Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2012 #1 Del Skrevet 12. februar 2012 Fra Svenska Dagbladet: Vad är våra barns liv värda? Vaccinationen mot svininfluensan gav våra barn narkolepsi, en livslång och svår sjukdom. Våra barn har offrats för att Sveriges befolkning inte skulle få svininfluensa. Vi kräver att staten nu tar fullt ekonomiskt och medicinskt ansvar för våra barn – i all framtid, skriver sex föräldrar i Narkolepsiföreningen. Vi föräldrar tog då vårt ansvar, vi lät vaccinera våra barn. I dag två år senare vet vi att våra barn och ungdomar, minst 150 stycken, drabbats av narkolepsi till följd av vaccinationen med Pandemrix. En livslång sjukdom med mycket svåra symtom och komplicerad medicinering. De senaste två åren har vi föräldrar fått besked och erfarenheter som vi aldrig tidigare kunnat föreställa oss. Vi har fått besked om att våra barn har fått ett livslångt handikapp och behöver äta beroendeframkallande mediciner med svåra biverkningar för att klara sin vardag. Vi har sett hur våra barn har svåra hallucinationer där de ser otäcka saker, vi har också sett hur de ramlar när de får kataplexier, ett tillstånd som innebär att man tappar muskelstyrkan i benen när man skrattar eller får andra starka känslor. Våra barn får trötthetsattacker och många har sömnproblem nattetid. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vad-ar-vara-barns-liv-varda_6843631.svd Dette har også skjedd i Norge. Man brukte vaksine med skvalen og kvikksølv, til tross for at man kunne få kjøpt vaksine uten skvalen og kvikksølv. Så lite var våre barns liv verd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 12. februar 2012 #2 Del Skrevet 12. februar 2012 Er det dokumentert at det var skvalenet og kvittsølvet som forårsaka narkolepsien? Det har ikkje eg sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
talin Skrevet 13. februar 2012 #3 Del Skrevet 13. februar 2012 Dette har også skjedd i Norge. Man brukte vaksine med skvalen og kvikksølv, til tross for at man kunne få kjøpt vaksine uten skvalen og kvikksølv. Så lite var våre barns liv verd. Kilde Det er influensaen selv som forårsaker narkolepsi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2012 #4 Del Skrevet 13. februar 2012 Kilde Det er influensaen selv som forårsaker narkolepsi. Så disse som ble vaksinert fikk influensaen selv om de ble vaksinert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 13. februar 2012 #5 Del Skrevet 13. februar 2012 Ja, det kan hende. Vaksina forebygg ca. 80-90% av alle sjukdomstilfelle. Altså vil det alltid vere nokre få som får influensaen sjølv om dei er vaksinert. Likevel vaksinerer ein, det at så mange (80-90% av dei som blir vaksinerte) ikkje får det er også forebyggande i seg sjølv, fordi utbreiinga av sjølve smitten vert redusert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2012 #6 Del Skrevet 14. februar 2012 Glaxo-Kline-Smith tjente 7 milliarder dollar på svineinfluensavaksinene,og deres norske støttespillere er sikkert blitt rikelig belønnet. Det er klart at i en slik sammenheng spiller ikke 50 eller 100 barneliv noen rolle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 16. februar 2012 #7 Del Skrevet 16. februar 2012 Glaxo-Kline-Smith tjente 7 milliarder dollar på svineinfluensavaksinene,og deres norske støttespillere er sikkert blitt rikelig belønnet. Det er klart at i en slik sammenheng spiller ikke 50 eller 100 barneliv noen rolle. nei pytsann, økonomisk sett hadde det vært mye værre hvis de hadde brent inne med all vaksinen hvis de hadde informert om dette enn at det gikk noen liv tapt, sånt må man jo regne med :gjeiper: Jeg syns det er så jævli å høre om dette nå, og gudskjelov sto jeg i mot stormen og tok ikke vaksine hverken min sønn eller meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 17. februar 2012 #8 Del Skrevet 17. februar 2012 Kilde Det er influensaen selv som forårsaker narkolepsi. Hvorfor går da helsedirektøren ut å sier at de ikke hadde anbefalt svineinfulensavaksinen i dag hvis det samme hadde skjedd nå? Jeg er enig med makkapakka og glad jeg ikke fulgte strømmen når hysteriet var som verst! Jeg blir veldig skeptisk når vaksiner blir "slengt i hop" i all hast. Jeg hadde ikke barn da, men har det nå og jeg hadde gjort det samme som makkapakka, jeg hadde ikke vaksinert ungen min. Og nei, det betyr ikke at jeg ikke følger det anbefalte vaksinasjonsprogrammet for barn i Norge. Det gjør jeg, fordi disse vaksinene er godt testet ut og jeg anser risikoen for å få sykdommene det vaksineres mot for større enn risikoen ved å ta vaksinene. Når det var dette hysteriet om vaksinen og svineinfluensa så anså jeg det som mindre risiko å få influensaen enn vaksinen fordi jeg ikke er i noen risikogruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
talin Skrevet 18. februar 2012 #9 Del Skrevet 18. februar 2012 Hvorfor går da helsedirektøren ut å sier at de ikke hadde anbefalt svineinfulensavaksinen i dag hvis det samme hadde skjedd nå? Skade begrensnings modus. Når tabloid blekka VG har laget en slik anti svineinfluensa hysteri, så hjelper ikke rasjonell argumentasjon om at alt VG sier er feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hm.. Skrevet 18. februar 2012 #10 Del Skrevet 18. februar 2012 Den store skandalen er måten myndighetene spekulerte på å skape frykt for å tvinge gjennom at alle skulle vaksinere seg. Det var ikke bare en enkel anbefaling, de malte et skremmebilde som de fleste ikke klarte å stå i mot. Jeg husker tidlig på høsten var vaksineinformasjonen moderat. Etter at det ble avdekket ved spørreundersøkelse at de færreste ønsket å vaksinere seg, ble informasjonsstrategien endret dramatiskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #11 Del Skrevet 18. februar 2012 På arbeidsplassen min tvang de alle til å ta vaksinen, men jeg jobbet heldigvis ikke der da vaksinehysteriet stod på som verst. Det er jeg VELDIG glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 18. februar 2012 #12 Del Skrevet 18. februar 2012 Den store skandalen er måten myndighetene spekulerte på å skape frykt for å tvinge gjennom at alle skulle vaksinere seg. Det var ikke bare en enkel anbefaling, de malte et skremmebilde som de fleste ikke klarte å stå i mot. Jeg husker tidlig på høsten var vaksineinformasjonen moderat. Etter at det ble avdekket ved spørreundersøkelse at de færreste ønsket å vaksinere seg, ble informasjonsstrategien endret dramatiskt. Dette er rein spekulasjon. det var nok media som i aller størst grad skapte det hysteriet. Folk var rasande fordi det ikkje var nok vaksine, og at den ikkje vart spreidd fort nok. Eg er sjokkert over kor kort hukommelse folk har, og kor lett ein hoppar på alle mogelege konspirasjonsteoriar som får dette til å bli ein samansvergelse mellom styresmaktene og vaksineprodusentane. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 18. februar 2012 #13 Del Skrevet 18. februar 2012 På arbeidsplassen min tvang de alle til å ta vaksinen, men jeg jobbet heldigvis ikke der da vaksinehysteriet stod på som verst. Det er jeg VELDIG glad for. Tvang? Holdt dei vaksne menneske fysisk fast for å få gitt dei vaksina? Sjølvsagt gjorde dei ikkje det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2012 #14 Del Skrevet 18. februar 2012 Tvang? Holdt dei vaksne menneske fysisk fast for å få gitt dei vaksina? Sjølvsagt gjorde dei ikkje det. Vel, det var ikke langt unna. Folk som nektet å ta vaksinen, fikk beskjed om at de var "en fare for folkehelsa", og at det var "deres skyld at mange måtte dø". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hm.. Skrevet 18. februar 2012 #15 Del Skrevet 18. februar 2012 Dette er rein spekulasjon. det var nok media som i aller størst grad skapte det hysteriet. Folk var rasande fordi det ikkje var nok vaksine, og at den ikkje vart spreidd fort nok. Eg er sjokkert over kor kort hukommelse folk har, og kor lett ein hoppar på alle mogelege konspirasjonsteoriar som får dette til å bli ein samansvergelse mellom styresmaktene og vaksineprodusentane. Nei, det er ikke spekulasjon. Det var myndighetene med helsedirektør Bjørn-Inge Larsen i spissen som gikk aktivt ut å advarte mot å ikke ta vaksinen. Media fulgte som vanlig opp, selvfølgelig, som de alltid gjør når de kan skape frykt. Men dette langt i fra et mediaskapt hysteri alene! Myndighetene var de som fyrte opp under dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hm.. Skrevet 18. februar 2012 #16 Del Skrevet 18. februar 2012 - Vaksine-troverdighet i grus: - En av de største medisinske forskningsskandalene i moderne tid, sier Jan Helge Solbakk, professor i medisinsk etikk. To nye rapporter knuser troverdigheten til norske helsemyndigheter og WHO etter svineinfluensa-pandemien som aldri kom, mener han. Norge ivrigst i klassen - Norske helsemyndigheters råd var en blåkopi av WHOs råd. Den ukritiske holdningen til norske helsemyndigheter kan komme av at vår egen helsedirektør Bjørn-Inge Larsen er styreleder for WHOs regionkontor i København, og har problemer med å holde nødvendig distanse, sier Solbakk. - Norge var en av de ivrigste i klassen for å følge opp WHOs helseråd, råd som det nå er blitt klart dokumentert at var sterkt influert av den farmasøytiske industrien, fortsetter han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 18. februar 2012 #17 Del Skrevet 18. februar 2012 Nei, det er ikke spekulasjon. Det var myndighetene med helsedirektør Bjørn-Inge Larsen i spissen som gikk aktivt ut å advarte mot å ikke ta vaksinen. Media fulgte som vanlig opp, selvfølgelig, som de alltid gjør når de kan skape frykt. Men dette langt i fra et mediaskapt hysteri alene! Myndighetene var de som fyrte opp under dette. Å seie at dei spekulerte i å skape frykt er ganske hårreisande. Dei måtte gjere ei vurdering der og då, utfrå den informasjonen dei hadde på det tidspunktet. Etterpåklokskap er utruleg eksakt vitskap, men ikkje egna til anna enn å lære av. Sjølvsagt måtte dei advare mot å ikkje ta vaksina! Heile poenget med ei vaksine er at dess fleire som tek den, dess betre er dei andre og beskytta. Husk på at ein på det tidspunktet dei måtte ta ei beslutning hadde mistanke om at dette var ein epidemi på linje med spanskesjuka, der 18-20 millionar menneske døydde i Europa. Tenk kva som hadde skjedd viss denne epidemien verkeleg var så stor, og helsemyndigheitene ikkje hadde anbefalt vaksine? Kva kritikk hadde dei fått då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #18 Del Skrevet 19. februar 2012 Tvang? Holdt dei vaksne menneske fysisk fast for å få gitt dei vaksina? Sjølvsagt gjorde dei ikkje det. Ikke gjør deg dummere enn du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 19. februar 2012 #19 Del Skrevet 19. februar 2012 Basert på hva man fikk opplyst på den tida, mener jeg det var riktig at folk tok vaksinen. Etterpåklokskap er ikke mye overbevisende i denne situasjonen, da man stadig så unge og tilsynelatende helt friske folk dø verden rundt. Det er ikke vanlig ved en slik epidemi, og med den korte tiden juryen hadde til disposisjon, var dette et tryggere valg enn å be folk la vær. Og 35 personer av omtrent 2 000 000 vaksinerte er ikke all verdens. For alt vi vet, kunne konsekvensene blitt mer omfattende om folket lot vær. Men en ting er jeg enig i, media blåste opp saken mye værre enn den var, selvom den faktisk var nokså ille. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #20 Del Skrevet 20. februar 2012 er svineinfluensa svært dødelig egentlig? Nå er det lenge siden, men jeg mener jeg hørte at det kun var for utsatte den var dødelig. så jeg lot vær å ta den... heldigvis... og hvis man fikk den en gang så var man immun?? (virkelig spørsmålstegn der. men mente jeg hørte noe sånt og) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå