Gå til innhold

Slutte med kveldsflaska med melk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sluttet dere med denne? Vi har en svært matglad gutt som elsker melkeflaska si over alt annet, og vi gruer oss masse til å slutte med denne på kvelden.. Det er en hellig stund for oss rett før han legger seg; han ligger trygt og godt i pappas fang og koser med kosekluten sin mens han drikker melk og lager masse trøtte koselyder.. Hellig stund for vår lille familie, som avsluttes av at en kjempetrøtt pode bæres ned til rommet sitt av sin pappa, og sovner ila et minutt etter at han legges ned i senga si.

Men vi bør vel slutte når han blir ett år gammel og ikke er en baby mer? Hvilken taktikk brukte dere? Vi tenkte å tynne ut melka mer og mer og gå over til vann, men det er vel det å sutte på flaska det er poenget å slutte med? Så - rett og slett hoppe over hele kveldsflaska og bare legge ham i senga? Kan tenke meg at da får vi en liten :rasende: , som ikke skjønner noenting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor må du kutte ut dette? Hørets kjeeempekoselig ut <3

Synes du skal nyte det så lenge han fortsatt vil dette. Gutten min sluttet tidlig med "kos" og jeg savner det veeeldig!!

Endret av Meg88
Skrevet

herregud jeg smeltet inni meg når jeg leste innlegget ditt, helt frem til det stod at dere skulle slutte. Hvorfor slutte? En dag er han vel ikke tøst og da vil han ikke ha. Til og med jeg drikker melk om kvelden, så sant ikke i samme setting. :)

Skrevet

så lenge ungen vil ligge å kose med flasken før leggetid og kose seg, så nyt det og la h*n gjøre det :) slike kosestunder er like viktige for alle parter, og avslutt det heller når ungen ikke har lyst å kose før h*n skal sove.

Skrevet

Vi slutta når hun var 12 mnd. Men hun var ikke såå avhengig av den, hun brydde seg ikke engang når vi slutta.

Gjest Annaires
Skrevet

Så lenge man pusser tennene etterpå kan dere vel holde på så lenge dere ønsker.

Skrevet

Våre har hatt den kveldsflaska til de ble halvannet, men kunne sikkert hatt den mye lengre. Byttet ut MME med kumelk da de ble ett år.

• Liker 1
Skrevet

Ååå nå ble jeg glad!! Da fortsetter vi! :rodmer: Er liksom blitt en utrolig koselig stund for oss, men får litt vibber av at dette med flaskekos hører babyer til.. Vi pusser så klart tennene før han legges :)

Gjest Annaires
Skrevet

Ååå nå ble jeg glad!! Da fortsetter vi! :rodmer: Er liksom blitt en utrolig koselig stund for oss, men får litt vibber av at dette med flaskekos hører babyer til.. Vi pusser så klart tennene før han legges :)

Dere gjør jo som dere selv vil med deres barn!

For vår del kastet bo flaskene ut av huset før snuppa var 10mnd. Nan gikk i søplen da hun var et år, å kunne drikke vanlig melk.

Skrevet

Ja, om babyen ikke syntes det var kos med flaske, så hadde vi sluttet for lenge siden, da han er en robust kar :rodmer: Men det er så tydelig at han elsker det, og vi som foreldre elsker denne stunden (hvem som helst kan forøvrig gi ham flasken og legge ham), så da ser vi heller hvor lenge han er interessert :)

-trådstarter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...