Gå til innhold

Hjelp meg, besatt av søtsaker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre??

Jeg har hatt to perioder på ca 2 mnd hver med godtestopp, hvor jeg har helt fint klart meg uten noe som helst av søtsaker. (Utenom PMS-perioder hvor det har vært et rent h***** å holde seg unna, men har klart det)

Og når stoppen er over er jeg tilbake til å stappe i meg fredag til søndag. Så mye at jeg blir kvalm faktisk. Jeg rekker ikke kjenne på hva jeg faktisk har lyst på en gang før jeg er uvel!! Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør dette mot megselv hver helg. Når jeg vet jeg klarer meg fint uten. :(

Noen som har noen tips til å endre fokus?

Vil gjerne lære meg å kunne spise feks sjokolade når jeg har LYST på det, ikke bare fordi det er helg. Også gjerne ikke STAPPE i meg til jeg føler meg dårlig...

Men sliter også med at jeg nekter meg selv alle søtsaker i ukedagene, får så dårlig samvittighet om jeg spiser noe som helst selvom det er lite...

Vil bare ha et normalt forhold til dette. Noe jeg trodde godtepauser skulle gi meg. Et bedre perspektiv på det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet hvordan du har det.. jeg kan spise godteri til jeg blir kvalm.. så får jeg dårlig samvittighet.. selv har jeg funnet ut at det er lettere å la være å spise godteri hvis jeg har en fast dag i uken der jeg kan spise litt, for da klarer jeg å holde meg til denne ene dagen. har også prøvd å la være i hele tatt, men da sprekker man bare og spiser til man blir dårlig.. min erfaring.. ellers er det jo viktig å ikke gå sulten da kommer søtsuget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hvertfall ikke hjelpe deg.. sitter å spiser en 200 grams nå,målet er å bli kvalm. Sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

man bli avhengig av søtsaker på lik linje som med nikotin eller narkotiske go`saker!

det er værst den første tiden, de første dagene, uten de søte sakene.. man må regne med abstinenser og kort lunte, men etter litt tid, så går det som oftest så mye bedre!

stå på! det er like greit å bare begynne nuh!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krom skal visstnok dempe søtsuget. Jeg støtter det som sies over at man blir avhengig av sukker.

Min redning ble LCHF. Når blodsukkeret er stabilt, så forsvinner sukkercravings. Jeg klarer rett og slett å tenke mer rasjonelt. "Nei, så lyst har jeg ikke på det godteriet. Nei, takk.". Det var som om hjernen koblet ut mange ganger før. Jeg visste at jeg ikke burde, men jeg klarte liksom ikke å stoppe meg selv. Etterpå angret jeg som en hund og var sint på meg selv for at jeg hadde vært så svak. Men jeg har innsett etterpå at det handler ikke bare om å være svak/sterk. Man får et enormt sterkt "behov" for å putte i seg noe søtt når man får sukkercravings. Det er ikke bare "at det hadde vært godt", man "MÅ" ha det.

På LCHF ble det slutt på å lete gjennom kjøkkenet om det var noe søtt å spise flere ganger hver kveld. Var ikke sulten, måtte bare ha "noe". Nå blir jeg bare sulten. Så da lager jeg meg et måltid slik at jeg blir mett. Det fantastisk å føle at jeg har kontroll.

Det er ikke sikkert at LCHF er noe du er interessert i å prøve, men hvis du har tre minutter så finnes denne fine korte innføringen i LCHF: LCHF på tre minutter.

Endret av Supera
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...