Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg kranglet så det føyk med avdelingslederen min. Makan til dårlig sjef skal du lete lenge etter!

For det første er det en uskreven regel at man ikke skal si ifra hvis det er ting som man ikke liker. (det hjelper ikke alikevel, noe av det første jeg lærte)

For det andre elsker hun å snakke dritt om folk, helst de som ikke er tilstede. Som regel reiser jeg meg å går når hun starter med dette.

For det tredje har hun to ynglinger på jobb, og det er jo bare de som kan noe der. Disse skryter hun uhemmed av.

Jeg er ikke av den typen som sitter å ser på hvis jeg mener ting er urettferdig, da sier jeg ifra. Straff er da, ingen extravakter, og ingen samtaler(hun hilser ikke i gangen engang)

Jeg pratet om dette med en kollega og fikk til svar, : "det er bare sånn hun er"

Hun er også redd for å ta upopulære avgjørelser, men som leder kan må man også tørre å gjøre seg upopulær.

Nei, makan til kjærringt. Hadde jeg ikke hatt fast jobb hadde jeg vel ikke jobbet der lenge. men nå er det slutt dette gidder jeg ikke!!! JEg kan ikke gå rundt som en nikkedukke slik som resten av arbeidskolegane mine. det orker jeg ikke !!!

Jævla kjerring!!

Phu, det var godt å få ut! :kjempesinna:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, slik hadde jeg det i en gammel jobb også. Jeg sa fra til konsernledelsen, men de ville ikke høre. Det er så utrolig frustrerende å ikke bli hørt!!

Jeg leverte oppsigelse og gikk på dagen. Så skrev jeg et langt brev til ledelsen der jeg viste dokumentasjon på underslag og diverse snadder...

Hevnen er søt...

(Det hører med til historien at jeg fikk et annet jobbtilbud samme dag, så jeg hadde kanskje ikke gjort det hvis ikke. Men det var deilig uansett)

Gjest GreenSky
Skrevet

Høres ut som en sjef med flere dårlige lederegenskaper ja. Det finnes mange av dem, desverre.

Gjest sexysadie
Skrevet

Denne sjefen din er nok litt usikker i sin rolle som leder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har dere ikke ansattesamtale på jobb?

Hva med tillitsvalgte? HMS?

Og overse/ikke prate til er og usynliggjøre folk. Psykisk nedbrytning.

Kan kalles mobbing. Hun har vel også en overordnet.

Du kan bli upopulær, men det kan også gå i din favør.

Sasa

Skrevet
Har dere ikke ansattesamtale på jobb?

Hva med tillitsvalgte? HMS?

Og overse/ikke prate til er og usynliggjøre folk. Psykisk nedbrytning.

Kan kalles mobbing. Hun har vel også en overordnet.

Du kan bli upopulær, men det kan også gå i din favør.

Sasa

Jeg har tatt opp problemet på medarbeidersamtaler, men det resulterte i at hun ikke snakket til meg på en stund. Heldighvis er jeg ikke en person som lar meg mobbe, + at jeg er svært godt likt på jobben.

Skrevet

Jeg leverte oppsigelse og gikk på dagen.

Ja det hadde vært deilig, men som du sier det gjør man ikke før man har noe å gå til.

Skrevet

Har du tatt dette opp med ledelsen?

Skrevet
Har du tatt dette opp med ledelsen?

Nei det har jeg ikke, vet ikke om jeg gidder det da blir det sikkert enda verre etterpå. :-?

Skrevet

Nei det har jeg ikke, vet ikke om jeg gidder det da blir det sikkert enda verre etterpå. :-?

Da kan du bare ha det så godt ;) Men altså...seriøst, ser ikke hvordan det skulle bli så mye værre?

Skrevet

Da kan du bare ha det så godt ;) Men altså...seriøst, ser ikke hvordan det skulle bli så mye værre?

Husk at hvis jeg tar opp dette+ at det tar en stund før jeg finner meg noe annet, kommer det til å bli 10 ganger værre. Hun kommer til å utestenge meg helt, og siden hun er så glad i å baksnakke folk kommer jeg til å bli det store samtaleemne i tiden fremover.

Skrevet

Hun trenger ikke å vite at det er du som har tatt det opp da. Om du skriver et brev til ledelsen kan du forlange at de ikke forteller henne hvem som har klaga.

Skrevet
Hun trenger ikke å vite at det er du som har tatt det opp da. Om du skriver et brev til ledelsen kan du forlange at de ikke forteller henne hvem som har klaga.

Det er en måte å gjøre det på, men jeg må nok tygge på det litt. Hun kommer til å "vite" hvem som har skrevet klagen uansett.

Skrevet

Kreps jeg vet akkurat hvordan du har det på jobben. Har det akkurat sånn på min jobb, begynte å lure på om det var noen på jobben min som hadde skrevet det, men så så jeg du var i fra vestfold.

Hvis det ikke var for at jeg trengte de pengene jeg tjener, så ville jeg har sagt opp. Det værste på min jobb, er alle som har hu til sjef har hatt møte om det og da har sjefene hennes kommet på møte, å stått i ryggen på henne! Enda de ikke har peiling på hvordan hu oppfører seg mot oss. Hun er helt anderledes mot sjefene en hun er mot oss. Vi lurer på om hun har pms hele tiden... Vi har plaget på at humøret hennes svinger så mye, men til det sier hun at vi forstyrrer henne da blir hun sur i stemmen, men hun er det egentlig ikke.

Gir julegave til en på jobben som er vært minst 300 kr forran alle andre på jobben. -kvalm av henne-

Glad jeg aldri ser noe til henne, fordi jeg jobber bare annen vær helg, hun jobber ikke i helgene! Nei, jeg håper jeg finner meg en annen sommerjobb, for jeg gidder ikke henne en hel som sommer, som skifter regeler vær dag.

Mange på jobben vårres som har vært sykemeldt fordi de får alt for mye å gjør, å at sjefen er som ei hurpe.

På den arbeidsplassen så skulle det ha vært flere menn, som jobbet der. Er jo ca bare 5 stykk av den manlige sorten. Sikker 20-30 kvinnlige. Alle sjefene er kvinner. :cry:

Skal vær glad den dagen jeg kommer meg bort i fra den arbeidsplassen!

Skrevet

Kan du ikke alliere deg med noen som mener det samme som deg og ta det opp med verneombudet (VO), den tillitsvalgte (TV) eller overordnet ledelse? Eller bare med VO og/ eller TV, og be dem ordne opp?

Men gjennomgå på forhånd hva du/ dere konkret har å klage over, og skriv det ned. "Dårlig humør" holder ikke, gi i såfall eksempler på hvordan det går utover dere! Skriv ned så mye som mulig, men husk å være saklig! Skill person og sak så godt du klarer. Si også at du har tatt det opp i medarbeidersamtale, og hvilke følger det fikk.

Det er også fint hvis du kan komme med gode og saklige forslag til hvordan du mener problemene kan løses.

Kollegene dine virker da utrolig tafatte, "det er bare sånn hun er". Hvis de har den holdningen, blir det jo aldri bedre!

Du kan forresten ikke miste jobben bare fordi du tar opp en slik sak. Bare husk å holde det på et saklig nivå, selv om andre (les:sjefen) blir usaklig.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...