Gjest Husmor Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Da har jeh vært heldig å få vannlekasje i hjemmet mitt, som også medførte til at det kryper sopp oppetter veggene, har ikke merka det før nå siden jeg har store møbler forran veggene. Jeg leier og vil ikke risikere at jeg må flytte ut pga dette, det er rimelig ille hjemme, men jeg har ingen mulighet til å flytte herfra nå. Jeg vet at han jeg leier fra står ansvarlig, og jeg vil ha dette fikset NÅ! Noen opplevd det samme?
slask Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Vanskelig å si. Hvor mye vann har gått med? Er det lekkasje fra rør over tid eller engangs-søl? Må nesten fagfolk til å få ta en titt. Håper utleier vet om dette....? Hva slags vegg, materialer, kommer man til rom under der skaden er skjedd osv...
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Meldte du fra til utleier med en gang vannskaden skjedde og hva var grunnen til at den oppsto? 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Hvilket rom er det vannlekkasje på/hvilket rom er det sopp i? Jeg vil jo tro at dette er en forsikringssak som huseier skal ta hånd om, men du bør si ifra så fort som mulig sånn at det ikke blir noen ekstra skader/kostnader fordi du har ventet med å fortelle om det. Det er ikke sikkert du må flytte ut mens dette ordnes, men du må helt klart varsle huseier. For at sopp skal oppstå som følge av vannlekkasje må det vel gå noe tid, hvor lenge er det siden du fikk vannlekkasje? En annen ting er jo om du varslet om vannlekkasjen og dette ble ordnet, og at soppen har kommet i ettertid, da er det jo ikke så rart om du ikke har merket dette før nå. Altså om årsaken til lekkasjen ble fikset, men soppen har kommet etterpå likevel, det er jo ingen som kan klandre deg for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå