AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Lørdag dro jeg og min datter til byen for å handle noen klær til henne. Jeg hadde også med meg min 4 mnd gamle baby, som jeg hadde i en sele på meg. Vi skulle bare en kort tur, og vi dro ned til butikkene åpnet kl.10. Etterhvert ville babyen ha mat og ble urolig og gråt litt, og jeg tenkte jeg kunne mate babyen i prøverommet mens datteren min prøvde klær. Vi hadde funnet en god del klær som hun ville prøve, så jeg satte meg på benken inne i prøverommet og ammet, mens datteren min prøvde klesplagg etter klesplagg. Plutselig kom en av ekspeditørene og spurte om vi trengte hjelp og kikket forsiktig inn til oss, og jeg sa, der jeg satt og ammet i prøverommet, at vi klarte oss bra. Da fikk hun øye på at jeg satt og ammet, og sa at jeg ikke fikk lov til å amme inne i prøverommet. At det fantes ammerom andre steder, og at jeg måtte gå dit. Da sa jeg at jeg nå var jeg i full gang med å amme, og at jeg ikke var i veien for noen siden datteren min likevel skulle prøve klær. Hun likte tydeligvis ikke at jeg ammet der, og ba meg om å slutte å amme og heller gå et annet sted. Da sa jeg at jeg ikke var i veien for noen når jeg satt her inne, og at jeg gjerne ville amme ferdig, for da ville babyen min bli rolig igjen. Hun ble veldig snurt og sendte meg et rart blik og gikk, og datteren min ble litt engstelig pga ekspeditøren, men jeg roet henne ned og sa at det ikke var noe farlig. Jeg ammet ferdig og datteren min fant noen klær hun likte. Så gikk vi til slutt til kassen for å betale for klærne, og ekspeditøren var veldig lite hyggelig mot oss. Hun kastet på klærne og la de stygt ned i posen, og jeg ble veldig sjokkert over oppførselen hennes. Hun nærmest kastet posen til meg, og datteren min ble redd og gjemte seg bak meg. Jeg tok posen og vi gikk fort ut av butikken, og ekspeditøren henvendte seg til noen andre kunder og ble veldig hyggelig igjen. Jeg bare lurer på, var det så farlig at jeg ammet på prøverommet da datteren min likevel skulle prøve klær? Hadde det vært så annerledes om jeg bare hadde sittet med babyen på fanget? Hvem hadde rett her og hvem var vanskelig?
Gjest badeand1 Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Sålenge du ikke var i veien for andre som skulle prøve klær så ser jeg ikke problemet i det hele tatt. 15
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Hadde du forhenget/døra trukket for da du ammet eller satt du slik at de andre kundene kunne se det?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Ja, døren var selvfølgelig igjen, for datteren min prøvde klær mens jeg ammet. Jeg bare tenkte at det ikke var noe problem siden datteren min likevel skulle prøve klær. Og om det hadde var lang kø utenfor, så hadde jeg bare sittet der til datteren min var ferdig, så jeg hadde uansett ikke tatt opp unødvendig tid. 2
Gjest Rivera Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Jeg reagerer mer på at ekspeditøren åpnet døren til prøverommet når det var folk der inne.. Men så lenge du ikke var i veien for andre (noe du tydeligvis ikke var) og at andre kunder ikke kunne se at du ammet, ser jeg virkelig ikke problemet.
Calypso Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Jeg ser ikke problemet med å amme i et prøverom i det hele tatt (og jeg er som regel en smule negativ til offentlig amming), som Rivera over meg nevner så reagerer jeg også heller på at ekspeditøren så inn i prøverommet.. hadde jeg stått og prøvd klær og ansatte plutselig tittet innom så hadde jeg blitt ganske sur. 2
Gjest Annaires Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Jeg haddesendt klage til butikksjefen. Slik oppførsel er uakseptabel. 13
Ciara Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 Du hadde rett. Hadde du okkupert prøverommet uten at noen faktisk prøvde klær, hadde saken stilt seg annerledes. Tipper ekspeditøren er vant til at dette skjer, og ender med å skjære alle over en kam. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #9 Skrevet 13. februar 2012 En gang jeg prøvde klær og en overivrig butikkansatt skulle titte inn, så satte jeg i et hyl. Da ble jeg ikke plaget. TS jeg synes det var hun som plaget deg her. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #10 Skrevet 13. februar 2012 Nå tar det vel en del ekstra tid å amme i forhold til hvor lang tid et barn bruker på å prøve klær, så uansett hvordan du forsvarer det, så okkuperte du butikkens fasiliteter, trådstarter, og jeg skjønnr at de butikkansatte reagerte. At butikkansatte tar en kikk innom prøverom der det ikke har vært bevegelse på lang tid er naturlig, da en del ikke er flinke til å åpne opp igjen dør/forheng når de er ferdigprøvd. Så hun skulle nok bare sjekke om prøverommet var tomt. 8
Gjest frøken am Skrevet 13. februar 2012 #11 Skrevet 13. februar 2012 Eneste grunnen til at hun sa noe var fordi hun ble brydd. Tenk å bry seg om en pupp! Herre. Det var en meget dårlig oppførsel og jeg ville absolutt klaget henne.
Sushi Skrevet 13. februar 2012 #12 Skrevet 13. februar 2012 Nå tar det vel en del ekstra tid å amme i forhold til hvor lang tid et barn bruker på å prøve klær, så uansett hvordan du forsvarer det, så okkuperte du butikkens fasiliteter, trådstarter, og jeg skjønnr at de butikkansatte reagerte. Hva vet du om hvor lang tid TS bruker på å amme? Jeg ville også sendt klage. Ikke bare ble dere forstyrret i prøverommet og snakket frekt til, men ekspeditøren var uhøflig også etterpå... Lite proft. 4
cellar Skrevet 13. februar 2012 #13 Skrevet 13. februar 2012 Jeg også reagerer på at hun "kikket forsiktig inn" til dere. Arrrg, verste jeg vet når jeg prøver klær - overivrige ansatte som lurer på om det går bra. Ha dere unna og vent med å åpne kjeften før jeg spør dere om noe. Jeg ville ha sendt mail til kjeden og klaget! 1
Fanta Exotic Skrevet 13. februar 2012 #14 Skrevet 13. februar 2012 Jeg er også en smule i mot offentlig amming. Type på cafè osv., men jeg syns du gjorde veldig lurt i å amme i et prøverom. Dessuten ville jo dere opptatt dette prøverommet uansett fordi datteren din prøvde klær. Dere var jo ikke til sjenanse. Nei, jeg ville snakket med butikksjefen! 2
Fru Filifjonka Skrevet 13. februar 2012 #15 Skrevet 13. februar 2012 Jeg forstår at de ansatte ønsker å sjekke om noen bruker lang tid i prøverommet, og at prøverommet ikke er et ammerom. Men det er ingen grunn til å være frekk. Når datteren din likevel holdt på å prøve klær ser jeg egentlig ikke problemet. Jeg er av den typen som foretrekker å se ammende mødre framfor å høre på skrikende babyer. 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #16 Skrevet 13. februar 2012 Det kan jo være at ekspeditøren ikke syntes det å håndtere butikkens klær med den ene hånden (selv om det ikke var du som prøvde, er det jo fort gjort å skulle hjelpe til med å rette litt på et plagg rekke henne nye osv) sammtidig som du ammet med alt det kan innebære av rennende melk, gulping og annet søl? Kan skjønne den, jeg -ikke så stas for andre kunder å finne flekker på nye klær... Når det dessuten var egne ammerom tilgjengelig, synes jeg det er helt greit å henvise dit. 7
Burn Skrevet 13. februar 2012 #17 Skrevet 13. februar 2012 Personlig er jeg som et par andre her: ikke særlig fan av ammende mødre på ofeentlige steder. Når det er sagt ser jeg ingen grunn til at du skal bli behandlet på denne måten med tanke på at du var i et prøverom hvor datteren din prøvde klær. Butikkekspeditørens oppførsel var mildt sagt svært uprofesjonell, og hun fortjener tilsnakk av butikksjef. En skal aldri la private tanker og meninger gå utover kunder, dessuten er et viktig poeng å få frem her at du som kunde gjør butikken en tjeneste ved å kjøpe deres produkter, ikke omvendt. Butikkansatte er til for å holde butikken ved like, og for å hjelpe kunder. Det du opplevde kalles sjikanering, og som mange andre har foreslått ville jeg gjort noe med saken ved å kontakte ansvarlige. 4
kaprifolen Skrevet 13. februar 2012 #18 Skrevet 13. februar 2012 Hadde du satt deg der kun for å amme, hadde jeg også blitt sur. Men så lenge avlukket faktisk ble brukt som prøverom, gikk den ansatte over streken. 1
The Kitten Skrevet 13. februar 2012 #19 Skrevet 13. februar 2012 Personlig er jeg som et par andre her: ikke særlig fan av ammende mødre på ofeentlige steder. Når det er sagt ser jeg ingen grunn til at du skal bli behandlet på denne måten med tanke på at du var i et prøverom hvor datteren din prøvde klær. Butikkekspeditørens oppførsel var mildt sagt svært uprofesjonell, og hun fortjener tilsnakk av butikksjef. En skal aldri la private tanker og meninger gå utover kunder, dessuten er et viktig poeng å få frem her at du som kunde gjør butikken en tjeneste ved å kjøpe deres produkter, ikke omvendt. Butikkansatte er til for å holde butikken ved like, og for å hjelpe kunder. Det du opplevde kalles sjikanering, og som mange andre har foreslått ville jeg gjort noe med saken ved å kontakte ansvarlige. Man kan også se det slik at butikken er der som et tilbud til kundene. Når det gjelder ts sitt tilfelle, er jeg enig med flertallet. Prøverommet var uansett okkupert da din datter prøvde klær. Om du ammer samtidig, ser jeg ingen problemer med. 2
LedigNavn Skrevet 13. februar 2012 #20 Skrevet 13. februar 2012 Jeg hadde nok ikke likt det hvis jeg hadde sett noen amme i et prøverom for å være helt ærlig. Med amming, kommer gjerne også gulping og jeg vil ikke ha gulpeflekker der jeg skal prøve klær. Jeg er også sånn at hvis en ansatt sier at det er noe jeg ikke får lov til, så stopper jeg med én gang uansett om jeg er uenig. Da ville jeg heller klaget i etterkant istedenfor å fortsette med det jeg drev med. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå