Gjest gjest Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Nå har jeg vært forkjølet siden begynnelsen av september. Det har gått opp og ned fra kraftig forkjølelse til mildere, men jeg har aldri blitt bra igjen. Jeg hoster og hoster i ett sett, og får ikke til å sove eller å gå på skole. Legen min tar meg ikke på alvor, ber meg bare ta hostesaft. Jeg er lungeoperert som baby og har hele livet plagdes, men det siste året har det blitt verre syns jeg- Har ikke vært så dårlig siden jeg var liten. Ikke fungerer jeg i hverdagen og får ikke til å gå på skolen eller noe. Jeg er konstant utslitt, tungpusten, bare jeg trekker inn magen litt, kommer det opp mengdevis av skum (fra lungene?)så mye at jeg må sitte med bøtte eller henge over do, og ellers hoster jeg masse slimklumper, men slimklumper har jeg året rundt daglig i mer eller mindre form. I morgen er en ny uke, men jeg sitter og får ikke til å sove pga all hosting og slimopphopning. Jeg er mektig lei, og lei av å ikke bli tatt seriøst av legen. Jeg mistenker han for å mistenke meg for å prøve å utnytte (trygde?)systemet, mens alt jeg vil er å kunne fungere i hverdagen slik at jeg kan ha en normal jobb og sosialt liv. Nå er jeg altfor sliten til å orke å gjøre noe som helst annet enn det som kreves, og knapt det engang. Jeg har så mye fravær fra skolen at dette året mest sannsynlig blir bortkastet. Av og til går jeg helt tett men det er heldigvis ikke så ofte lenger. Jeg reagerer på alt, støv, varm luft, kald luft. Ingenting virker på meg, astmamedisin gjør bare at det blir mer hosting og skum og slim. Noe annet jeg plages med er at armene hovner opp om jeg anstrenger meg, og i det siste har jeg fått opphovne fingre og føtter. Jeg har sagt alt dette til legen og selv tror jeg at alt dette har en sammenheng men legen tar meg tydeligvis ikke på alvor. Er det noen leger eller noen her inne som har peiling som kan svare meg eller hjelpe meg? Noen som har det likedan? Jeg er redd for å bli ufør av dette, fungerer jo ikke og vil bare finne en løsning på dette og bli frisk...
Gjest :) Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Legen er betalt for å ta deg alvorlig, dette er ikke rett Bytt lege, og krev så henvisning videre til røntgen/spesialist! Dette høres altfor vondt til at du kan gå med... Har du forresten prøvd legevakta når du er på d verste, de kan også legge deg inn på sykehus om det er riktig ille..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå