Gå til innhold

Er eik persienner ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Her er det sikkert mange med peiling på interiør (jeg har det ikke!).

Saken er den at jeg har malt stuevinduene mine egghvite (de var trehvit lakkerte), og jeg syntes det ble veldig kaldt..

Det er 3 vinduer som dekker en hel vegg. Under ca halvdelen av de har jeg ene delen av en hjørnesofa i gråbrunt stoff.

Jeg har eik stuebord, et eikeskap og eik heltre gulv. Veggene er lys latte. Jeg har åpen stue/kjøkkenløsning og en kjøkkenøy. Benkeplatene er eik. Jeg liker å ha det lyst men varmt rundt meg, og tenker kanskje persienner i eik kan "varme opp litt" nå som vinduene ble litt store og "kalde".

Men som sagt, jeg har ikke peiling på hva som er ut/in nå da jeg ikke har hatt den store interessen for interiør. :forvirret: En av grunnene til at jeg spør er at det er muligheter for at leiligheten skal legges ut for salg om en stund. Men jeg skal jo trives selv i mellomtiden og. :)

Så, hva sier dere damer med greie på det: Tror dere eik persienner kan bli fint i forhold til det andre jeg beskriver? Har dere andre idèer så kom gjerne med dem og! Jeg har forresten en nydelig utsikt i toppetasjen så jeg vil ikke ha noe som tar for mye av den. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det viktigste er at de tresortene du tar inn i rommet passer med det treet som er der fra før. Ikke tenk på hva som er in, men prøv å skape en helhet på stuen. Så lenge eikepersiennene ikke vil stjele for mye lys/utsikt så ville jeg valgt det.

Skrevet

Ok. Tusen takk for svar. :) Noe av grunnen til at jeg begynte å tenke på det, var at jeg ikke fant eik persienner da jeg søkte på nettet, verken på Kid, Princess, Skeidar eller Bohus. De har hvite trepersienner og helt mørke rødbrune.

Skrevet

De har sikkert på Jysk. Det er neppe helt in med eik lenger, men jep synes at eik har et tidløst utseende. Potensielle kjøpere bryr seg uansett ikke om fargen på persiennene. Om du vil safe kan du jo kjøpe hvite, men det gjør jo ikke inntrykket noe varmere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...