Gå til innhold

Pølser og spaghetti

Bimbo

Anbefalte innlegg

Jentungen sin tur å velge middag, ble som vanlig pølser og spaghetti.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan lage en litt mer spennende rett av dette?

Pleier bare å servere med hjemmelaget tomatsaus eller en carbonaravariant, men det er litt kjedelig når vi har det samme hver eneste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Eg brukar å steike pølsebitar,løk og paprika og lage ein salat til. I begynnelsen ville jenta mi KUN ha pølsebitane...men no tek ho av alt,slik som mora:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende for deg da?

For hvis det skal være spennende for jenta, kan du stikke spagettien inn i pølsebitene, og koke det sammen. Da blir det "eddekopper".

Jeg pleier å bruke løk, hvitløk, oppskåret bacon og ristede pinjekjerner til spagetti.

Og så bruker jeg enten tomatpuree og vann, eller en boks finhakkede tomater som saus.

Litt tomatpuree og noen dl vann kokt til passende tykkhet er kanskje det som er best til bacon. Ville tro det er litt det samme til pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

En god dæsj fløte eller creme fraiche i tomatsausen er også godt. Den blir mild, men likevel rik på smak, og får en artig oransjefarge. Jeg har i alle fall suksess med "spagetti med oransje saus" når vi har hatt unger på middagsbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...