Gå til innhold

Leggetid for barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke barn selv men vil høre med dere som har. Hva er vanlig leggetid for et barn på 2 og et barn på 5 år?. En nabo av meg lar barna springe rundt i leiligheten fram til kl. 2200 omtrent hver eneste kveld. Blir helt tussete da alt bråket høres inni min leilighet. Typisk er at ca en halv time før de skal legge seg så er det voldsom leking med hopp og sprett. Har aldri en eneste kveld jeg kan slappe av. Har tatt det opp med foreldrene flere ganger men de "driter" i om jeg hører bråk, deres ord ikke mine.

Jeg mener ungene legger seg for sent, tar jeg feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig sent ut. Min gutt på 2 1/2 år legger seg 19-19.30.

Skrevet

Min 3 åring legger seg 19-19.30. En gang i blant kl 20 eller senere(sjelden). Natta varer i 12 timer. Kommer nok til å ha denne leggetiden en god stund fremover. Muligens er leggetid kl 20 når han er 5, men det må en bare se an når tiden er der.

Kl 22 kommer ikke til å være vanlig leggetid før han er i tenårene.

Er ikke barna i barnehage da? Eller er de hjemme slik at de kan sove tilsvarende lenge om morgenen?

Skrevet

kl 22 syns jeg var sent! mine barn er 3 og 7 år og de legger seg mellom sju og halv åtte.

Skrevet

Jeg mener at så små barn skal være i seng til kl 19. De trenger ca 12 timers søvn. Det er seff unntak, men de fleste barn trenger 12 timer.

Skrevet

Datteren min på 4 sover 1900 sharp, og gutten min på 7 sovner rundt 2000 tiden.

Skrevet

Har ikke barn selv men vil høre med dere som har. Hva er vanlig leggetid for et barn på 2 og et barn på 5 år?. En nabo av meg lar barna springe rundt i leiligheten fram til kl. 2200 omtrent hver eneste kveld. Blir helt tussete da alt bråket høres inni min leilighet. Typisk er at ca en halv time før de skal legge seg så er det voldsom leking med hopp og sprett. Har aldri en eneste kveld jeg kan slappe av. Har tatt det opp med foreldrene flere ganger men de "driter" i om jeg hører bråk, deres ord ikke mine.

Jeg mener ungene legger seg for sent, tar jeg feil?

Naboen her har 3 barn,minste ca 3 år.Den er aldri i seng før etter kl.23.00.Hopper,løper,tramper og smeller ball veggimellom.

Synes så små skal være i seng senest kl.19.- 19.30.

Skrevet (endret)

Vi legger våre barn på 3 og 4 år rundt 19.00-19.30 ,da er de trette og vil sove:)

men i helgene legger vi de rundt 20.00:)

Endret av Anciol
Skrevet

Kommer jo litt an på når de står opp da, men generelt høres det altfor sent ut.

Mine er 1 og 3 og legger seg 19.

Skrevet

Min treåring legger seg sju, og sover før halv åtte stort sett. Å være oppe til både 22 og 23 er galskap uansett når de står opp.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg reagerer først og fremst på de frekke foreldrene som faktisk sier at de driter i om naboene hører bråk..

• Liker 1
Skrevet

Det er sent, men det kommer også litt an på hvor lenge de får sove om morgenen? Må de ikke opp ved syv tiden så skjønner jeg foreldre som heller vil sove lenge om morgenen og forskyver sovemønsteret litt. Vi er forskjellige alle sammen, men at barn trenger mellom ti og tolv timers søvn, det bør foreldre ta hensyn til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...