Gå til innhold

ansiennitetsopprykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når man får opprykk? Er det hvert 5 år? jeg jobber i Molde kommune, i helsevesenet og har 5 års ansiennitet. Ser det er stor forskjell på lønningene til mine kollegaer. Jeg er ufaglært, men blir utdannet helsefagarbeider til høsten...

Noen som vet lønn og ansiennitetopprykk?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kommunene er ansiennitetsintervallene 4,8 og 10 år.

Gjest Wei Wei
Skrevet

I min kommune er det hvert 4. år så vidt jeg husker.

Men du kan vel også gå opp i lønn siden du blir faglært, eller?

Skrevet

Ja, går opp litt da. Men jeg lurer på hvor mye det er snakk om når man går opp? Hvor mange kroner? :sjenert:

Skrevet

Dytt

• 2 måneder senere...
Gjest nicola
Skrevet

Jeg lurer også på hvor mye man går opp når man blir utdannet helsefagarbeider...jeg har 136 kr i timen nå...Det er for ca 5 års annsiennitet...Hvor mange kroner ekstra i timen får jeg når endt utdanning?

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på lønnsamtale med din nærmeste leder hvert år, du kan også ha med deg en person fra fagforeningen din.

Når du har fått fagbrevet, vil jeg anbefale deg å ta lønnsamtale og be om mer i lønn. Jeg mener at utdannelse skal lønne seg( desverre gjelder det ikke alltid)

Jeg anbefaler alle å benytte seg av den muligheten.

Selv jobber jeg i staten, og på det lønnsnivået jeg ligger på er det mange lønnstrinn, men siden de ikke blir benyttet automatisk, må jeg kjempe for hver krone. Har hatt lønnsamtale de siste årene og fått gjennomslag gjennom å dokumentere progresjon og utvikling i arbeidet mitt.

Og det er lurt å melde seg inn i en fagforening.

Gjest nicola
Skrevet

kan jeg be om mer lønn? Dette er jo kommunen og tariff. Hadde jo blitt helt feil om alle skulle banket på kontoret til lederen og bedt om høyere lønn. Dette går vel så vidt jeg vet på annsiennitet og utdannelse...? Alle blir vel behandlet likt :O

Skrevet

kan jeg be om mer lønn? Dette er jo kommunen og tariff. Hadde jo blitt helt feil om alle skulle banket på kontoret til lederen og bedt om høyere lønn. Dette går vel så vidt jeg vet på annsiennitet og utdannelse...? Alle blir vel behandlet likt :O

Og dette er grunnen til at menn jamnt over tjener bedre enn kvinner også i det offentlige. Kvinner slår seg til ro med tarifflønn, mens mennene forhandler seg til personlige tillegg.

• Liker 1
Gjest nicola
Skrevet

Og dette er grunnen til at menn jamnt over tjener bedre enn kvinner også i det offentlige. Kvinner slår seg til ro med tarifflønn, mens mennene forhandler seg til personlige tillegg.

ja, men jeg er da virkelig ikke klar over at det går ann? Jeg tror sjefen min hadde ledd om jeg kom inn å bedte om personlige tillegg. Det tror jeg bare ikke går? Alle går under tariff og vanlige tillegg. Ingen får noe ekstra...Vet du at dette går an i kommunen da?

Skrevet

Min samboer er lærer. Og tjener ganske så mye mer enn de fleste han jobber sammen med. Grunnet at han har spist grovt av potten for personlige tillegg flere år. For jo, det er en slik pott. Tariff er jo bare minstlønnen man har krav på.

Gjest Elfrida
Skrevet

Tariffavtaler binder sjelden ledelsen på armer og bein, men gir dem noen rammer de kan agere innenfor.

Gjest nicola
Skrevet

Jeg har ingen informasjon om hvilke tillegg jeg kan søke om. Det jeg får er klesgodtgjørelse, kjøregodtgjørelse og kvelds og helgetillegg. Hva mer finnes for en helsefagarbeider i kommunen i hjemmesykepleien da? Fortell meg!

Skrevet

Høyere timelønn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber innen helse og omsorg i kommunal sektor, og mye av det som blir sagt her er tull. Det finnes ingen "pott" til personlige tillegg for helsefagarbeidere, de fleste sektorer innen helse sprenger budsjettene sine nok som det er. Din kommunes lønns-og stillingsregulativ bør du finne i personalhåndboka.

AnonymBruker
Skrevet

dette er bare tull

• 2 uker senere...
Skrevet

Selv jobber jeg som hjelpepleier og tjener 156kr i timen (har annsinitet siden 2006), så regner med du vil komme til å tjene det samme når du blir ferdig utdannet, siden lønnshoppene er etter 4 - 8 og 10 år. :)

Gjest nicola
Skrevet

Selv jobber jeg som hjelpepleier og tjener 156kr i timen (har annsinitet siden 2006), så regner med du vil komme til å tjene det samme når du blir ferdig utdannet, siden lønnshoppene er etter 4 - 8 og 10 år. :)

:takke:

Skrevet

Jeg har 136 kroner timen, tre års annsinitet, får helge- og kveldstillegg. Men jeg får ikke klesgodtgjørelse. Lenge lurt på hvorfor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...