemet med å bruke kredittkort.

Jeg bruker kredittkort mye, men jeg betaler alltid innen forfall og bruker aldri penger jeg ikke har. Dvs, jeg vet at jeg alltid kan betale tilbake før forfall neste måned og da ser jeg ikke problemet.

Selv har jeg kredittkort fra Trumf, Skandiabanken, Bank Norwegian, Santander og DnB. De to sistnevnte bruker jeg aldri, men har de i tilfelle jeg skulle trenge dem.

Trumf-kortet og Skandiabankkortet bruker jeg jevnlig, det samme med Bank Norwegian. Får cashback igjen på Trumf-kortet og Bank Norwegian og synes det fungerer ypperlig.

Jeg har forøvrig en god slump med penger på sparekonto men ser ikke helt vitsen med å bruke disse så lenge jeg bruker kredittkortene med omhu.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Så lenge man betaler innen forfall ser jeg ikke problemet med å bruke kredittkort.

Jeg bruker kredittkort mye, men jeg betaler alltid innen forfall og bruker aldri penger jeg ikke har. Dvs, jeg vet at jeg alltid kan betale tilbake før forfall neste måned og da ser jeg ikke problemet.

Selv har jeg kredittkort fra Trumf, Skandiabanken, Bank Norwegian, Santander og DnB. De to sistnevnte bruker jeg aldri, men har de i tilfelle jeg skulle trenge dem.

Trumf-kortet og Skandiabankkortet bruker jeg jevnlig, det samme med Bank Norwegian. Får cashback igjen på Trumf-kortet og Bank Norwegian og synes det fungerer ypperlig.

Jeg har forøvrig en god slump med penger på sparekonto men ser ikke helt vitsen med å bruke disse så lenge jeg bruker kredittkortene med omhu.

Mvh Yvonne :heiajente:

Du bruker kredittkortene på en fornuftig måte :) Er enig i at så lenge man betaler fakturaen i tide så er det ikke noe galt i å bruke kredittkort. Men når ts ønsker å bruke kreditten til å slå til på tilbud/ha i bakhånd så får jeg inntrykket at ts ikke sparer til det han trenger, og slik kan man havne i luksusfellen om kreditten blir for tilgjengelig.

Skrevet

En gang til: Jeg har IKKE tenkt til å "sløse" med disse pengene, men om man er i byen og ser et godt tilbud, er det jo enklere å dra et kredittkort istedet for å dra hjem, logge inn i nettbanken, føre over penger og så kjøre tilbake til byen for å handle med sparepengene.

Jeg har tenkt til å betale tilbake innen forfall (og dermed slippe renter), men jeg ville bare ha litt meninger fra folk om hvilket kredittkort som er best. Har skjønt at cashback-kortene er gode, så jeg får vel lese litt mer om de.

Får man cashback`en inn på bankkonto, blir det trukket fra på fakturaen eller hvordan fungerer dette egentlig?

Takk for alle svar. :)

Skrevet

På 365direkte får man det trukket fra på saldoen hver måned. Altså før faktura sendes.

365 er et kort fra focus bank og man kan gå inn på nettsider og følge med kontoen.

Trumfvisa er et kort fra Dnb NOR bank, men har også nettsider man kan følge med.

Men pengene (cashback) blir automatisk ført inn på trumf.no sidene (Altså ikke trumfvisa.no)

Der må man eventuelt gå inn og trykke for overføring av penger til egen bankkonto.

Jeg gjør dette et par ganger i året.

Ellers så er jo disse kortene ment som et tillegg til et vanlig debetkort, som jeg regner med du allerede har.

Skrevet

Ja, jeg har et vanlig bankkort fra før. :)

Får lese meg litt opp, også kan det nok hende at det kommer flere spørsmål senere.

Takk for all hjelp hittil!

Skrevet (endret)

Ja, jeg har et vanlig bankkort fra før. :)

Får lese meg litt opp, også kan det nok hende at det kommer flere spørsmål senere.

Takk for all hjelp hittil!

Glemte å si....

365 er et mastercard og trumfvisa er et visakort.

Du må lese deg litt opp på sidene deres for å finne ut hvor du får bonus ved hjelp av disse.

Bruk ingen av kortene i minibank. Da løper rentene med en gang.

NB:

Har du giftet deg forresten?

(nicket)

Endret av Østlandet
Skrevet

Som du sier så er kredittkort med cashback best, cashbacken blir som regel trukket i fra fakturaen så det blir som en liten rabatt. Som du sier selv så kommer du til å bruke kredittkortet på det jeg definere som "fornuftig bruk". Altså betale regningen i tide.

Da er det egentlig ingenting å lure på, 365 Privat er kortet som er best og det beste er at du får rabatt på klær. Du kan lese litt mer om kredittkortet her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...