Gå til innhold

Ekspeditøren pratet til meg med barnestemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle til cc-vest, og dro dit glad og fornøyd.

Jeg gikk og kikket litt på H&M og fant et klesplagg som jeg likte veldig godt, men jeg lette litt rundt for å se om det fantes i andre farger.

Til slutt så jeg en ekspeditrise som stod ved et stativ, og jeg gikk bort og smilte og sa hei, og hun snudde seg mot meg og så spørrende på meg.

Og jeg viste henne klesplagget jeg likte og spurte om de hadde det i andre farger.

Hun så på meg og studerte meg fra topp til tå og sa med en nedlatende barnestemme(slik man prater til barn når man skal si tydelig ifra om noe, eller til noen som må få det inne med teskje) :"Vel, akkurat nå er jeg opptatt med en annen kunde som du ser, så da kan jeg ikke hjelpe deg akkurat nå. Så da kan du se om du kan spørre noen andre rundtom i butikken, eller spørre i kassen!"

Jeg ble litt satt ut av måten hun sa det på, og jeg lurte på om jeg skulle beklage meg og si at jeg ikke visste at hun var opptatt med en annen kunde, noe som visstnok burde være innlysende ifølge henne. Jeg klarte ikke si noe, og jeg bare gikk, og hun fortsatte med sitt.

Jeg kjente at selvfølelsen i meg hadde sunket en del hakk, og da jeg så en annen ekspeditør som ryddet i noen klær, klarte jeg ikke få meg til å gå bort å spørre i tilfellet hun var opptatt med noe også.

Jeg nærmet meg kassen, og jeg tok mot til meg og spurte hun i kassen om de hadde klesplagget jeg likte så godt i en annen farge.

Hun var veldig hyggelig, og viste meg hvor jeg kunne finne de forskjellige fargene. Så det var iallfall hyggelig :)

Men hvorfor må de være slik? Det ødela dagen min litt, men den hyggelige ekspesitøren ved kassen løftet det litt opp igjen. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nenya82
Skrevet

Etter å ha lest flere tråder her og av egne erfaringer så tenker jeg at det er mange som ikke burde jobbet i butikk eller andre steder der man må snakke med kunder.

Klarer man ikke oppføre seg som et voksent menneske så har man ingenting i en sånn bransje å gjøre.

Går det ikke an å rapportere henne inn eller noe?Syns ikke dette virket som rett oppførsel overfor en kunde.

Jeg ville ikke ha beklaget meg,det var heller hun som skulle ha gjort det så utifra beskrivelsen din så gjorde du ingenting galt og hadde ingen grunn til å beklage deg. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Halleluja.

Kvinnen prøvde å være hyggelig med deg, forklarte at hun var opptatt men viste deg hvor du kan få hjelp. Dette gjør at selvfølelsen din synker og det ødelegger dagen din.

Du skriver et innlegg om det, og første person som svarer anbefaler deg å rapportere inn vedkomne for uakseptabel oppførsel.

Dere er FAEN IKKE SANNE!!

Djeeeeeez!!

• Liker 2
Skrevet

Kan hende du ser veldig ung ut? Ikke at det er greit å snakke til noen som om de er idioter for det om, altså.

Skrevet

Barnestemme? For reals?

Skrevet

Halleluja.

Kvinnen prøvde å være hyggelig med deg, forklarte at hun var opptatt men viste deg hvor du kan få hjelp. Dette gjør at selvfølelsen din synker og det ødelegger dagen din.

Du skriver et innlegg om det, og første person som svarer anbefaler deg å rapportere inn vedkomne for uakseptabel oppførsel.

Djeeeeeez!!

Problemet var at hun snakket til ts som om hun var en tosk.

• Liker 10
Skrevet

Halleluja.

Djeeeeeez!!

Så du synes det er greit at folk på jobb oppfører seg nedlatende mot sine kunder?

• Liker 4
Skrevet

Halleluja.

Djeeeeeez!!

Leste du hele innlegget eller? TS forklarer jo at hun ekspeditøren snakket nedlatende til henne med barnestemme. Er det å være hyggelig?

• Liker 2
Skrevet

Halleluja.

Djeeeeeez!!

DU ER FAEN MEG IKKE SANN!

• Liker 1
Skrevet

Problemet var at hun snakket til ts som om hun var en tosk.

Nei, problemet er at TS er overfølsom og tolker alt som ikke er ros som kritikk. Om dette var alt som skulle til for å få dagen ødelagt (TS' ord) sier det litt om allmenntilstanden hennes.

Så du synes det er greit at folk på jobb oppfører seg nedlatende mot sine kunder?

Nei det syns jeg ikke, men igjen, alt tyder på at det er TS som har forbedringspotensiale her.

Leste du hele innlegget eller? TS forklarer jo at hun ekspeditøren snakket nedlatende til henne med barnestemme. Er det å være hyggelig?

Ja jeg leste hele innlegget. La meg sitere TS:

"Vel, akkurat nå er jeg opptatt med en annen kunde som du ser, så da kan jeg ikke hjelpe deg akkurat nå. Så da kan du se om du kan spørre noen andre rundtom i butikken, eller spørre i kassen!"

1- Hun var opptatt. Om dette var innlysende eller ikke er da vitterlig ikke saken her.

2- Hun forklarte TS hvor hun kan finne hjelpen hun trenger.

DU ER FAEN MEG IKKE SANN!

Jo, jeg vet jeg er for god til å være sann, men jeg er faktisk ekte.

Skrevet

SKYT HENNE DERNEST DEG SELV

Gjest Nenya82
Skrevet

Halleluja.

Djeeeeeez!!

Ja,jeg gjorde og du kan ikke vite hvordan ekspeditøren pratet til TS.Man tolker ting utifra det som blir skrevet,og ja jeg syns dette virket uakseptabelt.

Mulig TS er overfølsom,men om hun rapporterer dette inn så ordner vel butikken opp i dette og kanskje de blir litt mer bevisst på hvordan de ordlegger seg overfor kunder.

Skrevet

HVA du sier er ikke alltid like viktig iforhold til HVORDAN du sier det.

Det hun sa var i og for seg ikke frekt, hun henviste kunden videre så hun kunne fortsette med kunden hun var opptatt med.

Men om tonen hennes var nedlatende så er det jo dårlig kundeservice.

• Liker 3
Skrevet

Ut i fra det hun sa, så var det ikke så gale. Men hvis hun gjorde om stemmen eller hadde et nedlatende blikk i tillegg, kan jeg godt forstå at du reagerte slik som du gjorde, TS.

Trøst deg med at hun kanskje hadde en dårlig dag eller var drittlei av jobben sin. Det er jo ikke deg det er noe galt med.

Skrevet

Halleluja.

Djeeeeeez!!

:rolleyes: kunne ikke vært mer enig....ha ha

Skrevet

En del folk har faktisk barnestemme, så det er ikke sikkert hun gjorde seg til med vilje. Og folk med barnestemme har lov å jobbe, de også. De kan til og med gjøre en god jobb. Det går an å la tvilen komme folk til gode, innimellom.

Har en del i klassen min (på universitetet) som har en stemme som høres ut som tilgjort barnestemme. Utrolig irriterende når de snakker, men man kan jo ikke dømme folk på grunnlag av stemmen deres.

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle innspill!

Jeg må si at : hadde hun sagt det hun sa til meg på vanlig, høflig måte, så ville jeg ikke reagert.

Men hun gjorde seg til, og så teit på meg, og gjorde om stemmen sin, og så på meg med store øyne slik som barn ofte får, og fikk meg til å føle meg dum.

Jeg har handlet der en del ganger før, og jeg har sett henne en del ganger før, og jeg har hørt henne prate med andre, og da prater hun med vanlig stemme og hun har et normalt uttrykk i ansiktet.

Det jeg mener med barenstemme, er at man gjør om stemmen sin slik at hun fikk meg til å føle meg som verdens værste... :tristbla:

Poenget er at hadde dere vært der, så ville dere reagert også!

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

skjønner ikke at du gadd å handle der

• Liker 1
Skrevet

skjønner ikke at du gadd å handle der

Hvorfor skulle hun ikke det?

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Hvorfor skulle hun ikke det?

etter den oppførselen fra den ansatte? hadde ikke jeg gjort hvertfall

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...