AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Som tittelen tilsier: Er det mest effektivt å jogge sjelden og lenge, eller ofte og kort? Med sjelden og lenge mener jeg ca. 45 min én gang i uka, og med ofte og kort mener jeg ca. 15 min tre ganger i uka. Altå har jeg løpt like langt når uka er omme. Jeg pleier vanligvis å velge sistnevnte, hvor jeg først trener styrke i en times tid, og runder av med å løpe i 15 min. Er forresten ikke ute etter å gå ned i vekt, og det er derfor jeg ikke ønsker å løpe så mye.
Supraspinatus Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Som tittelen tilsier: Er det mest effektivt å jogge sjelden og lenge, eller ofte og kort? Med sjelden og lenge mener jeg ca. 45 min én gang i uka, og med ofte og kort mener jeg ca. 15 min tre ganger i uka. Altå har jeg løpt like langt når uka er omme. Jeg pleier vanligvis å velge sistnevnte, hvor jeg først trener styrke i en times tid, og runder av med å løpe i 15 min. Er forresten ikke ute etter å gå ned i vekt, og det er derfor jeg ikke ønsker å løpe så mye. Begge deler er dårlig, men 3x15 vil gi deg flere km forutsatt at du løper fortere. Hvis du lunter avgårde i samme tempo så vil du ikke oppnå noe spesiell fremgang form-messig. Hva med 3x20 min?, eller ca 3x25 min. Da rekker du å løpe intervaller. 4stk à 4 min med 2 min pause. 1
Gjest *Maja* Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Som tittelen tilsier: Er det mest effektivt å jogge sjelden og lenge, eller ofte og kort? Med sjelden og lenge mener jeg ca. 45 min én gang i uka, og med ofte og kort mener jeg ca. 15 min tre ganger i uka. Altå har jeg løpt like langt når uka er omme. Jeg pleier vanligvis å velge sistnevnte, hvor jeg først trener styrke i en times tid, og runder av med å løpe i 15 min. Er forresten ikke ute etter å gå ned i vekt, og det er derfor jeg ikke ønsker å løpe så mye. Hva vil du oppnå med joggingen? Ved å jogge raske intervaller vil du få bedre kondis, med langdistanse vil du få bedre utholdenhet. Begge deler vil brenne fett effektivt, men ingen av delene vil gjøre noe for deg om du bare gjør det en gang i uka eller noen minutter et par ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå