Gjest BamseB Skrevet 13. februar 2012 #1 Del Skrevet 13. februar 2012 Akkurat nå slo det meg, hvorfor spiser vi ikke kake med KNIV og gaffel?? Var på jobb i natt, 3 timer søvn bla bla gjorde sitt til at jeg ikke er i kjempeslag i skrivende stund. Fant igjen et stykke marsipankake i kjøleskapet som så så utrolig fristende ut der det lå Fikk ikke helt med meg hva jeg drev med før jeg var ferdig, men kakespising med kniv og gaffel var absolutt lettvint! Hvor mange ganger har vi ikke jagd den siste biten med sjokoladekake rundt på tallerkenen med en liten teskje? Hva har det seg at vi liksom ikke skal bruke skikkelig bestikk når vi spiser kake? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest On Topic Skrevet 13. februar 2012 #2 Del Skrevet 13. februar 2012 Får eg velge sjølv så et eg kake med gaffel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 13. februar 2012 #3 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg pleier å spise kake med kakegaffel. Mye bedre enn skje. Kake blir jo ofte spist sammen med kaffen når man sitter i stuen, altså ikke rundt spisebordet. Da er det lettere å holde asjetten i én hånd og kakegaffelen i den andre enn at alle skal lene seg over salongbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virina Skrevet 13. februar 2012 #4 Del Skrevet 13. februar 2012 Haha, der sa du noe.. Akkurat dette har jeg faktisk aldri tenkt på selv, men må innrømme at jeg kjenner meg godt igjen i irritasjonen ved å måtte jage den siste kakebiten med skjeen rundt hele tallerkenen uten å være i nærheten av å få tak på den Ofte ender det med at jeg blir så drittlei hele opplegget at jeg til slutt bare tar frem klypa mi i form av peke -og tommelfinger og kjører den i munnen rent manuelt Nom nom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #5 Del Skrevet 13. februar 2012 Kake spises med kakegaffel, evt kakegaffel og dessertskje. Kakegaffelen har jo en knivliknende tann som man kutter av biter med når man spiser, så kniv er overflødig. Jeg dekker alltid med både dessertskje og kakegaffel når jeg i middager serverer dessert som involverer et kakestykke (dsvs samme dessertbestikk man får på restaurant). Da er det kanskje også i tillegg en kule is eller sorbet på tallerkenen, og feks frukt eller bær som garnityr. Og da er dette bestikket nødvendig - og tilstrekkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 13. februar 2012 #6 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg foretrekker kakegaffel. Kan faktisk strekke meg så langt som til vanlig gaffel istedenfor skje:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BamseB Skrevet 13. februar 2012 #7 Del Skrevet 13. februar 2012 Haha, der sa du noe.. Akkurat dette har jeg faktisk aldri tenkt på selv, men må innrømme at jeg kjenner meg godt igjen i irritasjonen ved å måtte jage den siste kakebiten med skjeen rundt hele tallerkenen uten å være i nærheten av å få tak på den Ofte ender det med at jeg blir så drittlei hele opplegget at jeg til slutt bare tar frem klypa mi i form av peke -og tommelfinger og kjører den i munnen rent manuelt Nom nom! Du får alt til å høres seksuelt ut du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virina Skrevet 13. februar 2012 #8 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Du får alt til å høres seksuelt ut du! Haha, oi da? Ironisk ment? Jeg er egentlig ganske uskyldig av meg nemlig Endret 13. februar 2012 av Virina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BamseB Skrevet 13. februar 2012 #9 Del Skrevet 13. februar 2012 Haha, oi da? Ironisk ment? Jeg er egentlig ganske uskyldig av meg nemlig Hehe, absolutt Gira på marsipankake og kakao? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 13. februar 2012 #10 Del Skrevet 13. februar 2012 Akkurat nå slo det meg, hvorfor spiser vi ikke kake med KNIV og gaffel?? Var på jobb i natt, 3 timer søvn bla bla gjorde sitt til at jeg ikke er i kjempeslag i skrivende stund. Fant igjen et stykke marsipankake i kjøleskapet som så så utrolig fristende ut der det lå Fikk ikke helt med meg hva jeg drev med før jeg var ferdig, men kakespising med kniv og gaffel var absolutt lettvint! Hvor mange ganger har vi ikke jagd den siste biten med sjokoladekake rundt på tallerkenen med en liten teskje? Hva har det seg at vi liksom ikke skal bruke skikkelig bestikk når vi spiser kake? Du sparer oppvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå